Hellebusen Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Mandag 17/09-18 skulle jeg ha tannlegetime fra 13:30-14:30. Jeg hadde selvfølgelig ikke motivasjon da jeg lå med influensa, dette kan dokumenteres med lege. Jeg ringte inn ca klokka 09:10 for å avlyse denne timen. Prøvde både på Lørdag og Søndag, men ingen svar. Jeg har idag 20/09-18 fått regning på over 500 kroner pga dette. Er det noe jeg kan klage på mtp at jeg var syk og jeg kan gi en dokumentasjon på det?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Du skulle jo ringt mandag morgen. Ingen tannlegekontor har helge åpent..... Du hadde jo masse tid til å ringe når du hadde time så sent på dagen så nytter nok ikke klage på det nei. Anonymkode: 77a71...5a2 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 De kan kreve det. Det står alltid oppslag om at avbestilt time koster så og så mye hvis det er under 24 timer. Hjelper ikke uansett hvilken grunn det er til avbestilling. Anonymkode: 21979...a64 2
Gjest HanenIFlokken Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 11 minutter siden, Hellebusen skrev: Mandag 17/09-18 skulle jeg ha tannlegetime fra 13:30-14:30. Jeg hadde selvfølgelig ikke motivasjon da jeg lå med influensa, dette kan dokumenteres med lege. Jeg ringte inn ca klokka 09:10 for å avlyse denne timen. Prøvde både på Lørdag og Søndag, men ingen svar. Jeg har idag 20/09-18 fått regning på over 500 kroner pga dette. Er det noe jeg kan klage på mtp at jeg var syk og jeg kan gi en dokumentasjon på det? Klart du må ta ansvar for at du ikke ringte inn mandags morgen, det er jo din egen feil dette her
Belima Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Hun ringte mandag morgen! Ja den retten har alle som har timebestilling, å sende en faktura på tapt inntekt. Derfor unngår jeg alltid timer på mandager. 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Hvis du ringte på mandag morgen så kan det være at beskjeden ikke har blitt tatt imot. Ring dem og sjekk. Har man time på mandag er det vanlig å kunne avlyse samme dag hvis man ringer på morgenen. Anonymkode: 6d175...b95 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skulle jo ringt mandag morgen. Ingen tannlegekontor har helge åpent..... Du hadde jo masse tid til å ringe når du hadde time så sent på dagen så nytter nok ikke klage på det nei. Anonymkode: 77a71...5a2 4 timer siden, HanenIFlokken skrev: Klart du må ta ansvar for at du ikke ringte inn mandags morgen, det er jo din egen feil dette her TS ringte jo inn samme morgen! Anonymkode: b6a7b...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 Når man har time mandag så pleier det å være nok å ringe mandag morgen. Man har liksom ingen annen mulighet om man blir syk i helgen. Om du har bekreftelse fra legen så burde det være null problem å få slettet den regningen. Ring dem å hør. Anonymkode: 9be1e...995 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man har time mandag så pleier det å være nok å ringe mandag morgen. Man har liksom ingen annen mulighet om man blir syk i helgen. Om du har bekreftelse fra legen så burde det være null problem å få slettet den regningen. Ring dem å hør. Anonymkode: 9be1e...995 Mange steder må man avbestille virkedagen før (fredag). Dette fordi det er vanskelig å fylle timer som blir avbestilt samme dag. Det har jeg full forståelse for, selv om det er kjipt for den som er pasient. Anonymkode: d052e...3f5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS ringte jo inn samme morgen! Anonymkode: b6a7b...b2e Det er veldig stor forskjell på om man ringer så tidlig som mulig, når klinikken åpner (07:45-08:00) eller om man venter til klokken 09:10 slik som TS. Folk som har fått et akutt behov ringer gjerne inn så tidlig som mulig, og dersom TS hadde sagt fra tidlig ville det i mange tilfeller vært mulig å få satt opp en ny pasient. Ettersom hun IKKE ga beskjed så tidlig som mulig, kan andre pasienter ha blitt avvist, og tannlegen (sekretæren) har også fått kortere tid på å få inn en ny pasient. Der jeg jobber får man ikke gebyr hvis man ringer inn syk helt på starten av dagen. Om man venter til senere med å gi beskjed, så er det ikke garantert at vi skriver ut gebyr, men risikoen for det øker dramatisk etter hvert som minuttene går 😉 Anonymkode: 20a87...b1d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange steder må man avbestille virkedagen før (fredag). Dette fordi det er vanskelig å fylle timer som blir avbestilt samme dag. Det har jeg full forståelse for, selv om det er kjipt for den som er pasient. Anonymkode: d052e...3f5 Det forstår jeg, men om man blir syk i helga så har man ikke noe valg. Da ender det opp at folk ikke vil ha timer på mandager, om de er vanskelige. Jeg har aldri hatt problemer med å avbestille mandag morgen. Anonymkode: 9be1e...995
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 20 timer siden, Hellebusen skrev: Mandag 17/09-18 skulle jeg ha tannlegetime fra 13:30-14:30. Jeg hadde selvfølgelig ikke motivasjon da jeg lå med influensa, dette kan dokumenteres med lege. Jeg ringte inn ca klokka 09:10 for å avlyse denne timen. Prøvde både på Lørdag og Søndag, men ingen svar. Jeg har idag 20/09-18 fått regning på over 500 kroner pga dette. Er det noe jeg kan klage på mtp at jeg var syk og jeg kan gi en dokumentasjon på det? Nei, det er ingenting du kan gjøre. Tannlegekontoret har satt av tid til din behandling - det betyr at du har booket tiden deres. De taper inntekt på behandlingen du skulle hatt. De har valgt å være grei og gi deg et gebyr i stedet for at du må betale for hele behandlingen (de står fritt til å velge hvor stort gebyr de vil gi). Betal og vær glad for at det ikke var dyrere. Det er uvesentlig hvorfor du ikke møtte. Lørdag og søndag er ikke virkedag, så da er kontoret steng. Ektefelle jobber på et tannlege kontor, vet at dette er både lovlig og vanlig. Anonymkode: a984c...f78 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har time mandag så pleier det å være nok å ringe mandag morgen. Man har liksom ingen annen mulighet om man blir syk i helgen. Om du har bekreftelse fra legen så burde det være null problem å få slettet den regningen. Ring dem å hør. Anonymkode: 9be1e...995 Tannlegen kan VELGE å ikke ta betalt dersom de er grei. Juridisk så kan de kreve gebyr for ikke møtt til time betalt. De har sendt ut regning, så de har valgt det siste. Det går altid an å ringe å spørre uansett. Anonymkode: a984c...f78
Hellebusen Skrevet 23. september 2018 Forfatter #14 Skrevet 23. september 2018 På 20.9.2018 den 15.50, AnonymBruker skrev: Du skulle jo ringt mandag morgen. Ingen tannlegekontor har helge åpent..... Du hadde jo masse tid til å ringe når du hadde time så sent på dagen så nytter nok ikke klage på det nei. Anonymkode: 77a71...5a2 Jeg ringte på morningen.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #15 Skrevet 23. september 2018 Du hadde nok bare en forkjølelse Anonymkode: 25456...31e
Hellebusen Skrevet 24. september 2018 Forfatter #16 Skrevet 24. september 2018 På 23.9.2018 den 10.17, AnonymBruker skrev: Du hadde nok bare en forkjølelse Anonymkode: 25456...31e Er fortsatt syk med kraftig forkjølelse, tett og rennende nese, hodepine, kraftige magesmerter og hoster og harker.. Så nei ikke bare en forkjølelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå