Gå til innhold

Tar du bussen likevel om du mangler billett?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er vitsen med det? Blir du kontrollert er bota like stor..

Anonymkode: dd1e9...f73

Siden jeg har gjort dette i 3 år så har jeg spart 16 200 kr.
Har aldri fått bot, men om jeg får bot en gang så betaler jeg den med glede.  

Anonymkode: a32f1...90b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg har gjort dette i 3 år så har jeg spart 16 200 kr.
Har aldri fått bot, men om jeg får bot en gang så betaler jeg den med glede.  

Jo men hvorfor lar du ikke bare være å kjøpe studentbillett også da?

• Liker 5
Skrevet

Bor i Oslo. Det er gratis med sykkel på t-bane mellom kl 09-15 og fra 18:00. Utenom det må man kjøpe barnebillett til sykkel.

Det er mulig jeg har vært på t-banen med sykkel kanskje 3-4 minutter uten billett til sykkelen. Sånn, går av på stopp kl 15:04. 

Heldigvis ikke blitt tatt. Og betaler alltid for 30-dagers billett, selv om jeg ikke bruker den hver dag.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper studentbillett selv om jeg ikke er student. Betaler 350 kr i steden for 7-800 i mnd.
Om det dukker opp kontroll så sliter jeg, men dette har jeg gjort i 3 år nå uten at jeg har sett en eneste vakt.

Da kan du jo like godt snike. Blir det kontroll så får du like stor bot, og du stjeler jo allerede fra fellesskapet. 

Jeg reiser aldri uten billett bevisst. Har hendt et par ganger at jeg hae bommet på utløpsdato på månedskort, men det er også sjelden. Jeg likestiller sniking med stjeling og snyting på skatten, alle disse er like uspiselige spør du meg. 

Anonymkode: 2e77d...6e6

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men hvorfor lar du ikke bare være å kjøpe studentbillett også da?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du jo like godt snike. Blir det kontroll så får du like stor bot, og du stjeler jo allerede fra fellesskapet. 

Jeg reiser aldri uten billett bevisst. Har hendt et par ganger at jeg hae bommet på utløpsdato på månedskort, men det er også sjelden. Jeg likestiller sniking med stjeling og snyting på skatten, alle disse er like uspiselige spør du meg. 

Anonymkode: 2e77d...6e6

Nei fordi busssjåførene her jeg bor krever at vi skal skanne billettene før vi går på bussen. Opplevde en gang at busssjåføren skjelte meg ut foran alle på bussen fordi jeg bare satte meg ned, uten å vise. (Hadde billett)

Skrevet

Nei. 
Jeg tar heller ikke med meg sjokolade eller noe annet fra butikken, bare fordi sjansen for å bli oppdaget er liten. 

Anonymkode: 4c0f2...fb4

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det i Oslo, en gang, tror jeg. Er aldri i Oslo og kom inn på et eller annet tog, trikk eller bane jeg ikke skulle på. Så måtte jeg snu, slik at jeg kom meg til Lillestrøm der jeg skulle. 

Tror ikke jeg hadde bullet for noen av turene verken feilturen, returen fra dette eller turen til Lillestrøm. Det var ingen på toget å kjøpe billett av. 

Jeg tenker jo at man går på toget og kjøper billetten man ønsker hos en konduktør. Om man ikke har det systemet så er det bommer man ikke kommer igjennom før man har løst billett. 

Så hvordan skulle jeg ha gjort dette, og hva skjer om man kjøper billett på en maskin på Oslo S og tar feil tog? Har man da sneket? Jeg hadde ikke tid til å finne ut av ting.

Anonymkode: 49426...03b

Skrevet

Jeg sniker og betaler.

Anonymkode: 64025...52c

Skrevet

Ikke på bussen nei, men hvis jeg f.eks tar toget, og de er fryktelige forsinket endag, og alt man får servert er *Vi beklager så mye for de ulempene dette medfører* Så sniker jeg glatt neste gang.

Anonymkode: 50be0...203

Skrevet

Jeg kjøper bestandig billett. Jeg har ikke råd til å risikere å få bot.

Skrevet

Hadde glemt å kjøpe billett nylig, den jeg hadde tidligere på dagen hadde gått ut. Kontroll på bussen. Kontrolløren var hyggelig og lot meg trykke meg ferdig i appen. 

Anonymkode: af7e5...a13

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke betaler, er fordi busselskapet ikke er til å stole på. Har ikke litt tiltro en gang. Enten så er det forsinkelser eller så dukker ikke bussene opp i det hele tatt. Hvorfor skal jeg betale for en vare som ikke leverer det de skal 100%?

Skrevet

Nei, jeg kjøper alltid billett. Har fått bot i Oslo en gang. Tok t-banen fra Nationaltheateret til Jernbanetorget og hadde kjøpt en impulsbillett som jeg aktiverte. Da jeg kom til Jernbanetorget var det kontroll og billetten var rett og slett borte. Det var sure 900 kr.

Anonymkode: ef028...975

Skrevet

Kjøper i utgangspunktet alltid billett, men har glemt å fornye ved flere anledninger, kanskje et par ganger i året. Har til og med blitt tatt, men fikk ikke bot.

Skrevet

Nei. Kjøper billetter via appen. Tenk så flaut å bli tatt i kontroll, voksen dame! Og jeg reiser ofte med barnet mitt, hva slags signaler sender jeg hin om vi blir tatt i kontroll? 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da pga det ikke var mulig å kjøpe bilett ved bussen ved teknisk museum og det øsregnet, slik mobilen tok kvelden og jeg ikke fikk lastet ned noe app, da var jeg oppgitt og gadd ikke mer. Skulle tro vi som ikke bor i byen kunne få kjøpt biletter uten mobil, men fant ingen løsning der og da.

Anonymkode: 6330e...a5f

Du kan kjøpe billett på bussen og trikken også. Men da koster det mer. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 
Jeg tar heller ikke med meg sjokolade eller noe annet fra butikken, bare fordi sjansen for å bli oppdaget er liten. 

Anonymkode: 4c0f2...fb4

Det er ikke det at det du gjør er feil, åpenbart. Men jeg vedder min venstre testikkel på at du har sånn rundt 0.3 interessante venner. Hva gjør du når du skal ha det litt gøy? Drikke to kopper kaffe isteden for 1?

Jeg vet ikke. Kanskje dere normies har det best alt i alt. Fordi dere vet ikke en gang hva dere ikke har opplevd.  

Anonymkode: 24dad...c4f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at det du gjør er feil, åpenbart. Men jeg vedder min venstre testikkel på at du har sånn rundt 0.3 interessante venner. Hva gjør du når du skal ha det litt gøy? Drikke to kopper kaffe isteden for 1?

Jeg vet ikke. Kanskje dere normies har det best alt i alt. Fordi dere vet ikke en gang hva dere ikke har opplevd.  

Anonymkode: 24dad...c4f

Ja for det er jo skikkelig opplevelse og rush å snike på bussen.. DA kjenner man virkelig at man lever! 

Gådd. 🙄

• Liker 11
Skrevet

Jeg kommer fra et lite sted der det aldri er kontroll, og bussjåførene vet hvor du bor og tar deg med gratis om du har glemt busskortet som barn.

Første gang på buss i Oslo hadde jeg selvsagt stappet billetten ned i overfylt handlenett. Kontrollører strømmet inn i bussen og jeg brukte en evighet på frenetisk leting. Fant heldigvis billetten, men synes det var ganske ubehagelig.

Jeg sniker ikke, men har noen ganger glemt studentkort og betalt studentbillett uten å ha med riktig dokumentasjon, og fikk bot for det 2 ganger. Jeg har også tatt tog på ferie i utlandet selv om valideringsmaskinen ikke virket, og en gang virket ikke billettautomat, skranken var stengt for natten og jeg fant ikke konduktør. Da snek vi heller for det ene stykket vi ikke fikk tak i billett. 

Skrevet

Gjorde det når jeg var ynge, når det var sånn 199kr (eller noe) bilett for ungdom som ga fri reise i Oslo og Akershus.

De var på sånn av papp de stemplet, så pleide jeg å skrive om datoen med en penn, gjorde om tall. Som regel for å ta bussen "gratis" til nærmeste butikk slik at jeg kunne kjøpe nytt kort. Skammer meg, men men....

Anonymkode: fcaf9...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...