AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg skal legges inn på dps på mandag, blant annet pga alvorlig depresjon og selvmordstanker. Har fått beskjed om å ringe psykologen med én gang om jeg føler jeg trenger å komme til tidligere. Grunnen til at jeg ikke ble lagt inn med én gang var at jeg er tillkallingsvikar på jobb hvor jeg trives og jeg trenger pengene. Hadde en måneds vikariat på denne plassen i sommer og har endelig fått en uke til nå, tirsdag til fredag fordi de har manko på folk. Liker jobben veldig godt. Men jeg sover ikke og jeg spiser ikke. Jeg er helt utslitt, så ille at jeg ikke klarer noen av delene. Jeg har også to små barn, og en mann som er vekkreist halvparten av tiden (han er borte nå). Våknet av panikkangst i 0130 tiden, nå er klokken 0420 og jeg må stå opp om én time. Har også én times reisevei hver vei til jobb. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er livredd for at jeg ikke vil få tilbud om mer jobb på arbeidsplassen om jeg blir sykmeldt resten av uken. Ønsker ikke å fortelle sjefen hvorfor heller, synes det er flaut. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg rett og slett. Nå ligger jeg på sofaen fordi det var noen lyder på soverommet, og her har jeg oversikt over mer av huset enn jeg har fra sengen. Hva skal jeg gjøre? Er redd for å bli forhatt om jeg ikke kommer på jobb imorgen. Men er også redd for å gå på en skikkelig smell. Igår var det en av de eldre mennene høyt i "hiarkiet" som kom med en kommentar om at "ja sånn gjør vi det her" da jeg ble litt stresset og usikker, og jeg holdt nesten på å begynne å gråte... Føler det også som et nederlag å ikke klare å jobbe😭 Anonymkode: a839c...021
Duff Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Huff da. Jeg tror du kommer lengst ned å fortelle litt om hvorfor du blir borte. Du trenger ikke si at det er dps bare at det er en planlagt innleggelse som er blitt fremskynt pga avbestilling.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, Duff skrev: Huff da. Jeg tror du kommer lengst ned å fortelle litt om hvorfor du blir borte. Du trenger ikke si at det er dps bare at det er en planlagt innleggelse som er blitt fremskynt pga avbestilling. Ja det var kanskje ikke så dumt. Men er det ikke litt rart å ringe kl 8 å gi beskjed om det, når jeg kunne sendt en sms til sjefen igår? Alle vet jo at jeg reiser hjemmefra før 7, og man får jo ikke beskjed om planlagt innleggelse midt på natten 😅 Anonymkode: a839c...021
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Var i en lignende situasjon i fjor. Fortalte sjefen om det før jeg ble sykemeldt. Har bare positive erfaringer med dette, hun har fulgt opp og tilrettelagt etter beste evne og jeg har ikke vært sykemeldt siden. Anonymkode: 0e230...e5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var i en lignende situasjon i fjor. Fortalte sjefen om det før jeg ble sykemeldt. Har bare positive erfaringer med dette, hun har fulgt opp og tilrettelagt etter beste evne og jeg har ikke vært sykemeldt siden. Anonymkode: 0e230...e5f Hadde du og bare sporadiske vakter? Hvor lenge før sa du i fra? Jeg må stå opp om en halvtime og har sovet i 2.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen. Jobber på en stor arbeidsplass så ser for meg at det er lett å bli "glemt" om man plutselig forsvinner ut uten å ha noe fast. Anonymkode: a839c...021
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du og bare sporadiske vakter? Hvor lenge før sa du i fra? Jeg må stå opp om en halvtime og har sovet i 2.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen. Jobber på en stor arbeidsplass så ser for meg at det er lett å bli "glemt" om man plutselig forsvinner ut uten å ha noe fast. Anonymkode: a839c...021 Nei, jeg var fast ansatt, men hadde ikke jobbet der mer en et par måneder når jeg knakk sammen og gråt til sjefen om situasjonen (slet også skikkelig med søvn). Du har ikke egenmelding du kan bruke? Eventuelt kan du jo ringe psykologen din? Jeg fikk time hos psykologen min etter å ha pratet med sjefen min, og han ringte både til fastlegen min og krevde sykemelding + til sjefen min (med min tillatelse, følte ikke jeg fikk forklart alt riktig fordi jeg gråt så mye og var helt vrak). Uansett, masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0e230...e5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg var fast ansatt, men hadde ikke jobbet der mer en et par måneder når jeg knakk sammen og gråt til sjefen om situasjonen (slet også skikkelig med søvn). Du har ikke egenmelding du kan bruke? Eventuelt kan du jo ringe psykologen din? Jeg fikk time hos psykologen min etter å ha pratet med sjefen min, og han ringte både til fastlegen min og krevde sykemelding + til sjefen min (med min tillatelse, følte ikke jeg fikk forklart alt riktig fordi jeg gråt så mye og var helt vrak). Uansett, masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0e230...e5f Nei, var ansatt med månedskontrakt, og så fikk jeg ny kontrakt nå i september som tillkallingsvikar, så har ikke rett på egenmelding. Vet at psykologen ville sykemeldt meg og lagt meg inn på dagen om jeg ringer når de åpner idag. Men syns det er skikkelig fælt å knekke sammen etter én dag.. Og så trives jeg så godt! Men nå sitter jeg her og gråter så tror ikke jeg kan gjøre annet enn å ringe jobb kl 8,og så psykologen etterpå. Hva sa psykologen din til sjefen din? Anonymkode: a839c...021
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 Det vet jeg faktisk ikke helt, jeg ville ikke være i rommet. Men regner med han forklarte noe om situasjonen min og hvorfor han ikke vurderte meg som arbeidsfør på daværende tidspunkt. Anonymkode: 0e230...e5f
Trikken Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du og bare sporadiske vakter? Hvor lenge før sa du i fra? Jeg må stå opp om en halvtime og har sovet i 2.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen. Jobber på en stor arbeidsplass så ser for meg at det er lett å bli "glemt" om man plutselig forsvinner ut uten å ha noe fast. Anonymkode: a839c...021 Ville ikke ringt eller informert om sykdomsforløpet. Antar det er helsesektor det gjelder. Som tilkallingsvikar vil dette ikke gagne deg. Og bedre ringe deg inn syk, og du er ikke pliktig oppgi grunn for fravær heller, særlig ikke til dine kollegaer.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, Trikken skrev: Ville ikke ringt eller informert om sykdomsforløpet. Antar det er helsesektor det gjelder. Som tilkallingsvikar vil dette ikke gagne deg. Og bedre ringe deg inn syk, og du er ikke pliktig oppgi grunn for fravær heller, særlig ikke til dine kollegaer. Jeg karret meg på jobb. Holdt på å gå gale da jeg kjørte bil flere ganger, DA ville kroppen sove. Jeg får se hvordan dagen går Anonymkode: a839c...021
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå