AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #21 Skrevet 19. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det håper vi også. Synes bare det var rart at nabohunden gikk så stygt til angrep. TS Anonymkode: 09a38...ed1 Det er da ikke uvanlig i det hele tatt. Les deg opp på for eksempel samkjønns aggressivitet hos hund og generel adferd. For alt du vet var det kanskje din hund som trigget angrepet. Men håper det ordner seg for hunden din! Anonymkode: 3076e...5ae 5
Gjest Sirah Skrevet 20. september 2018 #22 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må forsikringen være gjeldene noen mnd før man kan benytte segav den? Eller, får jeg dekket noe av evt operasjon om et pr uker for denne skaden om jeg tegner forsikring i morgen? TS Anonymkode: 09a38...ed1 Jeg er ganske sikker på at du ikke vil få dekket skade som har oppstått før forsikringen ble dekket, men dette får du best svar på ved å ta en telefon til et forsikringsselskap Personlig er jeg veldig fornøyd med Agria på både hest og hund, men akkurat dette vil du sikkert få en million meninger om...
Gjest Sirah Skrevet 20. september 2018 #23 Skrevet 20. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke uvanlig i det hele tatt. Les deg opp på for eksempel samkjønns aggressivitet hos hund og generel adferd. For alt du vet var det kanskje din hund som trigget angrepet. Men håper det ordner seg for hunden din! Anonymkode: 3076e...5ae Jeg har opplevd noe av det samme. Hunder som har vært bestevenner som valper og unghunder og som plutselig blir bitre fiender som voksne. Ikke uvanlig i det hele tatt dessverre.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #24 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke troll, skjønner det var et dumt spørsmål. Men, neste gang kan det jo være nabojenta på 2år som forviller seg inn på naboeiendommen til denne agresive hunden. Det var et stygt angrep, og ikke uhell i lek. Jeg har ikke hundeforsikring. Har løsøre forsikring 😁 TS Anonymkode: 09a38...ed1 Og tenk om en 2 åring forviller seg inn på inhegningen til løvene i dyreparken... da er det vel parken som må komme med erstatning da eller? For det er vel ikke opp til foreldrene å passe på ungen sin vel? Anonymkode: 54c3f...828 3
Tvist Skrevet 20. september 2018 #25 Skrevet 20. september 2018 Hvis hunden til naboen ble bitt/skadet av din hund, kan du bli erstatningspliktig for det. 5
Pearl2.0 Skrevet 20. september 2018 #26 Skrevet 20. september 2018 Synes ikke det er rart nabohunden bet jeg. Den stod bundet og uten mulighet til å komme seg unna din hund som var løs. Det er en ren forsvarsmekanisme, og ikke et resultat av aggressiv oppførsel. 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #27 Skrevet 20. september 2018 Det er din skyld at dette skjedde, så nei, naboen er ikke erstattningspliktig. Er det noen som rissikerer å erstatte her så er det deg. Forsikring må tegnes FØR skaden inntreffer og den kan ikke brukes før etter en viss tid. Du må betale ut av egen lomme. Forsikringsselskapet får all info fra Vetrinær så de kommer til å si nei til dette med en gang. Å prøver du å svindle dem så kan straffen bli ganske vond. Ta det som en lærepenge. Anonymkode: e0c5e...c42 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #28 Skrevet 20. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, det håper vi også. Synes bare det var rart at nabohunden gikk så stygt til angrep. TS Anonymkode: 09a38...ed1 Rart? En løs hund kommer bort til den og hunden er bundet fast, fanget og kommer seg ikke vekk. Det er en forventet reaksjon. På lik linje som ved situasjoner hvor hunden står bundet utenfor butikken og en fremmed går bort og hunden biter i forsvar. Dette må du ta på egen regning og det er din egen skyld. Det er båndtvang med god grunn. Om hunden smetter ut døren hver gang du åpner ytterdøren så må du finne en bedre løsning enn "prøv å fange hunden i det jeg åpner døren". Det er ingen unnskyldning for at hunder stikker av. Anonymkode: b1afd...7c5 2
Nerine_ Skrevet 21. september 2018 #29 Skrevet 21. september 2018 På 20.9.2018 den 0.18, AnonymBruker skrev: Dette er ikke troll, skjønner det var et dumt spørsmål. Men, neste gang kan det jo være nabojenta på 2år som forviller seg inn på naboeiendommen til denne agresive hunden. Det var et stygt angrep, og ikke uhell i lek. Jeg har ikke hundeforsikring. Har løsøre forsikring 😁 TS Anonymkode: 09a38...ed1 En hund er da ikke generelt aggressiv pga denne episoden her! Jeg må innrømme at jeg blir ganske oppgitt når mennesker som har hund selv, vet så lite om hunders naturlige adferd. 4
_popcorn_ Skrevet 21. september 2018 #30 Skrevet 21. september 2018 Sånn går det når man hverken har kontroll på hunden sin eller har forsikring. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #31 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, _popcorn_ skrev: Sånn går det når man hverken har kontroll på hunden sin eller har forsikring. Takk for hyggelig svar. Jeg synes nå generelt svarene i denne tråden er spydige og ufine. Lurer på om det er standarden her inne. Nå hadde jeg et uhell med tanke på at hunden løp ut uten bånd. Forsikring burde jeg selvsagt hatt, men skaden er skjedd, så vi tar kostnadene for behandling. Om min hund står ute alene og jeg opplever at den går til angrep på andre hunder, løse eller i bånd, hadde jeg ikke latt den stå uten tilsyn. I mitt nabolag er det mange som går tur med hundene sine i slike bånd man trekker ut, og det kommer stadigvekk andre hunder hilser på min om den står ute.. Min hund går aldri til angrep, men lukter og hilser osv. TS Anonymkode: 09a38...ed1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #32 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig svar. Jeg synes nå generelt svarene i denne tråden er spydige og ufine. Lurer på om det er standarden her inne. Nå hadde jeg et uhell med tanke på at hunden løp ut uten bånd. Forsikring burde jeg selvsagt hatt, men skaden er skjedd, så vi tar kostnadene for behandling. Om min hund står ute alene og jeg opplever at den går til angrep på andre hunder, løse eller i bånd, hadde jeg ikke latt den stå uten tilsyn. I mitt nabolag er det mange som går tur med hundene sine i slike bånd man trekker ut, og det kommer stadigvekk andre hunder hilser på min om den står ute.. Min hund går aldri til angrep, men lukter og hilser osv. TS Anonymkode: 09a38...ed1 Du har litt vel stor tillit til hunden din syns jeg. Det er ikke sånn at hunder er enten snille eller aggressive. Noen ganger skjer det faktisk at to hunder sloss uten at noen av dem har vist noen tegn på usikkerhet tidligere. Ser du ikke hvorfor det var din hund som var problemet her? Anonymkode: e0c5e...c42 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #33 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig svar. Jeg synes nå generelt svarene i denne tråden er spydige og ufine. Lurer på om det er standarden her inne. Nå hadde jeg et uhell med tanke på at hunden løp ut uten bånd. Forsikring burde jeg selvsagt hatt, men skaden er skjedd, så vi tar kostnadene for behandling. Om min hund står ute alene og jeg opplever at den går til angrep på andre hunder, løse eller i bånd, hadde jeg ikke latt den stå uten tilsyn. I mitt nabolag er det mange som går tur med hundene sine i slike bånd man trekker ut, og det kommer stadigvekk andre hunder hilser på min om den står ute.. Min hund går aldri til angrep, men lukter og hilser osv. TS Anonymkode: 09a38...ed1 Men i alle dager, slutt å klandre nabohunden for at du var uansvarlig og maks uheldig. Anonymkode: cc783...22e 2
Gjest Sirah Skrevet 21. september 2018 #34 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig svar. Jeg synes nå generelt svarene i denne tråden er spydige og ufine. Lurer på om det er standarden her inne. Nå hadde jeg et uhell med tanke på at hunden løp ut uten bånd. Forsikring burde jeg selvsagt hatt, men skaden er skjedd, så vi tar kostnadene for behandling. Om min hund står ute alene og jeg opplever at den går til angrep på andre hunder, løse eller i bånd, hadde jeg ikke latt den stå uten tilsyn. I mitt nabolag er det mange som går tur med hundene sine i slike bånd man trekker ut, og det kommer stadigvekk andre hunder hilser på min om den står ute.. Min hund går aldri til angrep, men lukter og hilser osv. TS Anonymkode: 09a38...ed1 Man får ofte litt harde svar her inne ja 🙈 Men det er ofte noe av problemet med å formulere seg skriftlig. Du mister mimikk og tonefall osv så svarene kan nok ofte virke mye krassere enn de en ment som. Jeg har innimellom lest gjennom noen av mine gamle svar og tenkt: Oj, her var jeg/virket jeg krass! Selv om det egentlig aldri var intensjonen fra min side. Bruker man en del smiley får man jo myket opp en del, men det er jo også ofte slitsomt å lese. Og slike ting kan skje når hunder står i bånd. Min hund har en veldig god hundevenn i stallen som hun leker veldig fint med. MEN begge to MÅ være løse! Om min hund går bort til vennen om den er i bånd blir vennen skikkelig usikker og kan hoppe på min hund. Er vennen løs er den bare snill og grei. Om det er folk som slipper hundene bort til din på den måten når den stor bundet ute hadde jeg blitt rasende! Du har ingen garanti for at din hund ikke en dag vil bli redd og bite. Det høres skikkelig skummelt ut 😢 Kan du binde hunden din en annen plass TS eller sette opp en lapp? Hvordan går det foresten med hunden din?
Minlillesky Skrevet 21. september 2018 #35 Skrevet 21. september 2018 På 20.09.2018 den 0.09, AnonymBruker skrev: Jeg har en hund av liten rase. Var så uheldig miste hunden løs ut, uten bånd. Min hund løp over til naboens hund for å hilse på. Da smalt det, og naboens hund (som var fast i bånd) angrep min hund. Bittskader og diverse andre ting førte til akutt time hos veterinær. Regningen tør jeg ikke nevne, og det påløper flere veterinær regninger etterhvert ved oppfølging evt operasjon. Er naboen erstatningspliktig her? Anonymkode: 09a38...ed1 Du er erstatningspliktig! DU mistet løs hunden ute, uten bånd. Og hunden valgte å løpe over til naboens hund som stod i bånd for å hilse på. Men hunden som stod i bånd, var på sin eiendom, og ville bare forsvare hjemmet sitt. Bikkja di, skulle ikke vært på hundens eiendom overhode! Pass ekstra på neste gang!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå