AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Passer Roald Dahl sine bøker til 9 åringer ? Anonymkode: a4e12...fa0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Ja. Jeg pleier å si at Roald Dahl-bøkene passer for alle mellom 6 og 100 år. Anonymkode: 7a867...f21 2
matrobot Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 Ja, men det kan være litt for mye tekst for en 9-åring (hvis h*n aldri leser fra før), men det er uansett en fin trening. Og bøkene er bra
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 De fleste jeg kjenner begynner å lese de for barna når ungene er rundt 6 år gamle. Anonymkode: 1f0ac...fb8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Jeg har en åtteåring som nå KOSER seg med Heksene. Den er ikke så tettskrevet som enkelte andre av bøkene hans, så jeg vil tro den kan fungere. Barna våre elsker Roald Dahl-bøkene. Vi har dem ofte som felles høytlesing pga at lillebror på 6 ennå ikke kan lese. Bøkene fenger begge barna. Og jeg som voksen elsker at bøkene er litt "politisk ukorrekte", det er både bannskap og gamle damer som røyker sigar og skikkelig slemme folk (og skikkelig snille folk) der. Anonymkode: c899e...ad6 1
Lou Salome Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 Midt i blinken for en niåring. Vi pleier å friste med å se filmene sammen når boka er lest: Mathilda, Charlie og sjokoladefabrikken, SVK, Heksene, den fantastiske Mikkel rev. Det finns enklere også til egenlesing: dustene, Georgs magiske med, krokodillen, Giraffen, Pelli og meg osv. Danny og den store fasanjakten egner seg for høytlesning.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en åtteåring som nå KOSER seg med Heksene. Den er ikke så tettskrevet som enkelte andre av bøkene hans, så jeg vil tro den kan fungere. Barna våre elsker Roald Dahl-bøkene. Vi har dem ofte som felles høytlesing pga at lillebror på 6 ennå ikke kan lese. Bøkene fenger begge barna. Og jeg som voksen elsker at bøkene er litt "politisk ukorrekte", det er både bannskap og gamle damer som røyker sigar og skikkelig slemme folk (og skikkelig snille folk) der. Anonymkode: c899e...ad6 Jeg har alltid lest høyt til barna mine, både for å få de interessert i bøker, men også fordi jeg rett og slett koste meg med å lese høyt til de. Roald Dahl var alltid favoritten, og vi har lest alle sammen. Jeg tror faktisk jeg leste høyt siste gangen når de var sånn 11-12 år. Til TS, la barna dine utforske Roald Dahl, en fantastisk forfatter som fenger store og små barn (og voksne) Anonymkode: 2e3c8...f0f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Da jeg gikk på skolen var det leseuke en gang i året, der alle jobbet med en forfatter og leste masse bøker av den forfatteren. Det som nå er tredjeklasse hadde Roald Dahl, så det passer veldig godt for en niåring. Roald Dahl skrev også en del noveller for voksne, disse egner seg ikke for barn. Anonymkode: 3cc53...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå