Gå til innhold

Transport til og fra glattkjøring


frøkenduracell

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig ta lappen etter å ha utsatt den evig lenge. Neste uke skal jeg på sikkerhetskurs på bane. Bor i Bergen, og skal reise helt til Voss. Er det sånn at jeg må bruke kjøretimer for å komme meg til og fra Voss? Eller går kjøreveien innunder det jeg har betalt for glattkjøringen? Hadde vært mye billigere for meg å feks ta toget til og fra. 

I tillegg har de en bane på Sotra også, men den var fullbooket de dagene jeg hadde tid. Veien til Sotra er jo mye kortere enn Voss, og det er litt kjipt å betale 4 ekstra kjøretimer for noe som er obligatorisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brontosaurus

Kan du ikke ringe trafikkskolen og høre? Her var kjøring til og fra banen en del av glattkjøringstimen, betalte ikke noe ekstra for det. Men her ligger banen 1 time unna bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale for tiden det tar å komme seg til og fra ja. Det hjelper ikke om du tar toget, skolebilen og kjørelæreren må jo fremdeles komme seg dit, ergo kan de ikke ha andre elever i den timen, og de skal jo ha lønn. Det er ikke kjøreskolens «skyld» at en nærmere bane ikke var ledig de dagene du kunne/at du ikke kunne andre dager.

Anonymkode: 7061b...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det kan for øvrig hende at transport til nærmeste bane ville vært inkludert, men defintivt ikke til en hvor det er fire timer ekstra.)

Du får ta det som ekstra læring 😊

Anonymkode: 7061b...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok det som landeveiskjøring. Var før den nye veien åpnet da. 

Anonymkode: 66fc8...1e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det som en del av timen, inkludert mørkekjøring og langkjøring i samme time. 

Anonymkode: 6ef14...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok glattkjøring kjørte kjørelæreren samme veien så jeg satt på med han. Betalte ikke noe ekstra. Når eksen min (som jeg var sammen med rundt den tiden) skulle ta glattkjøring måtte han komme seg til og fra glattkjøringsbanen på egenhånd da kjørelæreren hadde et ærend i motsatt retning før timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kom fra Bergen og hadde glattkjøring samtidig som meg (jeg bodde på Voss) kom sammen med kjørelærer fra Bergen. De fikk langkjøring/landeveiskjøring og glattkjøring i ett.

Anonymkode: 2f7b7...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sirah skrev:

Når jeg tok glattkjøring kjørte kjørelæreren samme veien så jeg satt på med han. Betalte ikke noe ekstra. Når eksen min (som jeg var sammen med rundt den tiden) skulle ta glattkjøring måtte han komme seg til og fra glattkjøringsbanen på egenhånd da kjørelæreren hadde et ærend i motsatt retning før timen.

Samme greia her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bykjøring samtidig som glattkjøringa. Bor på bygda og må kjøre gjennom en større by for å komme til banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjørte skolebilen til glattkjøring. Den skulle jo dit uansett og de forsto jo at det ikke er lett å skaffe seg transport til en glattbane langt uti skogen (den lå ganske avsides til). 

Anonymkode: ece8a...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...