Gå til innhold

Hvordan stoppe tiltrekning til feil menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg er en av de notorisk idiotiske naive lettlurte som tiltrekkes av playerne, badguyene, rundbrennerne...kjært barn har mange navn, dere kjenner typen. Gang på gang innbiller jeg meg at akkurat denne fyren bare har den tiltrekkende selvsikre personligheten og det digge utseendet, men at han ikke er klar over det selv og ikke har drittsekken i seg. Gang på gang tar jeg feil og ender enten opp med å være en av hundre som kjemper om samme fyren eller så blir jeg playet til jeg ikke har selvrespekt igjen.

Jeg vet at jeg tenker feil, jeg vet at jeg ikke finner meg en god kjæreste før jeg slutter med dette, men likevel...når det dukker opp en sånn mann blir alle andre usynlige og jeg får helt tunnelsyn. Noen som har erfaring med å endre tanke- og tiltrekningsmønster vekk fra de akk så deilige drittsekkene?

Anonymkode: ec875...7eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner faktisk ikke... Jeg har også falt for en del playere, smoothtalkere, så sist gang jeg var på date, så datet jeg en fyr som var helt grei utseendemessig og litt kjedelig faktisk, og tenkte at jeg skulle bruke litt tid på han, fordi han virket jo som en ordentlig fyr uten drittsekk- tendenser, men så viste det seg jo at han slettes ikke var noe bedre enn de andre. Han la ikke skjul på at jeg var en av mange, han datet flere, chattet med flere, sjekket opp andre damer foran trynet på meg osv osv, så jeg vet ikke... kanskje alle man bare skal ha flaks hvis man møter en fyr som ikke er en dust... 

Anonymkode: 24aab...867

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er en av de notorisk idiotiske naive lettlurte som tiltrekkes av playerne, badguyene, rundbrennerne...kjært barn har mange navn, dere kjenner typen. Gang på gang innbiller jeg meg at akkurat denne fyren bare har den tiltrekkende selvsikre personligheten og det digge utseendet, men at han ikke er klar over det selv og ikke har drittsekken i seg. Gang på gang tar jeg feil og ender enten opp med å være en av hundre som kjemper om samme fyren eller så blir jeg playet til jeg ikke har selvrespekt igjen.

Jeg vet at jeg tenker feil, jeg vet at jeg ikke finner meg en god kjæreste før jeg slutter med dette, men likevel...når det dukker opp en sånn mann blir alle andre usynlige og jeg får helt tunnelsyn. Noen som har erfaring med å endre tanke- og tiltrekningsmønster vekk fra de akk så deilige drittsekkene?

Det å finne en mann attraktiv som ikke alle andre kvinner finner attraktiv er veldig vanskelig for kvinner.

Dere får bekreftelse av å ligge med en mann andre kvinner også har lyst til å ligge med. Mest sannsynlig er ikke dette her noe dere reflekterer/forstår noe av, og derfor skjer det flere ganger etter hverandre.

Hva som er attraktivt med mennesker andre mennesker synes er attraktive har jeg aldri skjønt. Kanskje dere liker drama, og kanskje dere synes det er gøy å sloss om samme mann? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, waco skrev:

Det å finne en mann attraktiv som ikke alle andre kvinner finner attraktiv er veldig vanskelig for kvinner.

Dere får bekreftelse av å ligge med en mann andre kvinner også har lyst til å ligge med. Mest sannsynlig er ikke dette her noe dere reflekterer/forstår noe av, og derfor skjer det flere ganger etter hverandre.

Hva som er attraktivt med mennesker andre mennesker synes er attraktive har jeg aldri skjønt. Kanskje dere liker drama, og kanskje dere synes det er gøy å sloss om samme mann? 

Eller så finnes det så få attraktive menn, at kvinner velger å sloss for han?

Anonymkode: 89488...958

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så finnes det så få attraktive menn, at kvinner velger å sloss for han?

Anonymkode: 89488...958

Det er en "Catch 22". De mennene som kvinner sloss over VET at de kan få hvilken som helst dame. Og siden alle menn har lyst å pule masse damer, så gjør de selvsagt det. 
Mens de mennene som ikke klarer å få damer klenger seg fast for harde livet hvis de finner en dame, dermed blir de needy, og damen mister den lille attraksjonen hun hadde. 
Også blir menn som sliter med å få damer sinna fordi damer bare liker "drittsekker", men attraksjon er selvsagt ikke noe som kan styres, det er som det er av evolusjonmessige grunner(damen søker sterk mann med mye selvtillit, og som ikke er redd for å være seg selv"drittsekken" fordi i huleboer tider så kunne han beskytte henne og produsere sterke avkom etc etc).

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, waco skrev:

Dette her er bare tull. 

Grunnen til at vi faller for menn som ofte viser seg i etterkant å være players, er fordi de er tydelige i signalene sine og sier rett ut at de er interessert, tar initiativ til å treffes og gir komplimenter. Mer sjenerte menn gjør ikke like ofte dette og derfor får de færre damer også. Men det finnes en del menn som er rett frem i sjekkinga si som ikke er players også og vi kan jo ikke vite på forhånd hvem som er det og ikke. Er en mann omringa av andre damer tenker man bare yuck fuckboy og backer unna. 

Anonymkode: 7a6a7...74b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette her er bare tull. 

Grunnen til at vi faller for menn som ofte viser seg i etterkant å være players, er fordi de er tydelige i signalene sine og sier rett ut at de er interessert, tar initiativ til å treffes og gir komplimenter. Mer sjenerte menn gjør ikke like ofte dette og derfor får de færre damer også. Men det finnes en del menn som er rett frem i sjekkinga si som ikke er players også og vi kan jo ikke vite på forhånd hvem som er det og ikke. Er en mann omringa av andre damer tenker man bare yuck fuckboy og backer unna. 

Anonymkode: 7a6a7...74b

Det her er faktisk bare tull, eller i alle fall overdrevet. En litt foroverlent ekstremkjekkas får napp uansett. En mer foroverlent mindre kjekkas får sjeldnere napp. Jeg jobbet på utested i mange år, og liker å observere folk. Jeg kunne si hvem som fikk seg noe uten å kjenne dem, i det øyeblikket de kom inn i lokalet. Jeg har vært både rimelig kjekk (trent, med fikset frisyre og brun på slutten av sommeren), og mindre kjekk (skadet meg, fikk ikke trent, og klippet meg ikke på en stund).

Da jeg var «kjekk», var det nesten latterlig enkelt å få seg noe. Og de var ikke ute etter noen kjæreste. Da jeg var mindre kjekk, var det atskillig vanskeligere, og de jeg fikk kontakt med, var gjerne interessert i noe stødig. 

Personlighet betyr nesten ingenting de første timene/dagene. Det var akkurat samme mann som snakket om samme type ting. Vitsene var «morsommere» da jeg var slank, de var mindre sassy.. Utseendet betyr helvetes mye. Det er bare tull å komme med noe annet. 

Anonymkode: 1111f...b9b

• Liker 1
Skrevet

TS her. Takk for svaret, men: Jeg reflekterer over og er ganske sikker på hvorfor jeg faller for de mennene jeg gjør. Og det er minst hundre tråder i året her inne som handler om akkurat det. Denne tråden handler om hvordan jeg kan STOPPE tiltrekningen. Sånn til påminnelse 😁

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg synes ikke du tenker feil ts. Du vil ha en attraktiv kjekk mann, men problemet er at disse mennene har valgmuligheter, og flere ønsker heller ikke å slå seg til ro. Husker jeg leste en artikkel som viste til et studie hvor man hadde kommet fram til at når menn har enkel tilgang på sex, er de mindre tilbøyelig til å gå inn i forhold. Attraktive menn er jo i en posisjon hvor de kan få mange av oppsidene med å være i et forhold (sex, nærhet, bekreftelser osv) uten at de trenger å gå inn i et samtidig som de slipper nedsidene (forpliktelser man egentlig ikke har lyst til å ha). Så hjelper det ikke at det er få av disse mennene heller, det gjør konkurransen enda tøffere. 

Oddsene og måten kjønnsdynamikken virker er bare i mot deg. Jeg tror ikke du kan stoppe påminnelsen, men kanskje kan du utvikle følelser og tiltrekkelse for noen som ikke er i toppsjiktet utseendemessig etter hvert slik som flere kvinner har oppdaget før deg.

Skrevet

Du kan ikke stoppe den, men ta bedre valg. Avslutte relasjonene tidligere om du merker det går i gamle baner. Disse grunnene du sier du vet om hvorfor; gjenta dem for deg selv når du merker du er interessert, til det blir et indre mantra. Vank steder der disse typene sjeldnere er. Se det positive i andre typer menn - lag lister om disse kvalitetene enten på papir eller i hodet, og sammenlign fremtidige dater med disse punktene. 

Tiltrekning kan man ikke styre - jeg var dritkåt på en klyse en stund, men jeg holdt meg unna fordi jeg lar ikke instinkter overstyre meg - man må være sjef over huleboerhjernen. 

Nå som du vet hvorfor du tiltrekkes dem - vet du hvorfor du lar deg selv gå inn i relasjoner med dem? Mulig det har noe med selvfølelse å gjøre. Du har lov å drømme større, kreve mer, og er verdt å elske. 

Anonymkode: f24a1...cd1

• Liker 1
Skrevet
På 19.9.2018 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Mener jeg leste noe om at det ofte kan stamme fra hva slags forhold man vokste opp i som barn - hva slags relasjon moren og faren din hadde -om de var sammen når du var liten, hva slags relasjon de hadde til nye menn/kvinner -om de var skilt osv. Hvis man f.eks. vokste opp i ustabile relasjoner så fant man gjerne en mann når man ble voksen som ga en lignende ustabile relasjoner/man fremprovoserte og skapte de fordi det er det som føles "hjemme " for en.

En psykolog med spesialisering på sånt kan sikkert hjelpe deg! Hvis du har gjort den feilen 30 ganger så tror jeg ikke du selv klarer å unngå den gang nr 31.

Skrevet

Jeg forstår ikke dette folk her skriver at det er sånn at attraktive menn generelt er drittsekker, for det er virkelig ikke tilfelle. Jeg synes det er en masse flotte menn som også er veldig flott på innsiden. Men nå tror jeg ikke at jeg tiltrekker meg playere fordi de vet at de ikke har noe å hente etter å ha vekslet to ord med meg. Jeg er ikke naiv, jeg faller ikke for menn uten å bli kjent med og like personligheten dems. Jeg har ingen problem med å finne kjekke menn som er interessert i forhold. Problemet mitt er å finne en med nok innhold til at jeg er interessert i å bli sammen med dem, fordi jeg blir ikke sammen med noen uten å se for meg noe som vil vare livet ut. Menn sier ihvertfall at jeg er en jente det er veldig lett å bli glad i, så jeg tror nok det er noe som er ganske viktig. Nå dater jeg faktisk endelig en jeg synes har nok innhold i tillegg til å være flott utenpå så det lover godt

Anonymkode: 15a1b...c98

Skrevet
På 19.9.2018 den 16.39, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for svaret, men: Jeg reflekterer over og er ganske sikker på hvorfor jeg faller for de mennene jeg gjør. Og det er minst hundre tråder i året her inne som handler om akkurat det. Denne tråden handler om hvordan jeg kan STOPPE tiltrekningen. Sånn til påminnelse 😁

Ikke, ikke ligg med noen fra start av, er mitt beste tips. På den måten holder du følelsene på et minimum, sånn at det er lettere å være rasjonell. Ta tiden til hjelp, bruk selvkontroll og se på folks handlinger over tid. Mye lettere å komme til et punkt der du klarer vurdere en person på samme måte som andre mennesker, når du gir ting tid og holder dem fysisk på avstand. 

