AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Var ute i helgen og ble spurt om jeg var singel. Da slo det meg; skal jeg si skilt eller singel? Er det viktig for oss som har vært gift å si skilt? Det forteller jo noe om fortiden, samtidig kanskje noe om en fortid man gjerne er ferdig med. Ville du følt deg «lurt» om noen sa singel også var de skilt? En en ting er nylig separert, noe annet er 10 år etter en skilsmisse ... Anonymkode: d4d68...844
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Singel.. Hvis det blir mer seriøst så forteller du mer om at du er skilt Anonymkode: 9884b...d0f 4
Belima Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 I alle offentlige papirer så er det skilt en skal skrive, så jeg hadde sagt det.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 Sier jeg er singel. Det er litt gammeldags å skal ha "skilt"-merkelappen på seg resten av livet. Som om man er oppbrukt vrakgods. Anonymkode: 7fdea...eb3 8
annebanane Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 Singel. Er du formelt skilt er jo du singel. Så kan du nevne at du er skilt om det passer seg i samtalen der og da, eller når du går inn for å date noen. 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 Skilte er da også single? Han lurer på om du er singel, ikke om du har vært gift. Nyskilt er forsåvidt litt relevant. Skilt for flere år siden er ganske irrelevant. Men ville unngått begge deler. Si singel. Anonymkode: 26d4c...5b1 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Jeg bryr meg ikke om folk er skilt eller bare singel. Det som er viktig er om de har barn eller ei. Anonymkode: abf54...bd6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Nå er det 10 år siden jeg ble skilt, og jeg kaller meg bare singel. Og folk man møter på byen, er det ikke stor sannsynlighet for at man møter mer. Så da trenger man ikke fortelle alt, det kan man heller gjøre, skulle man fortsette å møte vedkommende. Anonymkode: 51edc...00f 2
Jr.Garcon Skrevet 18. september 2018 #9 Skrevet 18. september 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ute i helgen og ble spurt om jeg var singel. Da slo det meg; skal jeg si skilt eller singel? Er det viktig for oss som har vært gift å si skilt? Det forteller jo noe om fortiden, samtidig kanskje noe om en fortid man gjerne er ferdig med. Ville du følt deg «lurt» om noen sa singel også var de skilt? En en ting er nylig separert, noe annet er 10 år etter en skilsmisse ... Anonymkode: d4d68...844 Singel er jo dekkende og helt ok - det viktigste er at du er ledig og ikke årsaken . Så er det vel naturlig at det kommer frem at man er tidligere gift osv. hvis det blir flere dates og relasjonen utvikler seg. Hadde med andre ord ikke følt meg lurt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #10 Skrevet 18. september 2018 Skilt er skilt. Singel tenker jeg ugift. Har man vært gift så er man skilt. Anonymkode: ee5b7...880
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #11 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skilt er skilt. Singel tenker jeg ugift. Har man vært gift så er man skilt. Anonymkode: ee5b7...880 Men en skilt person kan jo også være over nytt forhold. Altså at de er skilt, men har kjæreste. Da blir det litt rart å svare «Jeg er skilt» Anonymkode: 0d7e9...98c 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 Jeg sa singel. Jeg er teknisk sett ikke skilt enda så.... Ingen av de jeg har datet har hatt problemer med det, men det ble jo avklart før man møttes. Anonymkode: 318fd...f13
Mystic woman Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 På 17.9.2018 den 18.42, AnonymBruker skrev: Var ute i helgen og ble spurt om jeg var singel. Da slo det meg; skal jeg si skilt eller singel? Er det viktig for oss som har vært gift å si skilt? Det forteller jo noe om fortiden, samtidig kanskje noe om en fortid man gjerne er ferdig med. Ville du følt deg «lurt» om noen sa singel også var de skilt? En en ting er nylig separert, noe annet er 10 år etter en skilsmisse ... Anonymkode: d4d68...844 Du glemmer den tredje gruppen singelpersoner, nemlig dem som har vært gift og hvor ektefellen er død.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #14 Skrevet 19. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men en skilt person kan jo også være over nytt forhold. Altså at de er skilt, men har kjæreste. Da blir det litt rart å svare «Jeg er skilt» Anonymkode: 0d7e9...98c Nå gikk jeg ut ifra at dette gjaldt personer som ikke var i forhold - altså i en datingsituasjon (på byen, som TS skriver). Har du kjæreste, sier du jo bare det. Anonymkode: ee5b7...880
Vilali Skrevet 19. september 2018 #15 Skrevet 19. september 2018 Det kunne ikke falt meg inn å sagt "skilt" på byen. Det blir bare helt feil, og ingenting noen andre, fremmede har noe med. Så definitivt singel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå