Gå til innhold

Hva hjelper mot grov hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig grov hud i kinnene og trenger hjelp. 

Jeg har prøvd:

- Paulas Choics 2 % BHA - 2-3 mndr.

- Ole Henriksen BHA - 2-3 mndr.

- Bytttet til lav pH ansiktsvask (pH 5,5) - brukt i 4 mndr.

- Byttet til oljefri hudkrem med få ingredienser - brukt i 4 mndr.

Burde jeg prøve andre syrer? Mizon AHA 8 % feks?

Om meg:

- 25 år.

- Ikke plaget med kviser, får typ 2 i mnd.

- Trener kardio x 2 i uka.

- Snuser 5 snus om dagen.

- Spiser det jeg trenger, godteri (begrenset) fredag og lørdag.

- Sitter foran skjerm hver dag på jobb.

- Vasker ansiktet morgen og kveld.

- Normalvektig.

Vet ikke om det overnevnte har noe å si, men er føre var her🙊

Anonymkode: 7ca11...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står nå mellom å prøve Paulas Choice niaciamide til 519 kr eller The ordinary sin til 65 kr. Hva bør jeg velge?

PC er jo et kjent merke, men flaska hadde maaaange ingredienser, mens the ordinary sin hadde få.

Anonymkode: 7ca11...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne er veldig bra for å jevne ut huden. Du kan også forsøke en mild peeling noen ganger i uka, men pass på at huden din får tilstrekkelig fukt speselt da. Jeg har blandingshud som tidvis blir tørr, og da synes jeg denne fungerer godt, mild og fin og gir masse fukt. Jeg kan legge til at jeg har prøvd en mengde kremer i prisspekteret fra ca. 1000,- til 100,-, og denne er rett og slett en av de beste fuktighetskremene jeg har prøvd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus og røyk må vekk!!!

Ellers: syrepeel 2-3 ganger i uka men ikke sterk behandling ellers. Anbefaler smoothing cream fra elixir. Dyr men verst det, du vil se endring i huden etter bare en gang. 

Healende fuktighetskrem/serum , anbefaler sneglekrem, litt individuelt hvem som passer men jeg elsker mizon snail repair gel,  fikk babymyk hud. 

Kosthold har også mye å si, sukker, brus, godteri bør du faktisk kutte ut 

Anonymkode: cc2a9...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud har blitt betraktelig mye bedre etter jeg begynte med the ordinary. Bruker blant annet niacinamide, salisylsyre, den røde «syremasken», natural moisturizing factors som dagkrem, og veksler mellom magnesium ascorbyl phosphate og rosehip oljen til natten. Verdt forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først å fremst så ville jeg tatt en mesoterapi behandling. Det er dyrt, men veldig verdt det. Det er enklere å vedlikeholde hud med krem, enn å endre hud.

Anonymkode: 773c0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig grov hud i kinnene og trenger hjelp. 

Jeg har prøvd:

- Paulas Choics 2 % BHA - 2-3 mndr.

- Ole Henriksen BHA - 2-3 mndr.

- Bytttet til lav pH ansiktsvask (pH 5,5) - brukt i 4 mndr.

- Byttet til oljefri hudkrem med få ingredienser - brukt i 4 mndr.

Burde jeg prøve andre syrer? Mizon AHA 8 % feks?

Om meg:

- 25 år.

- Ikke plaget med kviser, får typ 2 i mnd.

- Trener kardio x 2 i uka.

- Snuser 5 snus om dagen.

- Spiser det jeg trenger, godteri (begrenset) fredag og lørdag.

- Sitter foran skjerm hver dag på jobb.

- Vasker ansiktet morgen og kveld.

- Normalvektig.

