AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Jeg vet jeg kommer til å bli lynsjet for å spørre om dette, men lurer sånn på det, derfor tar jeg sjansen. Når et foreldrepar har to eller flere barn og det ene barnet er ekstremt mye penere enn det/de andre, registrerer man dette som forelder? Har hørt at alle foreldre synes sitt eget/sine egne barn er det/de peneste i verden, så derfor lurer jeg på om man ser forskjell på hvor pene barna er? Er det litt som med partnere, at man blir blind på utseendet når man bare elsker høyt nok? Anonymkode: 75e81...987 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Hvem definerer skjønnhet da? Forstår hva du mener, men spørsmålet er litt absurd. For hva betyr det egentlig? Barna har ulike egenskaper og ulike behov, utseendet er så veldig liten del av hvem de er. Tror ikke man ser seg blind på barna sine, tror man ser hele barnet, slik det er. Jeg sammenlikner ikke mine på utseendet. De er bare veldig ulike. Og utfyller hverandre ganske bra. Anonymkode: cc3f5...87d 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 18. september 2018 Men jeg synes mine barn er mye finere, klokere og er mere morsomme enn andre barn. Jeg vet jeg tar feil, men det gjør ikke noe. Jeg håper andre synes like stort om sine. Anonymkode: cc3f5...87d 50
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 Jada, det gjør de. Men det er litt for tabu å snakke om til at noen her kommer til å gi deg ett ærlig svar. Anonymkode: 6a718...12c 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Jeg har to barn som er som natt og dag. Jeg ser jo lett at han ene er mer bildepen og har penere trekk enn han andre. Det betyr ikke at han andre ikke pen, eller at det er noe jeg går å tenker på, og det er heller ikke noe de tenker på. Jeg syns jo selvsagt at begge er verdens vakreste i mine øyne, og jeg elsker begge to. Men ja, klarer jo å se at eldste har et annerledes utseende enn broren. Anonymkode: efedb...861 19
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, det gjør de. Men det er litt for tabu å snakke om til at noen her kommer til å gi deg ett ærlig svar. Anonymkode: 6a718...12c Hvorfor skulle man ikke svare ærlig? Tror de fleste snakker rett fram her. På godt og vondt. Anonymkode: cc3f5...87d
Chablis Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Mine barn er verdens vakreste i mine øyne og sånn skal det være. Ja de har forskjellig utseende men jeg synes ikke den ene er finere enn den andre for de er begge seg selv og vakre på sin måte både på innsiden og utsiden. Så nei jeg synes ikke det ene barnet er finere enn det andre. Jeg er ikke mer stolt av et barn enn det andre og jeg er ikke mer glad i en fremfor den andre. Det har faktisk aldri falt meg inn engang og jeg er overrasket over at dette er noe folk lurer på. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Vi har ett barn foreløpig, og vi synes selvsagt at hun er den vakreste av alle barn i hele verden. Flere sier at hun er pen. Fremmede også. Det jeg tenker er hvordan neste barn kommer til bli, om vi kommer til å legge merke til noe sånt.. regner med de blir like vakre på hver sin måte, men ja..godt spørsmål Anonymkode: e05f3...3f3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #9 Skrevet 18. september 2018 Hva er pen? Det er jo så forskjellig hva folk synes er pen. Hva med sjarm? Det er jo 100 ganger penere enn "bildepen". Se barna for det dem er, elsk dem og gi dem selvtillit! La de få utvikle "sjarmen" og hvem som er "penest" flyter ut Utseende betyr NADA! Utstråling betyr alt!! Anonymkode: 521b4...5ae 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #10 Skrevet 18. september 2018 Begge mine barn er vakre på hver sin måte. Anonymkode: 795ae...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #11 Skrevet 18. september 2018 Jeg har to barn hvor ene er mer klassisk pen, mens andre er mer søt skøyer. Jeg liker dem ikke ulikt av den grunn, det er bare utseende. De har hver sine personligheter og sjarm, og jeg elsker og liker begge to. Da er det mer faser med gjenstridighet som gjør den ene eller den andre litt mer uspiselig for en stund Anonymkode: 55e90...b73 6
Pupperulla Skrevet 18. september 2018 #12 Skrevet 18. september 2018 Syntes alle 3 er pene, men som nyfødt , var eldste vakker! Hun hadde markerte bryn, lange vipper og mye hår. Hun var fin i huden og bare veldig pen. De to neste jentene Var som nyfødte flest røde,skrukkete og uten bryn, mindre hår og vippene kom først etter noen uker. Men også veldig fine😍 Mine jenter likner på hverandre og de er pene alle 3. Vakre grønne øyne, mørkblond og med smilehull 🤩 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #13 Skrevet 18. september 2018 Jeg og min søster vokste opp som "den pene" og "den tykke, men snille". Dette var ikke noe våre foreldre kalte oss, men jeg vet at det var grunnen til at min mor behandlet oss veldig forskjellig. "Den tykke, men snille" hadde hennes medfølelse, og det var som hun ønsket å kompensere med ekstra kjærlighet, mens "den pene" tvert imot ble oversett og rakket ned på. Det hjalp heller ikke på at "den pene" var den skoleflinke også. Far syntes dette var urettferdig, og forsøkte igjen å kompensere ovenfor "den pene". "Den tykke, men