Gå til innhold

Synes bilen min trekker dårligere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 år gammel bil som har kjørt mellom 90 000 og 100 000 km. Jeg synes nå den siste tiden at det virker som den trekker litt dårligere, og jeg har registrert at jeg synes den bråker litt mer når den står på tomgang. Jeg kan svært lite om bil, og dette er den eneste jeg har eid, så jeg kan ikke si med sikkerhet at tingene jeg registrerer stemmer, men jeg lurer nå likevel littegrann på det her. Jeg har fulgt opp servicene 100 %, så det bør jo ikke være noe alvorlig feil med den, men er det noe som kan forklare på logisk vis hvorfor jeg synes bilen lager mer lyd og trekker dårligere?

Anonymkode: 7a80c...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at det enten er en gåen tennplugg eller tennledning det er snakk om. Plugger bør byttes etter 60 000km, sjekk i serviceheftet ditt om det er gjort. Er det dieselbil så er det sikkert gåen glødeplugg.

Dette kan du enkelt gjøre selv med en tennpluggnøkkel fra biltema om du vil prøve deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DrueLue skrev:

Jeg er ganske sikker på at det enten er en gåen tennplugg eller tennledning det er snakk om. Plugger bør byttes etter 60 000km, sjekk i serviceheftet ditt om det er gjort. Er det dieselbil så er det sikkert gåen glødeplugg.

Dette kan du enkelt gjøre selv med en tennpluggnøkkel fra biltema om du vil prøve deg.

Er det pluggledning på en såpass ny bil?

Hvilken innvrkning har glødepluggene på gangen på motoren?

Anonymkode: c5be0...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kjøretøy og drivstoff den går på vil nok hjelpe...

Glødeplugger har 0 virkning på driftsvarm dieselmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har lagt på deg i det siste? Ekstra vekt vil naturlig nok påvirke bilens ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 17.56, Horten Market skrev:

Kan det være at du har lagt på deg i det siste? Ekstra vekt vil naturlig nok påvirke bilens ytelse.

fbd.jpg

Anonymkode: 6b822...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det er en Mazda 2 bensinmotor. Jeg har kun hatt den på merkeverksted, så jeg har liksom gått ut fra at det som skal skiftes er blitt skiftet... Jeg kan jo presisere at jeg fremdeles synes den kjører helt fint, har ikke noe problemer med start eller noe sånt, men jeg synes altså den har endret seg litt, synes spesielt jeg merker det i første gir.

Anonymkode: 7a80c...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...