AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Jeg har vært mye i København og har sett de vanligste severdighetene. Vært på tur med familie, ungene, venner og alene. Ifm en annen reise får jeg et døgn der om 2 uker (alene). Og jeg lurer på om noen har tips når man har «sett alt». Ikke shopping Kvinne, 51 år. Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 8 timer siden, BMF skrev: Har du leid sykkel og syklet rundt? Nei, det har jeg ikke. Er ikke så vant å sykle og jeg synes trafikken er stor. Men jeg har tatt trikk og bane litt rundt omkring og kikket i ulike nabolag. Er glad i å gå og har gått mye rundt i byen. Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 https://copenhot.com/ dette 😍😍 Anonymkode: 0d023...356 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Har du vært i Torvhallerne? Hvis ikke anbefaler jeg det. Ofte er det også et langt loppemarked langs halmtorvet, det går an å sjekke ut. Ellers kan du sjekke aok.dk etter arrangementer og morsomme ting som skjer mens du er der. Det varierer jo, men det er vanligvis alltid noe gøy Anonymkode: af484...25b
Gjest Gliffy Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 (endret) Hvis du er interessert i design anbefaler jeg high tea eller en drink på det gamle sas-hotellet (Arne-Jacobsen hotellet). Endret 19. september 2018 av Gliffy
BMF Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg ikke. Er ikke så vant å sykle og jeg synes trafikken er stor. Men jeg har tatt trikk og bane litt rundt omkring og kikket i ulike nabolag. Er glad i å gå og har gått mye rundt i byen. Anonymkode: de23b...7b7 Det er mye lettere å sykle i Kjøben, en å kjøre bil. Du burde ta deg en tur. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 Kjøpe og røyke hasj i Christiania, også sjekke ut noen horehus. Slå deg løs. Anonymkode: 64cd4...30a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 Refshaleøen! Anonymkode: 9f925...15c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 Har bodd i København. Vil anbefale å rusle rundt i Frederiksberg Have ved penvær, traske rundt i Christianshavn og ta en øl på en av de mange kneipene hvor kunstnere og bohemene pleide å gå, gå på Glyptoteket (om du ikke har vært der før), traske på nedre Nørrebro (mange trivelige kafeer, sjapper, mat og generell multikulturell stemning, samt Assistens Kirkegård). Koselige steder å spise sentralt i byen: Paludan bokkafé (lunsj), Sankt Peders bageri (masse deilig bakst å ta med i hånda, hele den gata er sykt koselig), Riz Raz (middag, nyydelig buffet av vegetarisk middelhavsmat til 100 kroner). Kødbyen er også spennende og har diverse restauranter i røffe/industrielle omgivelser på Vesterbro. Det er en kjent cocktailbar kalt Ruby i Indre by nede ved kanalen, som lager gode drinker i voksne omgivelser. Det er også diverse vinbarer på strekningen kalt Ved Stranden. Jeg gikk ofte på La Fontaine jazzklubb og tok en øl og hørte på live jazz, det er veldig trivelig, billig og helt uproblematisk å gå alene. Om du er interessert i å spandere på deg gourmet, som Køben har en del av, kan jeg anbefale Høst og Geist. Men der må man bestille bord i forveien. Om du er interessert i å finne på noe kulturelt alene, så er det veldig mye spennende teater i byen. Anonymkode: 83851...d50 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: https://copenhot.com/ dette 😍😍 Anonymkode: 0d023...356 Takk for tips 😊 Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #14 Skrevet 19. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i Torvhallerne? Hvis ikke anbefaler jeg det. Ofte er det også et langt loppemarked langs halmtorvet, det går an å sjekke ut. Ellers kan du sjekke aok.dk etter arrangementer og morsomme ting som skjer mens du er der. Det varierer jo, men det er vanligvis alltid noe gøy Anonymkode: af484...25b Elsker Torvhallene 😊 Er innom hver eneste gang jeg er i byen. Halmtorvet har jeg så vidt vært innom, kanskje sjekke det mer ut. Ts Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #15 Skrevet 19. september 2018 4 timer siden, Gliffy skrev: Hvis du er interessert i design anbefaler jeg high tea eller en drink på det gamle sas-hotellet (Arne-Jacobsen hotellet). Takk for tips 😊 Der har jeg aldri vært ts Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #16 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøpe og røyke hasj i Christiania, også sjekke ut noen horehus. Slå deg løs. Anonymkode: 64cd4...30a 😂 Ikke akkurat min form for aktivitet. Men takk for forslaget. Ts Anonymkode: de23b...7b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #17 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Refshaleøen! Anonymkode: 9f925...15c Hva er det? Papirøen? ts Anonymkode: de23b...7b7
Guidet Kvinne Skrevet 19. september 2018 #18 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det? Papirøen? ts Anonymkode: de23b...7b7 https://www.visitcopenhagen.dk/da/kobenhavn/kultur/rustikke-refshaleoen
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #19 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har bodd i København. Vil anbefale å rusle rundt i Frederiksberg Have ved penvær, traske rundt i Christianshavn og ta en øl på en av de mange kneipene hvor kunstnere og bohemene pleide å gå, gå på Glyptoteket (om du ikke har vært der før), traske på nedre Nørrebro (mange trivelige kafeer, sjapper, mat og generell multikulturell stemning, samt Assistens Kirkegård). Koselige steder å spise sentralt i byen: Paludan bokkafé (lunsj), Sankt Peders bageri (masse deilig bakst å ta med i hånda, hele den gata er sykt koselig), Riz Raz (middag, nyydelig buffet av vegetarisk middelhavsmat til 100 kroner). Kødbyen er også spennende og har diverse restauranter i røffe/industrielle omgivelser på Vesterbro. Det er en kjent cocktailbar kalt Ruby i Indre by nede ved kanalen, som lager gode drinker i voksne omgivelser. Det er også diverse vinbarer på strekningen kalt Ved Stranden. Jeg gikk ofte på La Fontaine jazzklubb og tok en øl og hørte på live jazz, det er veldig trivelig, billig og helt uproblematisk å gå alene. Om du er interessert i å spandere på deg gourmet, som Køben har en del av, kan jeg anbefale Høst og Geist. Men der må man bestille bord i forveien. Om du er interessert i å finne på noe kulturelt alene, så er det veldig mye spennende teater i byen. Anonymkode: 83851...d50 Takk for masse tips 😊 Har vært både i Fredriksbergs have og Christians have flere ganger. Veldig glad i botanisk hage, prøver å få en tur innom når jeg er i byen. Vet ikke om begynnelsen av oktober er sent? Glypoteket har jeg faktisk aldri vært på, har tenkt på det flere gang. Kanskje jeg endelig får tatt meg en tur. Og Nørrebro har jeg faktisk vært kun en gang - det har vært noe uroligheter der og har vært litt engstelig for å dra dit. Takk for tips til å spise, noen av stedene du nevner har jeg vært på, andre er ukjent. Spennende. Kjenner jeg gleder meg masse selv om det blir knapt et døgn i København. Drømmen min er å bo der en periode 😊 Anonymkode: de23b...7b7
fru Alving Skrevet 19. september 2018 #20 Skrevet 19. september 2018 Besøk Grundtvigkirken. Jægersborggade skal visstnok være vel verdt et besøk, ligger på Nørrebro 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå