Scaramouche Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Bare lurer litt på hvordan dere andre bruder gjør dette. For på selve dagen har jeg lyst å sove så lenge det blir tid til, ha en god frokost, og så blir det sikkert avgårde til frisør etterhvert, det er jeg og min forlover som skal til frisør for å ordne hår, sminke og ta på finstasen der, så drar vi direkte til kirken tror jeg. Vielsen begynner kl. 15.00. Men vi må vel ha litt lunsj før kirken tror jeg, hmm, hvordan gjør dere det, spise hos frisøren? Kan heller ikke kjøre hjem til mine foreldre føler jeg, for der er huset fullt av gjester, og hjemme hos meg er jo brudgommen... hvis dere skjønner. Og et spørsmål til, er det vanlig å få champagne hos frisøren?
leela Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Min forlover og jeg skal prøve å få i vårs noe mat hos frisøren ja. Pakker nok med oss noen gode baguetter Når det gjelder champange er jeg mer usikker på hva som er vanlig.. men kan jo sikkert ha med seg litt
Tinema Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Jeg regner med at jeg og min forlover kjører hjem til mine foreldre og får noe godt å spise der. Jeg kjenner noen som fikk ordnet hår og sminke hos en brudesalong, og der fikk de champagne og snitter å spise, bare bruden og forloveren. Jeg tror ikke at det er vanlig hos frisøren, men jeg vet ikke. Skal selv til frisør, og har i grunnen ikke tenkt over det med champagne.
Gjest Melk Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Hadde vanlige klær helt til håret og sminken var ferdig. Da kan man spise før man tar på kjolen. Champis ville jeg ikke ha, blir lett flekkete på brystet av alkohol.
nessi Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Jeg og min forlover koste oss med baguetter og hvitvin hos frisøren.
Snutus Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Jeg tror det er ganske vanlig å spise hos frisøren med mindre man bor rett i nærheten.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Jeg bor rett i nærheten så jeg skal hjem etter at håret er satt opp for å legge sminke selv og skifte. Regner med at vi spiser noe hjemme før vi drar i kirken Min kjære har jeg planer om å sende hjem til sine foreldre...
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 16. mars 2005 #8 Skrevet 16. mars 2005 Jeg fikk champagne hos frisøren, og hadde pakket ned to påsmurte rundstykker, to flasker Imsdal, en sjokolade (energi) og tre kjøleelementer i en liten kjølebag som vi hadde i brudebilen. Maten ble ikke spist, men det kalde vannet ble alt drukket opp i mellom fotoopptakene med fotografen. Et tips å ta med seg til de som skal gifte seg på sommeren! (Vi fikk en varm og solrik dag) Var ikke sulten mellom frokost og middag den dagen, det gikk fint.
Arwen Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Vi fikk all verdens godsaker hos frisøren. Snitter, frukt, sjokolade, brus, te, kaffe, champagne og masse mer digg. De spurte hele tiden om det var noe mer vi ville ha. Deilig
Scaramouche Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. mars 2005 Pakker nok med oss noen gode baguetter Når det gjelder champange er jeg mer usikker på hva som er vanlig.. men kan jo sikkert ha med seg litt God ide! :-)
Scaramouche Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2005 Vi fikk all verdens godsaker hos frisøren. Snitter' date=' frukt, sjokolade, brus, te, kaffe, champagne og masse mer digg. De spurte hele tiden om det var noe mer vi ville ha. Deilig [/quote'] Mmmmm.... Hvilken frisør var det? Hørtes jammen ikke feil ut!
Arwen Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Eden brud på Grünerløkka. De er vist fullbooket ut året.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2005 #13 Skrevet 17. mars 2005 Jeg har også lurt på det sammen - og har funnet ut at jeg kommer til å pakke med meg noen godsaker og ta med til frisørsalongen. Kan jo spise og drikke litt før kjolen kommer på plass - regner uansett med at det er det siste som skjer, så det er sikkert plenty av tid til å kose seg med litt mat innimellom! K
Arwen Skrevet 17. mars 2005 #14 Skrevet 17. mars 2005 Jeg har også lurt på det sammen - og har funnet ut at jeg kommer til å pakke med meg noen godsaker og ta med til frisørsalongen. Kan jo spise og drikke litt før kjolen kommer på plass - regner uansett med at det er det siste som skjer, så det er sikkert plenty av tid til å kose seg med litt mat innimellom! K Skal love deg at det var det siste som skjedde. Hadde ikke på meg kjolen fem på halv ett jeg, og vielsen var 15 minutter unna der jeg pyntet meg
blomma Skrevet 17. mars 2005 #16 Skrevet 17. mars 2005 Foerst og fremst: Ikke regn med aa faa sove altfor lenge hvis du har vielse klokka 15:00. Jeg hadde vielse klokka 15:30 og maatte vaere hos frisoeren senest klokka 11:00. Men foer det saa skal du dusje, spise og pakke tingene baade til antrekket og til overnattingen. Naar du har proevetime hos frisoeren saa finner du ut hvor lang tid frisoeren trenger paa selve bryllupsdagen. Jeg fikk satt opp haaret, ble sminket og kledde paa meg paa salongen, og det hele tok 4 timer. Som regel drar bruden direkte fra salongen til kirken. Lunsj maa du bare spise innimellom paa salongen, for aa gaa ut til lunsj faar du nok ikke tid til. Ta med mat hjemmefra eller stikk innom bakeriet og spis ordentlig, for det kan bli lenge til middagen. Jeg fikk baade champagne og frukt hos frisoeren og ble behandlet veldig bra. Ta med fotoapparat eller filmkamera og ta bilder av forvandlingen. Det er morsomt aa ha i ettertid. Lykke til og ha en flott fag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå