Gå til innhold

Opplevelser med panikkanfall/panikkangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange jeg har snakket med har opplevd panikkanfall/panikkangst i ett par minutter eller timer før det omsider gikk bort. Jeg derimot hadde det i 3 dager i strekk og trodde seriøst jeg kom til å dø når det pågikk som verst, det var like før jeg utviklet klaustrofobi og dette tilfellet har blitt et traume i mitt liv seg aldri kommer til å glemme, så forferdelig var det for meg. Er det virkelig bare jeg som har hatt det så lenge?

Anonymkode: a650b...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har hatt det lengre. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange jeg har snakket med har opplevd panikkanfall/panikkangst i ett par minutter eller timer før det omsider gikk bort. Jeg derimot hadde det i 3 dager i strekk og trodde seriøst jeg kom til å dø når det pågikk som verst, det var like før jeg utviklet klaustrofobi og dette tilfellet har blitt et traume i mitt liv seg aldri kommer til å glemme, så forferdelig var det for meg. Er det virkelig bare jeg som har hatt det så lenge?

Anonymkode: 77ce6...868

Skrevet

Jeg har hatt anfall som har gått over mer enn ett døgn, så det er helt klart mulig å ha dem en stund.
Det siste anfallet jeg hadde var forrige uke, da holdt det på i fem-seks timer før jeg sovnet av utmattelse på sofaen med en malende katt på brystet.
Mine varer som regel mellom ti minutter og noen timer.

Skrevet
3 minutter siden, Minya skrev:

Jeg har hatt anfall som har gått over mer enn ett døgn, så det er helt klart mulig å ha dem en stund.
Det siste anfallet jeg hadde var forrige uke, da holdt det på i fem-seks timer før jeg sovnet av utmattelse på sofaen med en malende katt på brystet.
Mine varer som regel mellom ti minutter og noen timer.

Jeg klarte ikke å sove den første natten jeg hadde det, det var seriøst som å være i skrekkfilm. Trodde jeg var i ferd med å bli gal.

Helt forferdelig :( 

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da var det ikke panikkanfall.

https://sykepleien.no/2018/03/nodhjelp-ved-panikkanfall

Men angst kan herjer over flere dager

Anonymkode: e4991...165

Jeg har hatt angst også tidligere, så kan skille de to fra hverandre. Halsen min snørret seg sammen og jeg fikk ikke puste, samtidig som pulsen gikk i hundre. 

ts

Skrevet

Har ikke hørt om panikkanfall som varer så lenge, mitt lengste varte i en time og det er det verste jeg har vært med på. Men føler absolutt med deg uansett. Angst er pyton! Du kan jo ringe legevakten og rådføre deg med dem uansett siden du har vært så angstfull så lenge? Finnes også sånne psykisk helse-telefoner og chat som man kan benytte seg av.

Anonymkode: 37a1d...cf6

Skrevet

Mine har stort sett vart i fra 1-5 timer. 

Anonymkode: 9ff8f...d5d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt angst også tidligere, så kan skille de to fra hverandre. Halsen min snørret seg sammen og jeg fikk ikke puste, samtidig som pulsen gikk i hundre. 

ts

Å hyperventilere og ha høy puls pluss alle andre fysiske reaksjoner i 72 timer i strekk vil ikke kroppen tåle

• Liker 2
Skrevet

Det er absolutt ikke vanlig ha panikkanfall som varer så lenge. 

Men jeg kan ha skikkelig kraftig angst som varer lenge, men ikke panikkanfall. Konstant høy puls i flere dager, skjelvinger, nummenhet i fingre, hals som snører seg sammen, svette, svimmelhet og hyppig avføring. 
Panikkanfall hos meg er miste følelse i bena (dvs jeg sliter med å holde meg oppreist), prikking foran øyne og svimmelhet så kraftig at jeg kræsjer i vegger, brekninger og andre såpass kraftige symptomer. Det lengste panikkanfallet jeg har hatt var 15 minutter, og da var jeg så utslitt at jeg nesten ikke fikk i meg mat på flere dager. Hadde anfallet vart mer enn 30-60 minutter, så hadde jeg nok besvimt av utmattelse. 

Anonymkode: 05605...dd8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Nå kjente jeg en stor grad av sympati. Hjelpe meg. Fikk det en gang da jeg var på vei til fest hvor folk var fulle. Jeg avskyr fyll, men dro dit pga at venner ville jeg skulle komme. Jeg fikk heavy pusteproblemer og sjukt hjertebank og ja...ja! Heregud så forferdelig! Å, stakkars deg, og alle som får det så lenge 😞 mitt fikk over på ca 15 minutter. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å hyperventilere og ha høy puls pluss alle andre fysiske reaksjoner i 72 timer i strekk vil ikke kroppen tåle

Vel det var det som skjedde med meg. Kroppen gikk i intervaller, hyperventilerte etter små pauser med angst.

ts

Skrevet

Angst kan vare lenge, men panikkanfall skal ikke det.

Da ville jeg tatt en grundig legesjekk for å utelukke annet. 

Anonymkode: 35390...a74

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel det var det som skjedde med meg. Kroppen gikk i intervaller, hyperventilerte etter små pauser med angst.

ts

Nå hypiventilerer man mens man har panikkanfall. Og en kropp vil kollapse lenge før det har gått 72 timers. Så her mener fortsatt som flere andre også er enig i at nei du har ikke hatt et panikkanfall i 3 døgn i strekk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...