Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Inspirert av Pulverheksas tråd om dårlig påskekrim tenkte jeg å høre hva dere har planer om å lese denne påsken, og eventuelle krimanbefalinger dere måtte ha. Selv har jeg kjøpt André Bjerkes "De dødes tjern". Det sies at denne er litt creepy, så jeg gleder meg. Jeg har også kjøpt en av Kim Småge som jeg ikke klarer å huske tittelen på. Jeg har aldri lest noe av henne før, men skal nå prøve. Min anbefaling av god krimbok til påsken er Minette Walters "Olive tok en øks" og "Kjerringbissel". Gir ordentlig god påskestemning.
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 I påsken blir det kun fagbøker. Tror jeg. Burde iallfallf for å bli ajour med studiene. Har masse skjønnlitteratur som jeg egentlig har lyst til å lese, men ikke ork til. Må ha noe lettere ved siden av fagbøkene og da blir det krim. Har utrolig sans for Henning Mankell. Prøver å få kjøpt alle bøkene hans. Problemet er at jeg ikke vet hvilke jeg har :-? Bøkene mine ligger litt her og der, og etter en flytting hvor jeg ikke pakket, bar og plasserte, så er det blitt kaos.
aline Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 :-? to j**la permer med forelesningsfoiler til eksamen....
Grooo Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Jeg skal gjøre ferdig "Himmelen er et sted på jorden" som jeg holder på med nå, av.. hm.. Krim er det, svensk forfatter.. Fikk prisen for beste krim i Sverige i 2001 og jeg har glemt forfatteren... Så skal jeg starte på første del av Den mørke materien omigjen, og gjøre ferdig Bokhandleren i Kabul. Noen fagbøker skal jeg også bla i, prøve å skumlese og få med meg noe i alle fall.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har ikke sansen for krim, så det blir det iallefall ike for meg..kanskej Innocencia Park om de har den på biblioteket... :o har ikke lest den ennå..
Nella Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Fikk 5 bøker i posten i dag :-) deriblant Kjerringbissel og Olive tok en øks. Tror jeg må begynne på en av de da. Syns Minette Walters skriver godt.
Arkana Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Det blir nok mye faglitteratur, men jeg skal snike inn en relesing av en eller annen Agatha Christie. Jeg må alltid lese Agatha Christie i påsken.
*M* Skrevet 17. mars 2005 #9 Skrevet 17. mars 2005 Skal lese faglitteratur jeg også. Har klart å ta med meg en bok som heter K og måten å forstå drap på. Den er i pensum, men ikke eksamensstoff.
Malou Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Har 'Pike med perleøredobb' liggende, så det blir kanskje den. Leser ikke noe særlig krim, ikke heller fordi det er påske.
MiniMjau Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Holder på å lese "Engler og demoner" nå, ufattelig spennende og drivende bok!! Påsken blir det endelig Da-vinci koden, kjæresten skal lese "Engler og demoner".
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2005 #13 Skrevet 17. mars 2005 Pleier alltid å lese Andre Bjerke i påsken, De dødes tjern, Skjult mønster og Enhjørningen. Anbefales absolutt! :-)
Gjest Spacegirl Skrevet 17. mars 2005 #14 Skrevet 17. mars 2005 Har ikke helt sansen for krim... Kjøpte nettopp glassperlespillet av Hermann Hesse, så det blir nok den jeg kommer til å lese i påsken.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #15 Skrevet 17. mars 2005 Den siste til Ian Rankin + den siste til Val McDermit. To rasende gode krimforfattere. Gleder meg hemningsløst, men skal også lese til eksamen..........
AnnKristn Skrevet 17. mars 2005 #16 Skrevet 17. mars 2005 Hvis jeg skal anbefale en bok må det vel bli "De gales øy" av Dennis Lehane. Den var veldig spesiell og veldig spennende. Ellers så syns jeg Kathy Reichs, Val McDermid og Jefferey Deaver skriver ganske så bra krimbøker. Og "Stillheten etterpå" av Karin Slaughter er spennende, og har den verste, mest usmakelige og ondakspsfulle "skurken" ever.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #17 Skrevet 17. mars 2005 Oj. :o Jeg har som alltid så uendelig mye jeg har lyst til å lese. De som troner øverst på listen for øyeblikket er; Poor Richards Almanack av Benjamin Franklin http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/088...6725187-4825637 Conversations with God : An Uncommon Dialogue av Neale Donald Walsch http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/039...6725187-4825637 Det vita rummet : konstnären Agneta Geijer av Björn Rosendal http://www.adlibris.se/shop/product.asp?is...isbn=9186489771 The Fabric of the Cosmos – Space, Time and the Texture of Reality av Brian Greene http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/037...6725187-4825637 ..og ikke minst, litt spenning i bibelen :-) Har noen forresten lest, boken til Wenche Foss og Arne Næss 'Om livet, kosmos og døden' ? Vet ikke om den har kommet ennå? -og nå da også; http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=122238
Anglofil Skrevet 17. mars 2005 #18 Skrevet 17. mars 2005 * Fortsette på Krig og Fred av Lev Tolstoj * Begynne på Ekko i det fjerne av Val McDermid Mvh Yvonne
Pip Skrevet 17. mars 2005 #19 Skrevet 17. mars 2005 Skal lese ferdig 'Etter vinteren' (C. McCormick eller noko slikt - veldig fengande og spanande), og etter det er planen å lese 'To skjebner' (E. Musser) - har 'slukt' dei to føregåande bøkene i den serien, så eg gler meg! Les så godt som aldri krim - heller ikkje i påska. (Aldri heilt sett linken mellom påske og krim eg, forresten... Nokon som kan opplyse meg?)
Cherie Skrevet 17. mars 2005 #20 Skrevet 17. mars 2005 Tenker jeg skal bli ferdig med sofies verden i påsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå