AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg har en hund av liten rase. Var så uheldig miste hunden løs ut, uten bånd. Min hund løp over til naboens hund for å hilse på. Da smalt det, og naboens hund (som var fast i bånd) angrep min hund. Bittskader og diverse andre ting førte til akutt time hos veterinær. Regningen tør jeg ikke nevne, og det påløper flere veterinær regninger etterhvert ved oppfølging evt operasjon. Er naboen erstatningspliktig her? Anonymkode: 09a38...ed1
Kvartz Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Tror nok du må betale regningene dine selv, håper du har forsikring. 22
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Nei. Naboens hund var jo forsvarlig sikret, men ikke din. Anonymkode: 2381f...cd8 25
Peaches Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Hunden DIN løp inn på territoriet til en annen hund. At du i det hele tatt tenker på erstatning er noe av det frekkeste jeg har hørt. Mister mer og mer troen på menneskeheten for hver dag som går. 45
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 Nesten så jeg mistenker trolletråd.. Anonymkode: 7700f...ec7 6
MissPierce Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 (endret) Din hund løp bort til en bundet hund, så nei naboen er ikke erstatnings pliktig! Hadde du kommet med ett krav til meg pga en sånn sak. Så hadde jeg seriøst lurt på om du hadde en skrue løs 😏 Endret 19. september 2018 av MissPierce 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Dette er ikke troll, skjønner det var et dumt spørsmål. Men, neste gang kan det jo være nabojenta på 2år som forviller seg inn på naboeiendommen til denne agresive hunden. Det var et stygt angrep, og ikke uhell i lek. Jeg har ikke hundeforsikring. Har løsøre forsikring 😁 TS Anonymkode: 09a38...ed1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke troll, skjønner det var et dumt spørsmål. Men, neste gang kan det jo være nabojenta på 2år som forviller seg inn på naboeiendommen til denne agresive hunden. Det var et stygt angrep, og ikke uhell i lek. Jeg har ikke hundeforsikring. Har løsøre forsikring 😁 TS Anonymkode: 09a38...ed1 En 2-åring er ikke en hund, så det blir en annen situasjon. Og om hunden så angriper den hypotetiske 2-åringen har ikke det noe å si for din del fordi det var din hund som løp inn på naboens område. Synd for hunden din og deg, men når det gjelder det økonomiske må nok du står for det selv. Håper det går fint med hunden og den er snart ute på nye tokt - i bånd Anonymkode: decd4...9d0 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 Nei, bare nei. Anonymkode: b4978...421 2
MissPierce Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke troll, skjønner det var et dumt spørsmål. Men, neste gang kan det jo være nabojenta på 2år som forviller seg inn på naboeiendommen til denne agresive hunden. Det var et stygt angrep, og ikke uhell i lek. Jeg har ikke hundeforsikring. Har løsøre forsikring 😁 TS Anonymkode: 09a38...ed1 At en hund angriper en annen hund, vil absolutt ikke si at den vil angripe ett menneske. Noen hunder liker ikke andre hunder, spesielt ikke da den selv er bundet fast. Hund mot hund adferd, er noe helt annet enn hund mot menneske adferd. Håper hunden din blir frisk, og kommer ut av det uten varige fysisk og psykisk skader. Å så bør du absolutt få deg forsikring. 16
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En 2-åring er ikke en hund, så det blir en annen situasjon. Og om hunden så angriper den hypotetiske 2-åringen har ikke det noe å si for din del fordi det var din hund som løp inn på naboens område. Synd for hunden din og deg, men når det gjelder det økonomiske må nok du står for det selv. Håper det går fint med hunden og den er snart ute på nye tokt - i bånd Anonymkode: decd4...9d0 Takk for det. Den er stygt skadet, så vet ikke om det går veien. Vi krysser fingrene for at hun kommer seg gjennom det. TS Anonymkode: 09a38...ed1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 God bedring - håper hunden din klarer seg! Anonymkode: 094eb...026 1
Sirah Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 Nei dette må du betale selv. Din hund var løs og løp inn på naboens eiendom. Naboens hund sto forsvarlig sikret. Tegn forsikring på hunden din i morgen. Det hjelper deg ikke nå, men den kan hjelpe deg senere. God bedring til hunden din! Krysser fingre og tær for dere ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #14 Skrevet 19. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: God bedring - håper hunden din klarer seg! Anonymkode: 094eb...026 Takk, det håper vi også. Synes bare det var rart at nabohunden gikk så stygt til angrep. TS Anonymkode: 09a38...ed1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #15 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, Sirah skrev: Nei dette må du betale selv. Din hund var løs og løp inn på naboens eiendom. Naboens hund sto forsvarlig sikret. Tegn forsikring på hunden din i morgen. Det hjelper deg ikke nå, men den kan hjelpe deg senere. God bedring til hunden din! Krysser fingre og tær for dere ❤️ Må forsikringen være gjeldene noen mnd før man kan benytte segav den? Eller, får jeg dekket noe av evt operasjon om et pr uker for denne skaden om jeg tegner forsikring i morgen? TS Anonymkode: 09a38...ed1
Katten.2.0 Skrevet 19. september 2018 #16 Skrevet 19. september 2018 Du kan ikke tegne en forsikring og få utbetaling for en skade som har skjedd før du tegnet forsikringen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #17 Skrevet 19. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Må forsikringen være gjeldene noen mnd før man kan benytte segav den? Eller, får jeg dekket noe av evt operasjon om et pr uker for denne skaden om jeg tegner forsikring i morgen? TS Anonymkode: 09a38...ed1 Mest av nyssgjerrighet, hvordan forholder naboen seg til angrepet? Anonymkode: decd4...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #18 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Du kan ikke tegne en forsikring og få utbetaling for en skade som har skjedd før du tegnet forsikringen. Forsikringsselskapet vet jo ikke at skaden er oppstått før jeg tegnet forsikring? Anonymkode: 09a38...ed1 1
Katten.2.0 Skrevet 19. september 2018 #19 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Forsikringsselskapet vet jo ikke at skaden er oppstått før jeg tegnet forsikring? Anonymkode: 09a38...ed1 De sjekker jo det og tar kontakt med veterinæren. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #20 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest av nyssgjerrighet, hvordan forholder naboen seg til angrepet? Anonymkode: decd4...9d0 Har ikke informert naboen. Var nødt dra rett på akutten med hunden, og nabohunden var alene ute. Sikkert lei seg på min hunds vegne. TS Anonymkode: 09a38...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå