Gå til innhold

Filterkaffe vs kapsler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kapsler forurenser mye! Hadde det en kort stund, men gikk over til halvautomatisk, så kaffebønner er mitt svar!

Rangordning:

Hel/halvautomatisk

Filterkaffe

Perkolator 

Kokkaffe

Kapselkaffe

Anonymkode: 9e660...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffen i kapsler er godt, men for dyrt i lengden. Vi bruker begge deler, men mest filterkaffe.

Anonymkode: be7b3...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kapsler smaker best. For meg blir de ikke betydelig dyrere, heller. Jeg drikker bare enkeltkopper med kaffe, og har aldri fått dreisen på å trakte, koke eller lage presskannekaffe i så små volum. Dermed har jeg tømt ut enorme mengder kaffe opp gjennom årene og kastet ekstremt mye kaffegrut. 

Anonymkode: bd936...b73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kapsler forurenser mye! Hadde det en kort stund, men gikk over til halvautomatisk, så kaffebønner er mitt svar!

Rangordning:

Hel/halvautomatisk

Filterkaffe

Perkolator 

Kokkaffe

Kapselkaffe

Anonymkode: 9e660...d32

Jeg også bruker bønner og kverner selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kapsler smaker best. For meg blir de ikke betydelig dyrere, heller. Jeg drikker bare enkeltkopper med kaffe, og har aldri fått dreisen på å trakte, koke eller lage presskannekaffe i så små volum. Dermed har jeg tømt ut enorme mengder kaffe opp gjennom årene og kastet ekstremt mye kaffegrut. 

Anonymkode: bd936...b73

Mitt "triks" er å ta halvparten så mye kaffe som vann. F.eks 3dl vann og 1,5 måleskjeer kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filterkaffe!

blr småuggen og svimmel av kapsel. Dessuten er det dyrt og svært lite miljøvennlig.

Anonymkode: 321e0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe kokt på kjele er definitivt best, men filterkaffe er mye bedre enn kapsler.  Men lurer på å kjøpe en Nespressomaskin fordi kapsler er så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter. Har kjøpt kvern så jeg alltid har nykvernede bønner når jeg vil. Blir så lei av kapselkaffe og det blir så mye søppel. Kjøpte meg en knall kaffetrakter etter at jeg drakk meg møkk lei på presskannekaffe og måtte ha variasjon fra espressokannen. 

Anonymkode: 55ccb...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Kapsler smaker best, men er dyrt og forurenser for mye.

Er ikke hele kaffebønner mye dyrere enn filtermalt?  ( @Siv85, vet du?)

Jeg har ikke sammenlignet, men det kan nok hende at hele bønner koster litt mer enn ferdig filtermalt. Bønner kommer også i større forpakninger, 450-500gr. Mens en pose filtermalt er vel 250gr.

Pris varierer også etter merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siv85 skrev:

Jeg har ikke sammenlignet, men det kan nok hende at hele bønner koster litt mer enn ferdig filtermalt. Bønner kommer også i større forpakninger, 450-500gr. Mens en pose filtermalt er vel 250gr.

Pris varierer også etter merke. 

Jeg sjekket litt og standard kaffe koster omtrent det samme for kiloprisen. Men jeg er enig i at nymalte bønner er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

13 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg sjekket litt og standard kaffe koster omtrent det samme for kiloprisen. Men jeg er enig i at nymalte bønner er best.

Du må prøve Jacobs excelso Colombia ☺️

 

any.jpg

Endret av Siv85
Bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kapsler smaker best. For meg blir de ikke betydelig dyrere, heller. Jeg drikker bare enkeltkopper med kaffe, og har aldri fått dreisen på å trakte, koke eller lage presskannekaffe i så små volum. Dermed har jeg tømt ut enorme mengder kaffe opp gjennom årene og kastet ekstremt mye kaffegrut. 

Anonymkode: bd936...b73

Enig. Drikker bare en kopp nå og da hjemme og da er det tull og trakte en hel kanne. Har aldri fått dreisen på å trakte en halv eller kvart.... Får jeg besøk trakter jeg så klart istede for kapsler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siv85 skrev:

Du må prøve Jacobs excelso Colombia ☺️

Takk for tips! Notert :) 

Det er vel Meny som har Jacobs i hovedsak? Vet Kiwi har en del også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Rotemor skrev:

Takk for tips! Notert :) 

Det er vel Meny som har Jacobs i hovedsak? Vet Kiwi har en del også..

Jeg fant den på eurospar ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...