Gå til innhold

Kvier meg til jobb i neste uke...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært Sm to uker nå. Stress over lengre tid som har gått over i fysiske symptomer og panikkangst anfall. I neste uke må jeg på jobb.. Har prøvd å sove mer (brukt sovetabl hver dag fra lege for å sovne) prøvd å trene forsiktig på dagtid, men blir svimmel og dårlig av mer enn å gå. Har møtt på kolleger utfor jobb, men freaker nesten ut. Redd de tror jeg misbruker sykemelding (for jeg ser jo ikke syk ut...). Har blitt så utrolig tiltaksløs, så dette er jo ikke en langvarig løsning. 

Vet ikke nå hva jeg skal gjøre videre, bare suck it up?? Må faktisk innta de tablettene hver kveld for å klare sovne. 

Anonymkode: 60077...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tidlig står du opp og hvor fysisk krevende er jobben din? Er det tankekjør eller lysvåkent hode som gjør at du ikke får sove? 

Om du får færre timer på øye i starten, kombinert med mer fysisk aktivitet via arbeid, så kan man jo prøve med en halv dose. Det finnes flere typer trøtthet, og selv om innlegget ditt lyser at du er trett pga stress og angst, så kan fysisk tretthet etter arbeidsdag hjelpe noe på når det gjelder dosering. 

Hvordan kjennes kroppen ut når du våkner (med sovetabletter i blodet)? tenker på det at du føler deg så tiltaksløs.Hos meg kjennes stort sett kroppen ut som gelé påfølgende dag dersom jeg bruker tabletter på å sove, noe som gjør meg mer tiltaksløs. 

Du spør hva du skal gjøre videre. Hva sier legen? Har dere noe plan på det utover det at han bare sender deg tilbake i jobb med en resept på sovepiller?

Anonymkode: c400e...278

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tidlig står du opp og hvor fysisk krevende er jobben din? Er det tankekjør eller lysvåkent hode som gjør at du ikke får sove? 

Om du får færre timer på øye i starten, kombinert med mer fysisk aktivitet via arbeid, så kan man jo prøve med en halv dose. Det finnes flere typer trøtthet, og selv om innlegget ditt lyser at du er trett pga stress og angst, så kan fysisk tretthet etter arbeidsdag hjelpe noe på når det gjelder dosering. 

Hvordan kjennes kroppen ut når du våkner (med sovetabletter i blodet)? tenker på det at du føler deg så tiltaksløs.Hos meg kjennes stort sett kroppen ut som gelé påfølgende dag dersom jeg bruker tabletter på å sove, noe som gjør meg mer tiltaksløs. 

Du spør hva du skal gjøre videre. Hva sier legen? Har dere noe plan på det utover det at han bare sender deg tilbake i jobb med en resept på sovepiller?

Har ikke snakket med legen. Har kun fått circadin på resept, så ikno farlig. Blir ikke hangover, men klarer ikke våkne tidlig dagen etterpå. Så disse kan jeg kun ta lør jeg ikke har jobb og forpliktelser dagen etter. Har barn alene annenhver uke, så tør ikke bruke noe mens jeg har de. Sliter med at halsen snører seg sammen på natta. Kroppen slapper av, men så må jeg hive etter pusten😪 bør jo få en utredning om dette er fysisk El psykisk.. 

Skrevet

Jeg har ikke greid å stå opp før halv ti til rundt 12 denne uka jeg ikke har hatt barn.. Jobber innen helse og omsorg, så har ansvar for bla medisinering. Jobben krever full tilstedeværelse. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke snakket med legen. Har kun fått circadin på resept, så ikno farlig. Blir ikke hangover, men klarer ikke våkne tidlig dagen etterpå. Så disse kan jeg kun ta lør jeg ikke har jobb og forpliktelser dagen etter. Har barn alene annenhver uke, så tør ikke bruke noe mens jeg har de. Sliter med at halsen snører seg sammen på natta. Kroppen slapper av, men så må jeg hive etter pusten😪 bør jo få en utredning om dette er fysisk El psykisk.. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke greid å stå opp før halv ti til rundt 12 denne uka jeg ikke har hatt barn.. Jobber innen helse og omsorg, så har ansvar for bla medisinering. Jobben krever full tilstedeværelse. 

Da syns jeg du skal ta kontakt med legen din igjen, om forlenget sykemelding eller gradert sykemelding med tilretteleggingstiltak.  Og så må du høre hva annet enn sovetabletter han kan hjelpe med. 

Høres vondt ut å ha det slik ts! Håper dere finner ut av det.

• Liker 1
Skrevet

Circadin må brukes fast over tid, de justerer døgnrytmen gradvis (hvis de i det hele tatt virker). Det er egentlig tull å gi slike medisiner når problemet ditt er stress og angst. Du må ta tak i hovedproblemet så kommer søvnen tilbake naturlig. Høres ut som du bør snakke med legen om en lengre sykemelding og hva du skal gjøre for å få bukt med stresset du har inni deg. Jeg har vert der du er, jeg var så redd for å møte kolleger og ble fysisk dårlig bare jeg skulle putte sykemeldingen i postkassa at jeg sendte mannen for å levere den. 

Ta din mentale helse på alvor, det kan ta år å hente seg inn igjen. 

Anonymkode: 710b3...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...