Gå til innhold

Friluft, nybegynner og alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært noe friluftsmenneske, men har alltid hatt lyst til å være mer ute i naturen. Gå turer, telte, fiske, padle osv. Problemet mitt har vært at jeg ikke kjenner noen som driver med dette og ønsker ikke dra ut alene når jeg ikke har noe særlig erfaring.. Er det noen her som vet hvor man kan komme i kontakt med og bli kjent med noen som man kan dra på turer med? Har prøvd å se om det finnes noe lag av noe slag som arrangerer turer, men finner ikke noe særlig informasjon. 

Ellers tar jeg gjerne imot råd om hvordan jeg kan få til noe av dette på egenhånd og hvordan jeg begynner 🙂 

Anonymkode: 9513b...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å google :) 

Vi har Den norske turistforeningen  https://www.dnt.no/ , med egen UNG avdeling, jeg vet ikke hvor gammel du er

Ellers er det tur entusiaster overalt, og ofte små lag som møtes f.esk hver lørdag for å gå tur, du må bare google, det er sikkert et slikt tur-lag i ditt område også. 

Anonymkode: 9478a...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellforum.no :) der er det mange trivelige mennesker. Mange leter etter en turpartner, noen trenger råd, og så har du mange der inne med masse erfaring som elsker å dele både negative og positive sider ved forskjellige naturopplevelser. 

Anonymkode: 3e87f...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes også flere organisasjoner som driver med ulike former for friluftsliv, enten som del av det de holder på med, eller som eneste fokus.

Om du ikke finner noen lokalt hos deg, så kan du sjekke ut om det finnes f.eks kurs andre steder i landet du kan delta på? Padlekurs, eller klatrekurs f.eks? :)

Her er en oversikt:
https://www.norskfriluftsliv.no/vare-medlemsorganisasjoner/

Anonymkode: 05ff8...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...