Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er utdannet lærer, og skal nå begynne å arbeide på puh-bolig. Går jeg som miljøterapeut eller miljøarbeider?

Anonymkode: 83a6c...5ec

Skrevet

Miljøterapeut, mest sannsynlig 😊

Skrevet

Det må nok boligen vurdere, om utdanningen er relevant nok for beboerne de har, til at du kan gå som terapeut. 

Anonymkode: 49dd1...0ba

• Liker 3
Skrevet

finnes ingen egen miljøterapeututdanning, men miljøterapeuten er som regel en offentlig godkjent vernepleier, sosionom, ergoterapeut, sykepleier, barnevernspedagog, barnehagelærer eller spesialpedagog. Det finnes også miljøterapeuter med annen faglig bakgrunn.

Ser ut til at helsefaglig bakgrunn må til

Anonymkode: c97ce...922

Skrevet

Kommer helt an på kommunen. Der jeg jobber er lærere fortsatt miljøterapeuter, mens barnehagelærere ikke blir ansatt som miljøterapeut lengre. Er man bhglærer med tittel miljøterapeut, så hadde man fast ansettelse innen vårparten 2017.

Anonymkode: bcbd7...aa6

Skrevet

Kommer helt an på hvilken kommune du jobber i. Her jeg jobber som ringevikar er jeg kun pleieassistent, mens i nabokommunen ville jeg vært miljøterapeut. Jeg har som deg,  lærerutdanning. 

Anonymkode: aff6e...fe5

Skrevet

BTW, det skiller jo sånn ca 100K på de to arbeidstitlene, så det burde du ha klarhet i før du signerte 😆

Anonymkode: bcbd7...aa6

Skrevet

Vet at barnehagelærere ikke kvalifiserer til miljøterapeuter i på ungdomsinstitusjoner ihvertfall. 

Da jeg jobbet på avlastningssenter i Oslo for pu barn og unge gikk jeg som ettårig miljøterapeut pga fagbrevet mitt. Hadde nok blitt vanlig miljøterapeut når jeg ble ferdig barnevernpedagog. 

Anonymkode: 466e7...c92

Skrevet

Jeg er utdannet lærer, men går master i spesialpedagogikk nå (ikke tatt noen eksamener enda).