Gå til innhold

Har sett ei nydelig dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er innafor, men jeg er fan av å bare prate og ta det derfra, ikke planlegge at jeg skal invitere henne på date. Å slenge ut dateinvitasjonen så tidlig kan funke hvis man har ekstrem kjemi, men i 99 av 100 tilfeller blir det litt rart. De fleste jenter funker ikke som i romantiske komedier og kan bli stressa av eller som en skriver her synes det er sært at en mann har "oppdaget" dem uten at de engang har pratet sammen. 

Det viktige er å komme i prat så man liksom har etablert noe sammen. Om du så fortsatt finner henne interessant, og fikk noenlunde respons, så er det måter å ende en første encounter på som bedre enn en konkret avtale om date. Tlf nr./legge hverandre til på sosiale medier er en klassiker. En mer uformell "jeg er her neste torsdag også, kanskje vi sees". Eller å bare la det henge og satse på at man treffes igjen.

Anonymkode: aa407...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.9.2018 den 14.34, Bæreposemedekstra skrev:

Jeg hadde tenkt at det var skikkelig merkelig og at han var desperat :)

Mer desperat med nettdating,  hvor man desperat ser etter aktuelle kandidater, som om man leter etter en kjole man MÅ ha til festen... Å oppdage en kvinne/mann og oppleve genuin interesse som ikke var planlagt, er da ikke desperat? 

TS: ville sett om jeg så henne flere ganger. Prøvd å smile, hvis du får blikkontakt. La hun bli kjent med å se deg, på en måte, så virker du ikke som en fremmed når du snakker med henne :)

Jeg fikk samme buss til og fra jobb i noen år for en stund siden. En annen mann tok samme bussen. Etter 2-3 mnd begynte vi å hilse på hverandre. Noen mnd etter det, måtte han sette seg ned med meg pga lite plasser. Da vekslet vi noen ord. Etterhvert satt vi med hverandre hver dag og pratet, og det viste seg at vi hadde mange felles venner og bekjente i jobbsammenheng. Hadde han satt seg rett ned og begynt å mase, hadde jeg synes det var rart, men at dette gikk over tid, gjorde at jeg så ham på en annen måte. Nå snakkes vi om vi treffes på butikken eller i turløypen vi begge går. Nå var ikke dette noen flørt da, men kunne blitt det om vi ikke begge hadde partnere. 

Lykke til!

Anonymkode: d59e1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Gjør det :)  Alt som er utenfor nettdating er innafor. 

Anonymkode: 1598e...5cb

Enig!

Kun skadede mennesker og idioter driver nett-dating 👍🏻

Anonymkode: fb2af...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cuntzilla skrev:

Alt fra A til Å, det er så pinlig eplekjekt og fremstår som en innøvd sjekkelinje a la "hei baby, gjorde det vondt da du falt ned fra himmelen". Og enda verre blir det når du har fulgt etter henne i hele butikken og bare ventet på at hun går forbi kaffeavdelingen sånn at du kan hoppe frem og levere den elendige replikken. Jeg hadde ligget på gulvet og rullet av latter.

Spør om hun vil ta en kaffe på en helt vanlig måte, det fungerer bedre.

Du dømmer fordi du ikke vet hvordan man følger med noen, uten å følge med noe, så da fremstår det som et tilfeldig møte.

Men du har jo rett i at hvis man legger din tenkegang i dette, hvis om om man fotfølger ei dame, så er det for seint å spørre om å dele en kopp kaffe, når hun står i kassa og skal betale.
Man spør jo selvsagt, når hun står i kaffeavdelingen, som jeg skrev tidligere. Da kan man også se om hun drikker kaffe eller te og hun står selvsagt ikke å speider etter noe der, om hun ikke drikker noen andelene.

Det finnes selvsagt flere linjer, men du får nå bare tro at det kun finnes en linje. Du får nå også bare leve i troen på at dette ikke virker. Det virker kanskje ikke på deg, men om du er i målgruppen eller ikke, vet jeg ikke.
Jeg vet at butikker er glimrende område for å finne et bytte som det kan bli noe mer med.

Endret av hutula1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hutula1 skrev:

Du dømmer fordi du ikke vet hvordan man følger med noen, uten å følge med noe, så da fremstår det som et tilfeldig møte.

Men du har jo rett i at hvis man legger din tenkegang i dette, hvis om om man fotfølger ei dame, så er det for seint å spørre om å dele en kopp kaffe, når hun står i kassa og skal betale.
Man spør jo selvsagt, når hun står i kaffeavdelingen, som jeg skrev tidligere. Da kan man også se om hun drikker kaffe eller te og hun står selvsagt ikke å speider etter noe der, om hun ikke drikker noen andelene.

Det finnes selvsagt flere linjer, men du får nå bare tro at det kun finnes en linje. Du får nå også bare leve i troen på at dette ikke virker. Det virker kanskje ikke på deg, men om du er i målgruppen eller ikke, vet jeg ikke.
Jeg vet at butikker er glimrende område for å finne et bytte som det kan bli noe mer med.

Jeg er enig med Cuntzilla. Sikkert fordi jeg ikke kan fordra sånne innøvde linjer og man merker med engang at det nettopp er innøvd. Blir egentlig bare flau på hans vegne.

Ville heller ha satset på en helt vanlig samtale og ikke noe sjekketriks eller noe sånt.

Anonymkode: 6363c...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, innøvde sjekketriks er dritkleint. At folk fremdeles driver med sånt i 2018 er meg er stort mysterium. Jeg ville heller foretrukket å høre "Beklager at jeg fulgte etter deg i butikken, men jeg synes du så ut som en interessant person!" Problemet med å bli sjekka opp av en random person i butikken er vel at det skal mye mer til for å si ja. 

Anonymkode: 94648...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 8.06, AnonymBruker skrev:

Mer desperat med nettdating,  hvor man desperat ser etter aktuelle kandidater, som om man leter etter en kjole man MÅ ha til festen... Å oppdage en kvinne/mann og oppleve genuin interesse som ikke var planlagt, er da ikke desperat? 

TS: ville sett om jeg så henne flere ganger. Prøvd å smile, hvis du får blikkontakt. La hun bli kjent med å se deg, på en måte, så virker du ikke som en fremmed når du snakker med henne :)

Jeg fikk samme buss til og fra jobb i noen år for en stund siden. En annen mann tok samme bussen. Etter 2-3 mnd begynte vi å hilse på hverandre. Noen mnd etter det, måtte han sette seg ned med meg pga lite plasser. Da vekslet vi noen ord. Etterhvert satt vi med hverandre hver dag og pratet, og det viste seg at vi hadde mange felles venner og bekjente i jobbsammenheng. Hadde han satt seg rett ned og begynt å mase, hadde jeg synes det var rart, men at dette gikk over tid, gjorde at jeg så ham på en annen måte. Nå snakkes vi om vi treffes på butikken eller i turløypen vi begge går. Nå var ikke dette noen flørt da, men kunne blitt det om vi ikke begge hadde partnere. 

Lykke til!

Anonymkode: d59e1...033

Jo, jeg opplever det som desperat. Akkurat som nettdating. Er noe annet om man allerede er litt kjent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene deres, jeg har dessverre ikke sett henne igjen. TS

Anonymkode: 870be...872

Men TS, HVOR i denne verden så du henne da? 

Anonymkode: 2a0d5...bf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts?

Så du henne bare en gang eller flere ganger? Er dette i en stor by?

Jeg må si jeg er uenig med endel svar her. Jeg er dame, men liker hvis en mann tar tilfeldig kontakt med meg. Har bodd i utlandet, og der er det mye vanligere. Jeg er egentlig reservert/blyg, men fascinert av menn som tør å ta en sjanse. Jeg har nettopp hatt flere opplevelser der ukjente plutselig har tatt kontakt med meg. Da jeg nylug var på butikken og handlet, og hadde begynt å gå hjemover i litt kjapt tempo, kom  en mann løpende etter meg. Jeg stoppet, og han sa rett ut at han gikk inn på butikken fordi han så at jeg var der og sa han ville bli kjen t med meg. Spurte meg om vi kunne ta en kaffe en dag og ga meg tlfnr sitt...Jeg ble litt paff, men likte det! Vet ikke om jeg skal ta kontakt...En annen i kassa på en butikk spurte meg om noe personlig, samt en annen i kassa på en annen butikk ville gi meg en gratis vare da jeg var innom der...Også en på ts banen som prøvde å ta kontakt...Vet ikke om dette kanskje er vanlig for flere damer? Jeg liker det handler om at livet er nå, være i øyeblikket. Ingen av de var slibrige, men behandlet meg bra/med respekt.

Dere som synes alt er "kleint" må ha et "kleint " liv...

Anonymkode: 0a9ea...428

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det ts?

Så du henne bare en gang eller flere ganger? Er dette i en stor by?