Vet ikke om det overnevnte har noe å si, men er føre var her🙊

Anonymkode: 7ca11...711

Jeg er litt usikker på hva du mener med "grov hud" men ville kuttet ut snus og minsket tid foran skjermen, om du kan. Kom deg heller ut og få frisk luft. Jeg hadde ganske dårlig hud fra jeg var tenåring og til jeg var ca. 30 år. Det som hjalp meg var å kutte ut en del sminke (usikker på om det er relevant for deg), samt å høyne inntaket av sunt fett og grønnsaker. Jeg tar både nattlysolje og tran hver dag i tillegg til at jeg spiser mye sunt fett (avokado, laks, nøtter osv). Jeg har også byttet ut hudprodukter med naturlige varianter. Bruker f.eks. mandelolje i ansiktet etter dusj og noen dråper i ansiktskremen om kvelden. 

Anonymkode: 32eb3...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk peeling eller laser. Hjemme kan du jo kjøpe å bruke en derma-roller og kremer med syrer. 

Dette med grov hud og porer er arvelig betinget. Det går ikke an å "spise"det bort. Men såklart er du storræyker og drikker vil det synes. Det samme gjelder pigmetforandringer, linjer og acnearr, det går ikke vort med mindre en fjerner det øverste hudlaget og ny hud kan komme fram. Jeg har ikke porer eller furer, men mitt ene søsken har og personen er sunnere enn meg. 

Bruke en primer, det hjelper og drikk MASSE vann. Ha på primeren denne på under sminken eller for seg selv. Denne fra Nutrisse funker som fjell og er bedre en de dyreste jeg har forsøkt. Det er foto-shop på tube, og den er BILLIG. 😃

https://www.google.se/search?q=garnier+perfect+blur&rlz=1CAACAV_enSE792SE792&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwinpLTo-8zdAhUwmIsKHV-TAd4Q_AUICigB&biw=1551&bih=769

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 23.04, twig skrev:

Min hud har blitt betraktelig mye bedre etter jeg begynte med the ordinary. Bruker blant annet niacinamide, salisylsyre, den røde «syremasken», natural moisturizing factors som dagkrem, og veksler mellom magnesium ascorbyl phosphate og rosehip oljen til natten. Verdt forsøket.

Hvordan effekt har niacinamide gitt deg? Ser ingen forskjell jeg 😕 Samme med salisylsyre, får tettere porer dagen etter men de vider seg raskt ut igjen og er like fulle at blackheads/sebauceus filaments.. 

Hva er den røde syremasken?

Anonymkode: cc2a9...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først å fremst så ville jeg tatt en mesoterapi behandling. Det er dyrt, men veldig verdt det. Det er enklere å vedlikeholde hud med krem, enn å endre hud.

Anonymkode: 773c0...831

Har sett mye reklame om dette men hva konkret inneholder det og hjelper det p egentlig? Står at det liksom skal hjelpe på alt men virker for meg litt humbug men kan ikke så mye om det. Har blitt anbefalt microneedling for grov hud av hudpleier men så leser jeg at mange får enda grovere hud av det så ikke lett å vite hva som er verdt pengene! 

Anonymkode: cc2a9...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan effekt har niacinamide gitt deg? Ser ingen forskjell jeg 😕 Samme med salisylsyre, får tettere porer dagen etter men de vider seg raskt ut igjen og er like fulle at blackheads/sebauceus filaments.. 

Hva er den røde syremasken?

Anonymkode: cc2a9...906

Syremasken er denne ☺️

Har generelt fått mye jevnere og «klarere» hudtone. Mindre urenheter. Har alltid hatt sånne små prikker i panna uten at det har vært kviser, de har sikkert et navn uten at jeg kan det, men de er helt vekke. Også alltid hatt både fet hud i noen partier og noen tørre flekker i ansiktet, balansen her har rettet skikkelig på seg og det er ikke et problem lengre. Plusset der er jo at sminken legger seg mye finere også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. september 2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig grov hud i kinnene og trenger hjelp. 

Jeg har prøvd:

- Paulas Choics 2 % BHA - 2-3 mndr.

- Ole Henriksen BHA - 2-3 mndr.

- Bytttet til lav pH ansiktsvask (pH 5,5) - brukt i 4 mndr.

- Byttet til oljefri hudkrem med få ingredienser - brukt i 4 mndr.

Burde jeg prøve andre syrer? Mizon AHA 8 % feks?

Om meg:

- 25 år.

- Ikke plaget med kviser, får typ 2 i mnd.

