Gå til innhold

Føflekker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal skjære vekk to føflekker hos fastlegen neste uke, som har vokst. Men jeg har generelt mange føflekker, både i ansiktet og på kroppen, og det har jeg alltid hatt. Legen mente at jeg kunne oppsøke en hudspesialist, å få det sjekket.

Jeg har googlet det før, og ser at det koster ca. 500,- pr. føflekk når man skal fjerne de, og jeg har MANGE jeg ønsker å fjerne, men da kun av "kosmetiske årsaker". Kan legen sende henvisning til hudspesialist? Eller spiller det ingen rolle om jeg får det eller oppsøker noen selv? Koster det mindre når man blir henvist?

Anonymkode: 701f1...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster mindre når man blir henvist til de spesialistene som har avtale med det offentlige. Du kan henvises hvis det er av medisinske grunner, men ikke av kosmetiske årsaker.

Anonymkode: 59b06...a0b

Skrevet

Du kan henvises hvis det er mistenkelige føflekker men vær klar over at det kan være fryktelig lang ventetid da det er få hudleger og de må prioritere de som virkelig, virkelig trenger timer! Jeg ventet i 11måneder i Bergen før jeg fikk time, og det til tross for at jeg har den alvorlige og arvelige føflekk-kreften i nær familie! 

Siden fastlegen din fjerner føflekker kan jo h*n gjøre det, da betaler du bare for materiale! Jeg fjernet to stykker hos min fastlege og betalte 170kr for det. Husk at de SKAL sendes til kontroll på sykehuset/patologisk institutt!

Anonymkode: 6079d...1b4

• Liker 1
Skrevet

Det koster mindre hvis du blir henvist av fastlege. Men en hudlege du blir henvist til av fastlege vil nok bare sjekke skumle føflekker og kanskje fjerne noen. Fastlegen min har fjernet mine, og det er nok billigere også. Hvis du skal fjerne noe av kosmetiske årsaker må du nok gå til privatlege. Husk at arr kan bli minst like stygge som føflekken du vil fjerne, så det er ikke alltid en god ide

Anonymkode: b87b2...67d

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal skjære vekk to føflekker hos fastlegen neste uke, som har vokst. Men jeg har generelt mange føflekker, både i ansiktet og på kroppen, og det har jeg alltid hatt. Legen mente at jeg kunne oppsøke en hudspesialist, å få det sjekket.

Jeg har googlet det før, og ser at det koster ca. 500,- pr. føflekk når man skal fjerne de, og jeg har MANGE jeg ønsker å fjerne, men da kun av "kosmetiske årsaker". Kan legen sende henvisning til hudspesialist? Eller spiller det ingen rolle om jeg får det eller oppsøker noen selv? Koster det mindre når man blir henvist?

Anonymkode: 701f1...c12

Vi har omlag 100 føflekker i snitt. Skal vi begynne å fjerne alt av føflekker då kan helsevesenet ikke bruke til på andre ting. 

Føflekker er normslt å ha, og unormalt å massefjerne. De som skal fjernes er de som stadig kommer i konflikt med klær, de som endrer seg over kort tid og de som blør. 

Om du av kosmetiske grunner vil fjerne føflekker så er dette på lik linje med annen kosmetisk behanfling noe du får betale fullt ut selv uten å belaste det offentlige helsevesenet. Altså du får finne en privat lege som er villig til å fjerne det du vil ha fjernet.

Anonymkode: c4dad...c95

• Liker 2
Skrevet

Va skjer når man skal skjære bort føflekker vorter på halsen hos leggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...