Gå til innhold
AnonymBruker

Kan jeg ta pillefri uke midt i brettet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg går på p-pillen microgynon og har hoppet over mensen i ca 3 måneder. Jeg kjenner på kroppen å magen at jeg trenger pille fri uke nå. Kan jeg ta pille fri uke nå midt i brettet og begynne på nytt brett om noen dager?

Anonymkode: 12bda...7b5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jada :) så lenge du tar et helt brett eller mer mellom hver gang kan du ta pillefri uke når du vil :) 

Anonymkode: 0651e...ec2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada :) så lenge du tar et helt brett eller mer mellom hver gang kan du ta pillefri uke når du vil :) 

Har du erfaring? Jeg gikk rett på nytt brett sist mnd, og det hadde passet perfekt om jeg droppet pillen i dag, for å få blødning i slutten av neste uke. Men det er gitt at jeg får blødning når jeg skal, og kroppen ikke henger seg opp....

Anonymkode: 2e057...af5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så lenge du har tatt pillene i minst 21 dager så kan du ta pillefri når du vil. Om det er etter 21, 50, eller 199 dager. Spiller ingen rolle. 

Anonymkode: fd6de...f97

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du erfaring? Jeg gikk rett på nytt brett sist mnd, og det hadde passet perfekt om jeg droppet pillen i dag, for å få blødning i slutten av neste uke. Men det er gitt at jeg får blødning når jeg skal, og kroppen ikke henger seg opp....

Anonymkode: 2e057...af5

Har gått på pillen i 11 år og alltid tatt pillefri uke når det har passet meg :) MEN , for at man skal være sikker (fra å bli gravid) er det viktig at man fullfører minst et helt brett før man tar pillefri uke. Etter det kan man ta 2 1/2 brett eller 4 om man ønsker, før man tar pillefri uke. 

i teorien trenger man ikke å ta pillefri uke i det hele tatt, men da sliter mange med spotting (mellomblødning), dårlig hud osv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på pillen i 11 år og alltid tatt pillefri uke når det har passet meg :) MEN , for at man skal være sikker (fra å bli gravid) er det viktig at man fullfører minst et helt brett før man tar pillefri uke. Etter det kan man ta 2 1/2 brett eller 4 om man ønsker, før man tar pillefri uke. 

i teorien trenger man ikke å ta pillefri uke i det hele tatt, men da sliter mange med spotting (mellomblødning), dårlig hud osv. 

Altså så lenge jeg har tatt 21 piller eller mer (altså som jeg har), så er jeg trygg i pillefrie uken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså så lenge jeg har tatt 21 piller eller mer (altså som jeg har), så er jeg trygg i pillefrie uken?

Yep 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her