- Trener kardio x 2 i uka.

- Snuser 5 snus om dagen.

- Spiser det jeg trenger, godteri (begrenset) fredag og lørdag.

- Sitter foran skjerm hver dag på jobb.

- Vasker ansiktet morgen og kveld.

- Normalvektig.

Vet ikke om det overnevnte har noe å si, men er føre var her🙊

Anonymkode: 7ca11...711

Synes det høres ut som du prøver alt for mye. Syrer når man er 25? Høres alt for hardt ut, spør du meg.

Jeg tror på noe mer skånsomt. Selv har jeg veldig fin hud. Folk spør meg hva jeg bruker. Fremmede. Bruker bare olivenloje, eller/og jojoba olje. Jeg er voksen, men har babyhud;) Mulig det er fordi jeg også er heldig og har ekspesjonelt gode gener. Pappa har fantastisk hud, hatt det hele livet, aldri gjort noe med huden sin. Han har alltid sett ca 25 år yngre ut...

Anonymkode: 66aeb...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, twig skrev:

Syremasken er denne ☺️

Har generelt fått mye jevnere og «klarere» hudtone. Mindre urenheter. Har alltid hatt sånne små prikker i panna uten at det har vært kviser, de har sikkert et navn uten at jeg kan det, men de er helt vekke. Også alltid hatt både fet hud i noen partier og noen tørre flekker i ansiktet, balansen her har rettet skikkelig på seg og det er ikke et problem lengre. Plusset der er jo at sminken legger seg mye finere også ;) 

Blir ikke huden tynnere av syrer? Synes ikke syrer høres bra ut ...

Anonymkode: 66aeb...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21. september 2018 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på hva du mener med "grov hud" men ville kuttet ut snus og minsket tid foran skjermen, om du kan. Kom deg heller ut og få frisk luft. Jeg hadde ganske dårlig hud fra jeg var tenåring og til jeg var ca. 30 år. Det som hjalp meg var å kutte ut en del sminke (usikker på om det er relevant for deg), samt å høyne inntaket av sunt fett og grønnsaker. Jeg tar både nattlysolje og tran hver dag i tillegg til at jeg spiser mye sunt fett (avokado, laks, nøtter osv). Jeg har også byttet ut hudprodukter med naturlige varianter. Bruker f.eks. mandelolje i ansiktet etter dusj og noen dråper i ansiktskremen om kvelden. 

Anonymkode: 32eb3...70d

Enig med deg. Å tukle for mye med huden, er ikke bra.

Anonymkode: 66aeb...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grov hud  fra naturens side og røyker. Renser hud med rensemelk morgen og kveld, Nivea dag- og nattkrem og en peeler huden med denne 2 ganger i uka. https://www.stives.com/products/fresh-skin-apricot-scrub Denne er den mest solgte peelingen i verden og anbefales overalt. Husk at huden skal renses før den peeles. 

Er man ikke konsekvent med hudpleierutinene er det bortkastet dyre produkter heller . Jeg ser forskjell på huden min rett etter at jeg har pleid den.Er 42 så legger litt penger i dag- og nattkrem. Ellers bare rimelige produkter.  Jeg bruker solkrem hele året når jeg skal være litt  ute. Dagkrem med faktor er ikke tilstrekkelig i følge eksperter. At man har kviser og blandingshud, betyr ikke at huden ikke trenger fuktighet. 

Du sliter ikke med acne, men grov hud. Hadde prøvd dette noen måneder før du betaler i dyre dommer hos hudpleier.

Anonymkode: 407a0...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ordene stokket seg. Rettelse;

Er man ikke konsekvent med hudpleierutinene, er det bortkastet med dyre produkter også 

Anonymkode: 407a0...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm... Du legger penger i Nivea produkter? :S de er de verste produktene jeg har brukt opp igjennom tror jeg, klør og tetter porene, slik at porene utvider seg enda mer og du får grovere hud.. Gå heller til en salong hvor de fører profesjonelle hudpleieprodukter og spør om råd, og deretter etter prøver slik at du kan prøve ut litt å se hva som passer for deg, så kan du kjøpe de billigere på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...