Gå til innhold

Høstferie - alenetur i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for en liten feriereise, og pga at jeg går på AAP ønsker jeg å reise til et sted i Norge. (Jeg vet at jeg kan søke om å få reise utenlands, men vil helst slippe å styre med NAV.) Jeg kan reise en langhelg eller midt i uken, og være borte 2-3 overnattinger. Bor sentralt på Østlandet, så det er fullt mulig å ta fly fra Gardermoen og til et sted med flyplass. Alternativt tar jeg gjerne tog eller egen bil. 

Uansett: jeg ønsker ro og fred, god stemning, gjerne litt god mat og fin natur. Helsa tillater ikke lange og bratte fotturer til fjells, men rusling på fine turstier er innafor. 

Noen råd om hvor jeg bør reise?

Anonymkode: 7f812...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset om Trondheim. Koselig by det, altså. Jeg har vært der ganske mye og har mange av mine nærmeste der, så nå som jeg ønsker litt aleneferie er ikke det så aktuelt, men det kunne jo ikke du vite ;) 

Anonymkode: 7f812...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har behov for en liten feriereise, og pga at jeg går på AAP ønsker jeg å reise til et sted i Norge. (Jeg vet at jeg kan søke om å få reise utenlands, men vil helst slippe å styre med NAV.) Jeg kan reise en langhelg eller midt i uken, og være borte 2-3 overnattinger. Bor sentralt på Østlandet, så det er fullt mulig å ta fly fra Gardermoen og til et sted med flyplass. Alternativt tar jeg gjerne tog eller egen bil. 

Uansett: jeg ønsker ro og fred, god stemning, gjerne litt god mat og fin natur. Helsa tillater ikke lange og bratte fotturer til fjells, men rusling på fine turstier er innafor. 

Noen råd om hvor jeg bør reise?

Anonymkode: 7f812...a65

Hva med Geilo, bruker du bil kan du reise ut en rekke steder i nærområdet hvor det er fine lette turmuligheter. Både nede i dalen og oppe i fjellet.

I tillegg har Geilo et greit utvalg butikker og hoteller. Her er det og flere hoteller som tilbyr halv og helpensjon. I tillegg har du Hallingstuene som er en litt finere resturant som ligger midt i sentrum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer alenetur i Norge et sted og tror kanskje det blir Bergen. Kan også anbefale Stavanger. Om du vil reise lengre er Nord-Norge alltid vakkert, hva med Tromsø? Svalbard er jo rene eventyret :)

Anonymkode: 4c745...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg er i samme situasjon, og vurderer å reise til Hardanger. Har alltid hatt lyst til å reise dit, men jeg kan ikke kjøre bil så da er det kanskje litt kronglete der? Dro du noe sted, ts? Ble det en bra tur? 

Anonymkode: 534d9...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...