Gå til innhold

Hvilke p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Skal snart til legen og be om å begynne på p-piller. Har ikke gått på dette før. 

Hvilken type er bra? 

Haha, har hørt at mange før større pupper av p-piller, lurer på hvilken type du kan få det av? :-) 

Anonymkode: 1cca5...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Microgynon og er veldig fornøyd med den. Gikk tidligere på mercilon, men den har ganske høy fare for blodpropp, så jeg byttet type av den grunn. 

Har ikke prøvd noen andre typer, aner ikke hvem som kan gi større pupper. 

Jeg går på dem i hovedsak pga. kramper, men greit å vite ar jeg er litt ekstra sikker når jeg har sex :) 

Anonymkode: a8023...e33

Skrevet

Legen plukker ut hvilken p-pille som passer best for deg. Det finnes ikke en p-pille som forstørrer brystene o.l. P-piller fungerer forskjellig fra kvinne til kvinne. 

Anonymkode: b4115...b43

Skrevet

Har brukt 15 år på å finne en som passet for meg, ingen av de har gitt meg større pupper, noen av de har gitt meg skikkelig heftig matlyst så jeg spiste på meg større pupper (og rumpe, og mage og lår)

Skrevet

Noen får større pupper som en forbigående bivirkning, dette går altså over etter et par mnd bruk. Så og starte på p-piller for å få større pupper er poengløst. 

Som regel så starter man på de med minst hormoner og ser hvordan det går. Typisk Jasminelle, Microgynon ol Dette er det legen som avgjøre. 

Anonymkode: 41815...f12

Skrevet

:-) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🙂

Hva er det du forventer du skal få som svar annet enn det folk allerede har svart deg? Jeg kan gjenta det andre skriver en gang til, for det er det som er riktig: det finnes ingen p-pille som er bedre enn andre. Da ville det jo ikke vært behov for ulike typer p-piller. Jeg måtte prøve mange forskjellige før jeg fant en som funket for meg da jeg har gynekologisk sykdom, men en overlege på gynekologisk sa at microgynon er den p-pillen man verden over anbefaler til unge kvinner som skal bruke p-piller for første gang. 

Anonymkode: 53c6b...267

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen plukker ut hvilken p-pille som passer best for deg. Det finnes ikke en p-pille som forstørrer brystene o.l. P-piller fungerer forskjellig fra kvinne til kvinne. 

Anonymkode: b4115...b43

Nja, de velger vel heller ut en som de blir sponset.

Skrevet

Tror at legen vil anbefale en som passer for deg. Jeg fikk en som ikke må tas til samme tidspunkt hver dag siden jeg er et vimsehode med en varierende hverdag : )

Venninna mi fikk hennes siden hun har store problemer med acne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...