Gå til innhold

Introvert eller ekstrovert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Midt mellom her og, eller ambivert som er et nytt ord jeg lærte av denne tråden.

Folk kan tro jeg er ekstrovert fordi jeg er veldig utadvendt, sosial og ofte festens midtpunkt. Andre kan kanskje tenke introvert fordi jeg for eksempel i møter på jobb oftest blir sittende å lytte mer enn jeg prater. Men jeg er altså litt begge deler, jeg kan ta ordet men jeg må ikke alltid gjøre det, og jeg elsker å dra på en fest med masse spennende mennesker, men elsker like mye søndagen etter helt alene.

Dagene mine er og preget litt av denne 50/50-greia, jeg har en veldig sosial jobb, og etter jobb foretrekker jeg stort sett å være alene og har et behov for å ikke ha mye sosiale avtaler på kveldene på hverdager. Men da jeg skrev masteroppgave, som jo er en lang og ensom ørkenvandring, så la jeg masse sosiale planer hver dag, da satt jeg jo alene med jobben og trengte å være mye sosial på fritiden for å få energi.

Anonymkode: b3a45...864

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Thyra skrev:

Kan vel være introvert og utadvendt? 

Er vel ambivert.

ikke så mange som er introvert som har gode sosiale evner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spurt de som kjenner meg godt. Halvparten sier ekstrovert og halvparten sier introvert. Derfor vet jeg ikke helt. Jeg tror selv at jeg er introvert, men jeg snakker svært mye når jeg treffer nye mennesker og er aldri redd for folk. Så mest sansynlig er jeg litt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tester sier ekstrovert, men jeg trives veldig godt i eget selskap, og blir stresset over å være sosial hele tiden. Min egenvurdering er ambivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er begge deler, kanskje det noen her kaller ambivert. For meg fungerer det slik at det kan snu på dager eller uker, det varierer veldig :)

Anonymkode: 4ab02...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trikken skrev:

Jeg mener jeg er introvert, men alle sier jeg er for utadvent til det. 

Men trives godt i mitt eget selskap og vil si jeg er introvert med sosiale evner 🙈

Man kan fint være introvert og samtidig utadvent. Det er faktisk veldig slitsomt innimellom, for man liker jo å prate med folk og bli kjent med dem, og folk liker en fordi man er utadvent. Så står man igjen som utmattet fordi ens egenskaper krangler med ens personlighet. 

Det virker forresten som flere her har misforstått hva introvert er. Du kan ikke spørre andre folk om du er introvert eller ekstrovert, det er noe du føler på selv. Får du energi av å være med folk og blir lei av å være alene? Da er du ekstrovert. Eller får du energi av å være alene og blir fort lei i større grupper, ofte definert som 3 eller flere? Da er du introvert. 

Selv er jeg introvert, og velger sosiale tilstelninger med omhu. Jeg er likevel utadvent og flink til å snakke med folk. Kan snakke foran og med store grupper, men foretrekker 1 til 1. :)

Anonymkode: 315a4...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint være introvert og samtidig utadvent. Det er faktisk veldig slitsomt innimellom, for man liker jo å prate med folk og bli kjent med dem, og folk liker en fordi man er utadvent. Så står man igjen som utmattet fordi ens egenskaper krangler med ens personlighet. 

Det virker forresten som flere her har misforstått hva introvert er. Du kan ikke spørre andre folk om du er introvert eller ekstrovert, det er noe du føler på selv. Får du energi av å være med folk og blir lei av å være alene? Da er du ekstrovert. Eller får du energi av å være alene og blir fort lei i større grupper, ofte definert som 3 eller flere? Da er du introvert. 

Selv er jeg introvert, og velger sosiale tilstelninger med omhu. Jeg er likevel utadvent og flink til å snakke med folk. Kan snakke foran og med store grupper, men foretrekker 1 til 1. :)

Anonymkode: 315a4...602

Veldig mange som er introvert sliter med det sosiale. Når de får velge hvem de er sosiale med går det bra.  Men skjønner hva du mener, jeg orker ikke bruke tid på mennesker jeg ikke har kjemi med. Blir sliten av å skal bygge opp samtalen hele tiden.

Trenger mye tid for meg selv og blir veldig sliten av for mye styr. Derfor vil jeg si jeg er introvert, men fra utsiden ser andre en bestemt skapning som har lett for prate med folk og fungerer bra både sosialt og jobbmessig. Men de ser jo ikke inni hodet mitt. 

Liker også best 1 til 1, man får som oftes en dypere samtale og blir kjent på en annen måte enn om man skal ta hensyn til en 3jepart. Tror egentlig at derfor jeg blir sett på som ekstrovert er for jeg ikke bryr meg om hva andre mener og da virker veldig utadvent... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...