Gå til innhold

Pakke vin i koffert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal fly fra et sør-europeisk land i morgen, og vil gjerne ha med lokal vin. Men, går det egentlig så bra å pakke vin i kofferten? Hvordan akal jeg da gjøre det for å gjøre det (tenker 6-8 flasker, fordelt på to kofferter/begge reisende, det som blir innenfor taxfreekvota).

 

 

Anonymkode: 77910...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pakket vin i kofferten og det har gått bra hver gang. Pakker det da godt inn i noe. Klær eller lignende går fint og passer på å ikke legge det ut mot kantene. Det har vært ganske fullt i kofferten når jeg har gjort det så vil tro at det hjelper på at ting ligger stødig.

De har også tålt temperaturforandringer og alt sånt bra, men jeg vet ikke om det kan ha innvirkning på det på lengre turer for eksempel?

Anonymkode: 08e6e...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor fare for at vinen får seg en trøkk under av- og pålossing i flyet. Har du ikke sett hvordan de arbeiderne kaster koffertene metervis gjennom lufta? 

Det er stor risiko for at hele kofferten er tilsølt av rødvin og klærne ødelagt når dere kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket inn flasker i doble plastposer og deretter surret rundt mye klær, har passet på at det ikke ligger skarpe gjenstander tett inntil. Dette har fungert hos meg i alle fall, har aldri opplevd at vinflaskene har blitt ødelagt. Har likevel alltid litt skrekken når jeg pakker flasker i kofferten, burde vel ha sett etter bedre emballasje som esker + bobleplast.,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sendt vin i koffert, innpakket i håndklær eller andre klær. Men er alltid kjempenervøs, for hvis de knuser og det lekker vin på andre kofferter, så er man erstatningsansvarlig. Og det dekkes ikke av forsikringa 😬 så jeg gjør dette sjelden. 

Anonymkode: 7636c...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte hatt øl i bagasjen, det er større risiko enn vin pga trykket da. Vi pakker i bobleplast og surrer inn i klær. 
Har også ofte hatt vinflasker, dem surres inn i klær. 
Flasker plasseres alltid mot midten av koffert for å unngå støt. 

Ett annet triks jeg har sett, er dem som sender ølflasker pr post for konkurranser/kåringer, dem pakker dem inn i bleier! Det gir god støt-sikring, og bleiene vil suge opp mye dersom uhellet er ute! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HankySpanky

Bør ligge midt i kofferten, også med tanke på at den kan havne opp-ned med et brak, mange tenker ikke på å lage buffer i lokk-delen, samt sørge for at ikke flaskene kan forskyve seg ut mot kantene under transport, samt at man må helst pakke hele flasken i en sokk, deretter i en eller to poser, i tilfelle den skulle knuse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å sende vin i koffert (eller andre drikkevarer, litt avhengig av hvor i verden vi er). Passer på å pakke godt rundt flaskene (sko/støvletter er harde nok til å kunne ta av for støt utenfra, pluss håndduker, jakker el.l.), og plassere det midt i kofferten.

Har aldri opplevd at noe har knust.

Anonymkode: b6e31...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg har sendt vin i innsjekket bagasje var da jeg vant en flaske rådyr champagne på et forhandlermøte. Pakket inn flaska i trippel plastpose, puttet den i esken den kom i og la den så midt i kofferten jeg fikk til, med klær som polstring på alle sider. Hadde hjertet i halsen da jeg sendte kofferten, men det gikk heldigvis helt fint - med flybytte, så den var gjennom lasting og lossing to ganger.

Anonymkode: 7a9f7...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det mange ganger, aldri har noe knust- tar med bobleplast… bruker det pluss klær og pose som er godt lukket...

Anonymkode: 944a5...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt i plastikkpose for å unngå søl hvis uhellet skal være ute, pakk de inn i klærne og pass på de ikke er nære kantene på kofforten så burde det gå bra. Gjort det mange ganger og har aldri fått en kunst flaske.

Anonymkode: 560b0...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi gjort mange ganger, vi kjøper ofte lokal vin på en vingård. Da får vi det i kasser "polstring" rundt hver kasse, i tillegg pakker vi ekstra rundt kassen. Det er selvsagt en risiko i dette - vi kan ikke garantere at vi ikke får et stk rødvinsdryppende koffert ut på rullebåndet. Men nå har vi gjort dette de siste 8 årene og så langt så har det gått bra.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har svart og tipset!

 

Vi endte opp med å bruke bleier + dobbel pose og pakke skikkelig godt inn i klær, men buffere i siden (4 flasker i en koffert, 5 i en annen).

 

Da bagasjen så ble sendt feil, og vi ikke fikk den før i dag, ble vi alvorlig bekymret, men de har overlevd, alle ni (!). Og de har hatt sånn tre layovers. 😁

 

Anonymkode: 77910...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...