AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Skal ut å fly til helgen. En times flytur. Baby har vært litt tett i nesen noen dager, er 3mnd. Noen råd, tips til en nervøs mamma? Er så redd for at han ikke skal være interessert i pupp eller smokk akkurat under letting og landing! Anonymkode: f6c34...23b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Vi skulle ut å fly rett etter forkjølelse og var innom legen for å dobbeltsjekke at det ikke var ørebetennelse på gang. Det var ikke det, men legen anbefalte å gi en Paracet før flyavgang for å dempe eventuelle trykksmerter som følge av forkjølelsen. Anonymkode: 917ed...59c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 Skyll godt med saltvann og bruk et nesesug like før avgang. Saltvann er veldig effektivt. Vi har første forkjølelse på mini (3,5 mnd) og pøser på. Kan brukes uten begrensninger sa helsesøster. Anonymkode: 6e484...842
Ulrikke Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 Jeg banner sikkert i kirka, men for en flytur ville jeg vurdert disse... https://nycomed.no/product/rhinox-01-mg-nesedraper/#kan-brukes-av Jeg har selv fløyet og fått grusomme øresmerter en gang jeg var tett. Det smalt og stakk i ørene til dagen etter. Da var jeg nesten voksen, men jeg er nok preget av det, for det var grusomt vondt.... Så hadde det vært min baby hadde jeg brukt nesedråper, ikke bare saltvann (kun akkurat i forbindelse med flyturen altså!) 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Jeg ville ikke flydd om barnet var så lite å tett..:-/ ville iallefall kontaktet lege/hs å spurt. Du kan tenke deg hvor vondt det er for dem når det er der for oss når vi er forkjølt å tett. Anonymkode: 39b9d...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå