Gå til innhold

Krav til erstatning v/ flyforsinkelse igjennomgangsbillett ?


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Undres på følgende :    Gardermoen lufthavn er desitinasjon for dei fleste flyavganger for  utanlandsreise.i Norge  m/ bl.a Noerwegian ,men  for  å kome seg til Gardermoen så  har kanskje   kjøpt billetter  tilslutningsfly m/ Norwegian  fra annet sted i Norge ,og beregnet rimleg  god tid "før" innsjekking og overgang.    Dersom det oppstår  forsinkelser m/ tilsluttningsfly som igjenn forplanter seg til at ein ikkje rekker innsjekking før videre flyavgang       Kan ein da påregne at flyselskapet blir erstatningspliktig for hele reisen .      Eller  er det slik at ein ikkje kan påregne erstatningsansvar når uforusette problemer inntreffer.  ?    

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått, er flyselskapene kun ansvarlig for hele reisen om du har bestilt gjennomgående billett. Dersom du blir forsinket mer enn tre timer på den første flyturen, kan du ha rett til kompensasjon, men da kun for den delen av reisen du har bestilt gjennom flyselskapet som var forsinket.

Anbefaler deg å alltid bestille gjennomgående billett om mulig, det kan være dyrere, men da av den grunn at du er sikret erstatning for hele reisen, samt ombooking ved behov.

 

Anonymkode: 0cab3...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg har forstått, er flyselskapene kun ansvarlig for hele reisen om du har bestilt gjennomgående billett. Dersom du blir forsinket mer enn tre timer på den første flyturen, kan du ha rett til kompensasjon, men da kun for den delen av reisen du har bestilt gjennom flyselskapet som var forsinket.

Anbefaler deg å alltid bestille gjennomgående billett om mulig, det kan være dyrere, men da av den grunn at du er sikret erstatning for hele reisen, samt ombooking ved behov.

 

Anonymkode: 0cab3...5f6

Dersom ein bestiller separate bestillinger så står selskapet kun ansvarleg for første del av reisen dersom det oppstår forsinkelser,men bestiller ein igjennomgangsbilletter  så står selskapet ansvarleg for hele reisen,eller evntl sørge for ombooking til neste flyavgang.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...