Jeg må si jeg er uenig med endel svar her. Jeg er dame, men liker hvis en mann tar tilfeldig kontakt med meg. Har bodd i utlandet, og der er det mye vanligere. Jeg er egentlig reservert/blyg, men fascinert av menn som tør å ta en sjanse. Jeg har nettopp hatt flere opplevelser der ukjente plutselig har tatt kontakt med meg. Da jeg nylug var på butikken og handlet, og hadde begynt å gå hjemover i litt kjapt tempo, kom  en mann løpende etter meg. Jeg stoppet, og han sa rett ut at han gikk inn på butikken fordi han så at jeg var der og sa han ville bli kjen t med meg. Spurte meg om vi kunne ta en kaffe en dag og ga meg tlfnr sitt...Jeg ble litt paff, men likte det! Vet ikke om jeg skal ta kontakt...En annen i kassa på en butikk spurte meg om noe personlig, samt en annen i kassa på en annen butikk ville gi meg en gratis vare da jeg var innom der...Også en på ts banen som prøvde å ta kontakt...Vet ikke om dette kanskje er vanlig for flere damer? Jeg liker det handler om at livet er nå, være i øyeblikket. Ingen av de var slibrige, men behandlet meg bra/med respekt.

Dere som synes alt er "kleint" må ha et "kleint " liv...

Anonymkode: 0a9ea...428

Så artig! Og tøffe menn som gjør slikt. Jeg har opplevd det og husker jeg ble veldig paff og satt ut, men etterpå tok jeg det som et veldig stort kompliment. Faktisk, da jeg hadde dårlige dager og tenkte ille om meg selv, pleide jeg å minne meg på at slike ting inntraff og det gjorde at jeg følte meg mye bedre :)  Jeg turte aldri å følge opp slike tilfeller for dessverre er jeg ganske sky og litt redd menn på grunn av dårlige erfaringer. Nok om det. 

For å svare på spørsmålet ditt: det skjedde av og til da jeg var yngre (før nettdating) og det skjer fremdeles en sjelden gang. Jeg opplever stadig at folk er ganske hyggelige og slår av en flørteprat dersom man er tilgjengelig og tilstede (legger vekk smarttelefonen). Det gjelder forsåvidt både menn og kvinner. 

Jeg likte veldig godt å lese at slike ting fremdeles skjer :)

Anonymkode: 1598e...5cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. september 2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Så artig! Og tøffe menn som gjør slikt. Jeg har opplevd det og husker jeg ble veldig paff og satt ut, men etterpå tok jeg det som et veldig stort kompliment. Faktisk, da jeg hadde dårlige dager og tenkte ille om meg selv, pleide jeg å minne meg på at slike ting inntraff og det gjorde at jeg følte meg mye bedre :)  Jeg turte aldri å følge opp slike tilfeller for dessverre er jeg ganske sky og litt redd menn på grunn av dårlige erfaringer. Nok om det. 

For å svare på spørsmålet ditt: det skjedde av og til da jeg var yngre (før nettdating) og det skjer fremdeles en sjelden gang. Jeg opplever stadig at folk er ganske hyggelige og slår av en flørteprat dersom man er tilgjengelig og tilstede (legger vekk smarttelefonen). Det gjelder forsåvidt både menn og kvinner. 

Jeg likte veldig godt å lese at slike ting fremdeles skjer :)

Anonymkode: 1598e...5cb

Ja, det er kult når sånn skjer. Tror man må være åpen for det på en måte. Ikke tenke at man er sånn eller sånn. Være i øyeblikket. Tror endel går for mye opp i sine rutiner. Glemmer å løfte blikket, se andre i hverdagen. Jeg kan bli litt flau. Som når de i kassa kommuniserer med meg...Fremmede på gata. Selv om jeg ofte blir oppfattet som utilnærmelig. 

Anonymkode: 0a9ea...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts.

Skriv litt om deg selv (kort om utseendet), og hvor i landet du er. Kanskje du fikk napp her inne, hvor kult hadde ikke det vært😃

Anonymkode: 6fd35...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sørg i alle fall for at du har en annen butikk du kan handle hos om dette går skeis ...

På 15.9.2018 den 16.32, AnonymBruker skrev:

Trakkasering blir det først hvis damen sier nei, men ts ikke gir seg. Dette trodde jeg alle oppegående viste i dag.

Anonymkode: c9d2b...678

Trodde alle visste i dag at det faktisk er opp til damen å avgjøre om noe er trakassering. Bare et blikk er nok til at noen føler seg krenket.

På 16.9.2018 den 4.15, AnonymBruker skrev:

Det er nye tider nå. Vent til hun tar kontakt. likestilling for alle pengene

Anonymkode: 816da...c9c

Ja, å vente på at hun skal ta initiativ er vel hovedingrediensen i et langt og ensomt liv. Uansett hvor kjekk og attraktiv mannen er, hvis han ikke tar initiativet, så har han ikke selvtillit nok til å holde på en dame.

Årsaken til fenomenet med menn som ikke får seg dame, er nettopp at de er så passivisert av feminismen at de tror faktisk at damene kommer til dem. Ekte menn får ikke dame, de jakter og henter dem selv. Det krever selvsikkerhet og initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...