Anonymkode: 66923...b37

Skrevet
På 19.9.2018 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Kanskje kan du ikke stoppe den, men du kan jo gjøre en del med deg selv for å faktisk få en av disse mennene. Da må du ikke være needy, du må være spennende og interessant, du må ha noe mer å bringe til bordet enn at du er pen og sex. 

Jeg har hatt lange forhold til tre som var playere før meg. To av dem etter meg også (tredje er jeg ennå gift med). For jeg faller også for de sjarmerende flotte mennene. Har vært bortskjemt med å få dem også. De to jeg ikke beholdt var det jeg som gikk fra. Ene etter 1 år, andre etter 5 år. 

Playere forelsker seg også! Det skal kanskje litt mer til, men når de faller så faller de hodestups. De to jeg forlot er fremdeles glade i meg, og stråler opp når vi møtes. Han første har fort vært på banen om han har hørt at jeg var singel. Nå har han heldigvis funnet en fantastisk dame, og har vært like hodestups forelsket i henne de siste årene. 

Hva er det med meg som gjør at jeg fanger slike menn? Antagelig litt av hvert. Det ene var vel at de måtte jobbe for å få meg. Ikke fordi jeg spilte hard to get, men fordi jeg har mine standarder, mine egne interesser og aldri har vært desperat etter å faktisk fange dem. Han jeg ble gift med datet flere da vi møttes. Han trodde jeg ville bli sur, eller lei meg, da jeg forsto det. "Helt greit!" sa jeg, og mente det "Jeg er ikke så seriøs med deg heller. Vi kan godt treffes og ha det kjekt når vi er sammen, men holde det på det nivået."

Det var han som ble furten. Betydde han ikke mer for meg enn det?

Seriøst? Jeg kjente ham da ikke så godt, hadde ikke blitt glad i ham eller forelsket, han var bare en sjarmerende fyr det var moro å tilbringe tid med. Hvem ønsker noe seriøst med en ikke- seriøs fyr? 

Så han gikk all in for å vise meg hvor seriøs han kunne være. 😆

Han klarte altså å overbevise meg til slutt, og to barn og et langt ekteskap senere er jeg fremdeles the one. Den han syntes det var verdt å kjempe for. 

Så om du ikke klarer å endre hvem du faller for, så er det faktisk ikke 100 % umulig å få slike til å falle for deg. Men da må du skille deg ut. Stå støtt i deg selv, og ikke oppføre deg nøyaktig som de 20- 30 damer de traff før deg. 

Anonymkode: 50a46...2dc

Skrevet
På 20.9.2018 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dette folk her skriver at det er sånn at attraktive menn generelt er drittsekker, for det er virkelig ikke tilfelle. Jeg synes det er en masse flotte menn som også er veldig flott på innsiden. Men nå tror jeg ikke at jeg tiltrekker meg playere fordi de vet at de ikke har noe å hente etter å ha vekslet to ord med meg. Jeg er ikke naiv, jeg faller ikke for menn uten å bli kjent med og like personligheten dems. Jeg har ingen problem med å finne kjekke menn som er interessert i forhold. Problemet mitt er å finne en med nok innhold til at jeg er interessert i å bli sammen med dem, fordi jeg blir ikke sammen med noen uten å se for meg noe som vil vare livet ut. Menn sier ihvertfall at jeg er en jente det er veldig lett å bli glad i, så jeg tror nok det er noe som er ganske viktig. Nå dater jeg faktisk endelig en jeg synes har nok innhold i tillegg til å være flott utenpå så det lover godt

Anonymkode: 15a1b...c98

Skjønner egentlig ikke poenget ditt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...