Gå til innhold

Eksamen basert på forelesninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere studenter (uansett linje), er det sant at eksamen baseres mye på det som gjennomgås i forelesninger? Jeg har gitt opp å lese pensum fra A til B og begynner å se på kun det som har blitt gjennomgått. Vil gjerne høre om det er lurt eller ikke det :)

Anonymkode: 128a7...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke foreleserne som lager eksamen, men selvfølgelig blir mye vesentlig gjennomgått der. 

Ville ikke basert meg kun på forelesning da, men lest i tillegg. 

Anonymkode: e6f5b...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store trekkene blir gjennomgått i forelesning, og i 999 av 1000 tilfeller er hovedtemaene på eksamen noe som er berørt i forelesning, men man får ikke A av å bare lese på det de gjennomgår i forelesningene. Det er i alle fall min erfaring fra to forskjellige studier ved to forskjellige utdanningsinstitusjoner. 

Anonymkode: ae7d0...35a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke foreleserne som lager eksamen, men selvfølgelig blir mye vesentlig gjennomgått der. 

Ville ikke basert meg kun på forelesning da, men lest i tillegg. 

Anonymkode: e6f5b...add

Jeg vet ikke hva du studerer, men på de studiene jeg har gått er eksamen utarbeidet av den/de av foreleserne som har ansvar for faget. Mine professor- og førsteamanuensisvenner lager også eksamen i de fagene de foreleser i.  

Anonymkode: ae7d0...35a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke foreleserne som lager eksamen, men selvfølgelig blir mye vesentlig gjennomgått der. 

Ville ikke basert meg kun på forelesning da, men lest i tillegg. 

Anonymkode: e6f5b...add

Nei, det er emneansvarlig, men jeg tipper at de diskuterer med hverandre hvilken temaer som bør gjennomgås :) 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du studerer, men på de studiene jeg har gått er eksamen utarbeidet av den/de av foreleserne som har ansvar for faget. Mine professor- og førsteamanuensisvenner lager også eksamen i de fagene de foreleser i.  

Anonymkode: ae7d0...35a

Sykepleie. Mine eksamener lages også av emneansvarlig :) 

Anonymkode: 128a7...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du studerer, men på de studiene jeg har gått er eksamen utarbeidet av den/de av foreleserne som har ansvar for faget. Mine professor- og førsteamanuensisvenner lager også eksamen i de fagene de foreleser i.  

Anonymkode: ae7d0...35a

Samme her. Eksamen blir utarbeidet av emneansvarlig, og det er han som har de fleste forelesningene. 

Anonymkode: bf998...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med oss så blir omtrent alle temaer gjennomgått eller nevnt på forelesning, så det er absolutt stor mulighet for å få noe fra forelesning på eksamen. Men du har egentlig ikke noe særlig grunnlag for å forutse akkurat hva, eller i det hele tatt bestå bare av å være på forelesninger. 

Anonymkode: 1f78c...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med oss så blir omtrent alle temaer gjennomgått eller nevnt på forelesning, så det er absolutt stor mulighet for å få noe fra forelesning på eksamen. Men du har egentlig ikke noe særlig grunnlag for å forutse akkurat hva, eller i det hele tatt bestå bare av å være på forelesninger. 

Anonymkode: 1f78c...f2b

Jeg drar ikke på forelesninger, men jeg skjønner at man ikke kan være 100 % sikker på at det som gjennomgås kommer. Men det er kanskje en rettesnor på hva de mener er viktig for oss å lære...? :klo: jeg gir opp 😅

Anonymkode: 128a7...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar ikke på forelesninger, men jeg skjønner at man ikke kan være 100 % sikker på at det som gjennomgås kommer. Men det er kanskje en rettesnor på hva de mener er viktig for oss å lære...? :klo: jeg gir opp 😅

Anonymkode: 128a7...d38

Det kommer nok helt an på hva og hvor du studerer. 

Anonymkode: 1f78c...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er emneansvarlig, men jeg tipper at de diskuterer med hverandre hvilken temaer som bør gjennomgås :) 

Sykepleie. Mine eksamener lages også av emneansvarlig :) 

Anonymkode: 128a7...d38

Eksamen i sykepleie er som regel nasjonal eksamen. I hvertfall den i anatomi.

Anonymkode: 0ef7c...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksamen i sykepleie er som regel nasjonal eksamen. I hvertfall den i anatomi.

Anonymkode: 0ef7c...6c7

Den har jeg vært igjennom. Det er bare èn som er nasjonalt...

Anonymkode: 128a7...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...