Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med vraking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får kanskje tak i en delebil til 3000kr i november. Da blir det 1500 i omregistrering og siden får jeg 3000 tilbake ved levering hos huggern?

Kan jeg levere en ikke-kjørbar, halvt demontert bil? Hvor leverer jeg inn skilt? Er frist for årsavgift 01.01.?

Anonymkode: 89916...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmål 1: omregistreringsavgift kommer i tillegg til pris (prisen varierer alt fra hvor gammel/ny bil du kjøper, men tipper en gammel), altså 3000+1500 (ca). Når du leverer bilen hos bilopphugger, registrerer de at bilen er levert og sender inn papirer til skatteetaten. Det kan ta noen uker før du mottar penger på kontonummer som du oppgir til firmaet.

Du kan selvfølgelig levere en ikke-kjørbar og halvt demontert bil. Skiltet leveres til Statens Vegvesen. Årsavgift betaler under forsikring av bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Så lenge jeg rekker å levere bilen til gjenvinning eller avregistrerer han i slutten av desember, slipper jeg altså videre kostnader?

Anonymkode: 89916...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv salgsmelding og lever inn skiltene. Da slipper du omregistreringsavgift og veiavgift. 

Anonymkode: 22030...e22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv salgsmelding og lever inn skiltene. Da slipper du omregistreringsavgift og veiavgift. 

Anonymkode: 22030...e22

Dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du vrake bilen før 01.01.?, må da være mye bedre å kjøre den helt til den skal inn på PKK igjen?.

Anonymkode: c4d07...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av årsavgiften, eller hva det nå het? Eller blir det heller ikke noe av det etter avregistrering?

Anonymkode: 89916...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting som heter årsavgift lengre, nå heter det trafikkforsikringsavgift og den betales sammen med forsikringen. Så hvis du betaler bilforsikring hver måned så betaler du også litt av årsavgiften samtidig.

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/arsavgift/

Anonymkode: c4d07...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Jeg betaler alt i én slump, men likevel...er bilen avregistrert, må man da heller ikke betale dette? Uten skilt = ingen kjøring = ingen forsikring.

Anonymkode: 89916...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. Jeg betaler alt i én slump, men likevel...er bilen avregistrert, må man da heller ikke betale dette? Uten skilt = ingen kjøring = ingen forsikring.

Anonymkode: 89916...c7d

Nei, da slipper du forsikring og trafikkforsikringsavgift (tidligere årsavgift)

Anonymkode: 22030...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...