snille" var misunnelig på forholdet mellom far og "den pene". Begge søsken har lidd under denne forskjellsbehandling. Vi ble godt voksne før vi fikk et nært forhold, og fikk satt ord på hvordan stempler vi fikk såret. Hvordan vi ble satt i bås og behandlet ulikt såret. Hvordan utseendet vårt liksom definerte oss, og gjorde oss verdig omtanke eller ikke. Jeg og min søster er helt enige om at vi aldri skal sette våre egne barn i slike båser, eller behandle dem forskjellig ut fra utseende. Både mine og hennes er verdens vakreste, på hver sine måter. De er ulike, og trenger kanskje ulik oppfølging, men det skal være ut fra behov, ikke fordi vi setter stempler på dem. Vi tillater heller ikke andre å sette stempler på dem. De som forsøker å sette dem i båser får høre det. Anonymkode: 9e8a5...717 16
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #14 Skrevet 18. september 2018 Kom til å tenke på døtrene til Maria Montazami fra svenske hollywoodfruar da jeg så den tråden her. Der syns jeg at Emma er mindre pen enn Sara og Hanna. Anonymkode: 0949d...dac 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #15 Skrevet 18. september 2018 Vår førstefødte er et ekstremt vakkert barn. Av den typen om alltid får komplimenter for utseendet. Da jeg ble gravid igjen merket jeg at de rundt oss hadde høye forventninger til utseendet til han i magen, for vi «lagde jo så vakre barn» sa de. Og ut kom det en liten gutt som slettes ikke ligner på broren sin, og han får ikke noe spesielt oppmerksomhet for utseendet sitt heller. I mine øyne er de begge vakre og jeg elsker dem like mye, men jeg kan helt klart se at den ene lett kan defineres som vakrere enn den andre. Anonymkode: fe00b...c12 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #16 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jeg kommer til å bli lynsjet for å spørre om dette, men lurer sånn på det, derfor tar jeg sjansen. Når et foreldrepar har to eller flere barn og det ene barnet er ekstremt mye penere enn det/de andre, registrerer man dette som forelder? Har hørt at alle foreldre synes sitt eget/sine egne barn er det/de peneste i verden, så derfor lurer jeg på om man ser forskjell på hvor pene barna er? Er det litt som med partnere, at man blir blind på utseendet når man bare elsker høyt nok? Anonymkode: 75e81...987 Ett munnhell heter at pene barn blir aldri pene voksne og omvendt, noe å tenke på i denne sammenhengen? Anonymkode: e97cf...fec 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #17 Skrevet 18. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom til å tenke på døtrene til Maria Montazami fra svenske hollywoodfruar da jeg så den tråden her. Der syns jeg at Emma er mindre pen enn Sara og Hanna. Anonymkode: 0949d...dac Anonymkode: 0949d...dac
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #18 Skrevet 18. september 2018 Selvfølgelig synes jeg begge barna mine er verdens vakreste. Men objektivt sett, utseende kan forandre seg. Vår eldste, datteren vår fikk vi høre fra alle kanter at var så vakker. Og ja hun var nydelig, men tror ikke det er så positivt at hun hele oppveksten fra alle kanter fikk høre hvor usedvanlig nydelig hun var. Hun er nå en tenåring, og ja hun er pen, og for meg den nydeligste jenta, men selvfølgelig vet jeg at det finnes vakrere jenter der ute. Og hun er ikke lenger den som stjeler all oppmerksomheten. Sønnen min var veldig typisk baby når han var liten, hovent ansikt, stor nese, skjeve øyne. Ser man på barnebilder var han en sjarmerende skøyer med en litt stor nese, og den fineste gutten jeg vet om. Men han har alltid vært den snilleste jeg vet om, tenker alltid på andre og ett sensitivt barn. Nå som han er eldre påpeker folk ofte hvor vakker han er, og hvor rene ansiktstrekk han har. Han har virkelig endret seg i utseendet, og nesen som virket stor, er nå liten og perfekt. Og han får en del oppmerksomhet fra jenter for å si det slik, selv om han er for sjenert og ikke helt skjønner det selv. Utseende endrer seg. Personligheten er den samme. Og for en mor vil alltid sine barn være verdens vakreste. Anonymkode: d73d8...bec 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #19 Skrevet 18. september 2018 Min mormor har vært litt for ærlig på dette i familien når det kom til sine egne barn, hun har alltid sagt at "først fikk jeg et så vakkert barn med mørkt hår og blå øyne, også kom disse to stygge rødhårete trollene".. Litt for ærlig der kan man si. Men min erfaring er at barn som blir sett på som mindre vakre som barn, veldig ofte vokser opp til å bli ganske vakre. Selv om de i utgangspunktet er pene på hver sin måte, og skjønnhet osv ikke bør defineres av hva andre mener, så er det slik verden er skapt.. Anonymkode: 8da79...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #20 Skrevet 18. september 2018 Skal innrømme at det ene barnet mitt er veldig pen.... Mange som kommenterer det til meg også, hn er nå ti. Det andre barnet mitt er ikke fullt så pen, eller billedskjønn. Helt normalt pen, glir inn i mengden med de fleste andre barn uten å skille seg ut i mengden, hn er søt og god. Eldste er forresten 10 år så ansiktet er på en måte satt. Anonymkode: ced76...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå