Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 Hei, For noen år siden (3?) vet jeg det kom ut en bok hvor en mann hadde mistet konen sin. (døde hun av kreft? husker ikke) Han hadde i allefall blitt stående på verandaen en kveld sammen med sin sønn, og så hadde sønnen spurt faren om han trodde moren nå var der oppe - blandt stjernene. Da hadde faren svart at "ja, mamma sitter i karlsonvogna akkurat nå - det har hun fortalt meg" (eller noe slikt..) Noen som kjenner igjen noe av dette? Jeg har så lyst til å lese den. Fint dersom noen vet hvem jeg sikter til.
Plym Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Du kan lese om den her: http://www.lesestafetten.no/formidlere/vei..._karlsvigna.htm
Gjest Betty Boop Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 Tror det har kommet en oppfølger også.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Du kan lese om den her:http://www.lesestafetten.no/formidlere/veien_til_karlsvigna.htm HA!! Javisst er det den!! :-) Tusen takk! :bukke: Den skal leses så fort som overhodet mulig
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Tror det har kommet en oppfølger også. Oppfølger? :o Bare det ikke betyr at fler av hans nærmeste er gått bort?
Gjest Betty Boop Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Oppfølger? :o Bare det ikke betyr at fler av hans nærmeste er gått bort?Nei, tror det er en sånn "tiden etter hun døde"-bok, mens den første fulgte henne gjennom sykdommen til hun døde.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Nei, tror det er en sånn "tiden etter hun døde"-bok, mens den første fulgte henne gjennom sykdommen til hun døde. Det var da ennå godt.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Noen medstudenter av meg har skrevet en oppgave om den boken, de vinklet den inn mot filosofi, fikk veldi lyst å lese den. De hadde visst fryktleig mye sex :o Altså, det er ikke derfor jeg vil lese den, men det var en av tingene de var forundret over, men de skrev ikke det i oppgaven, selv om det sikkert i utgangspunktet er et godt tema for filosofi........................ (tror jeg bare slutter å skrive nå jeg, kommer ikke noe fornuftig ut)
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Noen medstudenter av meg har skrevet en oppgave om den boken, de vinklet den inn mot filosofi, fikk veldi lyst å lese den. De hadde visst fryktleig mye sex :o Trodde du mente at medstudentene dine hadde fryktelig mye sex...
Gjest Queenblue Skrevet 24. mars 2005 #10 Skrevet 24. mars 2005 Trodde du mente at medstudentene dine hadde fryktelig mye sex...
Gjest Chrizzy Skrevet 24. mars 2005 #11 Skrevet 24. mars 2005 Trodde du mente at medstudentene dine hadde fryktelig mye sex...
Usikker Skrevet 24. mars 2005 #12 Skrevet 24. mars 2005 Jeg har lest den første boka - men ikke oppfølger'n. Den skal jeg lese. Får ta meg en tur på biblioteket etter påske. Det var ikke "fryktelig mye sex" i den boka - hvor i heiteste har du det fra? Bare fordi forfatter'n har nevnt sex et par-tre ganger....... og i naturlig omtale. Som en naturlig del av et ekteskap....... Akkurat som han har nevnt og beskrevet hvordan avdøde lekte med sitt nyfødte barnebarn......... Jeg synes boka var fin - den hadde mange fine tanker som både avdøde og enkemannen stod for........ Han sier i boka at når han ser opp på himlen - på Karlsvogna, ja så tenker han at der sitter kona hans og ser ned på han. Hvis jeg husker rett - så var dette en "avtale" han og kona gjorde........ Egentlig fint å tenke på. Akkurat som når månen lyser - så sier min lille niese at "nå sitter farmor og vinker ned til oss". Herlig. I kveld lyser månen klart - så nå sitter nok mor og ser ned på meg
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #13 Skrevet 24. mars 2005 Jeg har lest den første boka - men ikke oppfølger'n. Den skal jeg lese. Får ta meg en tur på biblioteket etter påske. Det var ikke "fryktelig mye sex" i den boka - hvor i heiteste har du det fra? Bare fordi forfatter'n har nevnt sex et par-tre ganger....... og i naturlig omtale. Som en naturlig del av et ekteskap....... Akkurat som han har nevnt og beskrevet hvordan avdøde lekte med sitt nyfødte barnebarn......... Jeg synes boka var fin - den hadde mange fine tanker som både avdøde og enkemannen stod for........ Han sier i boka at når han ser opp på himlen - på Karlsvogna, ja så tenker han at der sitter kona hans og ser ned på han. Hvis jeg husker rett - så var dette en "avtale" han og kona gjorde........ Egentlig fint å tenke på. Akkurat som når månen lyser - så sier min lille niese at "nå sitter farmor og vinker ned til oss". Herlig. I kveld lyser månen klart - så nå sitter nok mor og ser ned på meg Visst! Det er dette jeg husker litt av :-) Jeg skal nok lese den - har hatt lyst helt siden den kom ut så nå må det bli skjerpings
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå