Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. september 2018 #1 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Undres på følgende : Gardermoen lufthavn er desitinasjon for dei fleste flyavganger for utanlandsreise.i Norge m/ bl.a Noerwegian ,men for å kome seg til Gardermoen så har kanskje kjøpt billetter tilslutningsfly m/ Norwegian fra annet sted i Norge ,og beregnet rimleg god tid "før" innsjekking og overgang. Dersom det oppstår forsinkelser m/ tilsluttningsfly som igjenn forplanter seg til at ein ikkje rekker innsjekking før videre flyavgang Kan ein da påregne at flyselskapet blir erstatningspliktig for hele reisen . Eller er det slik at ein ikkje kan påregne erstatningsansvar når uforusette problemer inntreffer. ? Endret 17. september 2018 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Del Skrevet 17. september 2018 Slik jeg har forstått, er flyselskapene kun ansvarlig for hele reisen om du har bestilt gjennomgående billett. Dersom du blir forsinket mer enn tre timer på den første flyturen, kan du ha rett til kompensasjon, men da kun for den delen av reisen du har bestilt gjennom flyselskapet som var forsinket. Anbefaler deg å alltid bestille gjennomgående billett om mulig, det kan være dyrere, men da av den grunn at du er sikret erstatning for hele reisen, samt ombooking ved behov. Anonymkode: 0cab3...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. september 2018 #3 Del Skrevet 17. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg har forstått, er flyselskapene kun ansvarlig for hele reisen om du har bestilt gjennomgående billett. Dersom du blir forsinket mer enn tre timer på den første flyturen, kan du ha rett til kompensasjon, men da kun for den delen av reisen du har bestilt gjennom flyselskapet som var forsinket. Anbefaler deg å alltid bestille gjennomgående billett om mulig, det kan være dyrere, men da av den grunn at du er sikret erstatning for hele reisen, samt ombooking ved behov. Anonymkode: 0cab3...5f6 Dersom ein bestiller separate bestillinger så står selskapet kun ansvarleg for første del av reisen dersom det oppstår forsinkelser,men bestiller ein igjennomgangsbilletter så står selskapet ansvarleg for hele reisen,eller evntl sørge for ombooking til neste flyavgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå