Kajais Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Hei! Har lenge hatt ekstremt dårlig kosthold, men er mye i fysisk aktivitet med mye fotball og løping. Jeg er 165 og veier 55kg sist jeg sjekket. Jobber som sykepleier og burde visst bedre om hva jeg skal spise, jeg kan alt om kosthold, men synes ikke frukt,fisk,grove produkter smaker. Spiser ikke frokost da det er noe jeg aldri har gjort. Vet ikke hvordan man teller kalorier, men regner med jeg får i meg nok. En dag kan se ut: Lunsj kl. 12: 2 loff skiver med nugatti Middag: Lager sjeldent middag, så blir som regel lys baguette med ost og skinke eller snickers sjokolade/annen sjokolade Kvelds: risengrøt med kanel og sukker og kanskje en kinder bueno Jeg trener fotball 3 ganger i uka + trener meg opp til maraton i new york.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Er det ikke flaut å spise loff med nugatti i lunsjen med de andre sykepleierne? Jeg spiste selv veldig dårlig noen år. Så er det et valg jeg tok om å forbedre kostholdet, 4 relativt sunne måltider om dagen (kveldsmat er som regel bare en skyr da). Det med grovere kornprodukter er nok en vanesak. Anonymkode: 95c23...f6d
BenedikteHA89 Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 mer variert. mer frukt og grønt. Brød istedenfor loff... du er ikke 5 år... Kjøtt, rene produkter, melk, juice, nøtter osv... du kan jo fint spise mer du uten å sikkert gå opp eller noe om du er redd for det.. Du trenger ikke telle kalorier for å spise sunt. Ei heller leve på salat og fisk. Om du spiser havregrøt/gryn med sukker og kanel er det fortsatt bedre enn loff. Man måååå ikke droppe sukker for enhver pris. Med mindre man skal ned i vekt feks.. Men du må få i deg mere næringsstoffer.
Kajais Skrevet 18. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke flaut å spise loff med nugatti i lunsjen med de andre sykepleierne? Jeg spiste selv veldig dårlig noen år. Så er det et valg jeg tok om å forbedre kostholdet, 4 relativt sunne måltider om dagen (kveldsmat er som regel bare en skyr da). Det med grovere kornprodukter er nok en vanesak. Anonymkode: 95c23...f6d Nei? Er ikke alle som spiser sunt på jobb:p Går mye i loff med syletøy/honning som vi har i kantina. Noen spiser sjokoladeboller med smør og brunost og, så ikke flaut nei. 4 måltider til dagen synes jeg er mye:p Holder med maks 3, av og til 1-2
Kajais Skrevet 18. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, BenedikteHA89 skrev: mer variert. mer frukt og grønt. Brød istedenfor loff... du er ikke 5 år... Kjøtt, rene produkter, melk, juice, nøtter osv... du kan jo fint spise mer du uten å sikkert gå opp eller noe om du er redd for det.. Du trenger ikke telle kalorier for å spise sunt. Ei heller leve på salat og fisk. Om du spiser havregrøt/gryn med sukker og kanel er det fortsatt bedre enn loff. Man måååå ikke droppe sukker for enhver pris. Med mindre man skal ned i vekt feks.. Men du må få i deg mere næringsstoffer. Problemet er at jeg ikke liker å spise og synes det er kjedelig eller har bare alltid hatt dårlige matvaner. Handler mer om å spise sunnnere og ikke gå ned i vekt for det trenger jeg ikke. Liker ikke havregrøt,så spiser heller risengrøt, må vel være bedre enn å ikke spise noe 😛
BenedikteHA89 Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 2 minutter siden, Kajais skrev: Problemet er at jeg ikke liker å spise og synes det er kjedelig eller har bare alltid hatt dårlige matvaner. Handler mer om å spise sunnnere og ikke gå ned i vekt for det trenger jeg ikke. Liker ikke havregrøt,så spiser heller risengrøt, må vel være bedre enn å ikke spise noe 😛 ja men da skjønner du vel selv hva du må gjøre... Skjønner ikke helt tråden din når du svarer «du liker ikke å spise». Ja det er bedre ja. Men loff bør jo byttes ut ihvertfall av og til. Og få inn mere variert pålegg og noe grønt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, BenedikteHA89 skrev: ja men da skjønner du vel selv hva du må gjøre... Skjønner ikke helt tråden din når du svarer «du liker ikke å spise». Ja det er bedre ja. Men loff bør jo byttes ut ihvertfall av og til. Og få inn mere variert pålegg og noe grønt. Når du i tillegg trener så mye, og skal løpe maraton, er sykepleier og kan litt om kropp og kosthold, da er man stokk dum om man ikke klarer å lage seg sunn mat hvis man ønsker det. Er fascinerende med mennesker som egentlig har svaret på alt, men ikke liker/gidder å gjøre noe for det selv. Til TS, du kommer til å merke vanvittig forandring om du klarer å legge om kostholdet ditt. Et sunt kosthold kan smake svært godt, du må bare bruke litt tid på å bli kjent med nye matvarer og nye smaker. Og bruk oppskrifter på nett, søk og du skal finne. Prøv deg fram, ingenting er gjort over natta. Lykke til! Bruk krydder, dressinger og sauser til å piffe opp med.
Roci Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Hva tenker du om smoothies? Går fint an å lage en smoothie som f.eks. smaker sjokolade men inneholder mye næringsstoffer. Når det gjelder å "ikke like", så kan man trene seg opp til å like flere ting, men det tar litt tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå