Gå til innhold

Trumf og Eurobonus - noen som har gode erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter jeg gikk over på AAP, og fikk 2 millioner i gjeld samtidig (Husbanklån) har jeg oppdaget mange fine triks for å leve godt for lite. Nå har jeg oppdaget Trumf og Eurobonus, og må si at jeg har blitt hekta. Jeg ser for meg to utenlandsturer for meg og mannen i året og noen innenlands. 

Flere her som gjør det samme? 

Anonymkode: ca903...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan får du til det ? På trump? Og hva Er eurobonus ? 

Rart innlegg 

Anonymkode: c3b6f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro inn ca 200 000 poeng i fjor ved konsekvent å dobbeltdippe i butikk (trekke trumfkortet før jeg betaler med et kredittkort som gir fordeler) og handle mye av det jeg handler på nettet gjennom viatrumf. 

Pga skatter og avgifter så lønner det seg sjelden å reise i Europa med eurobonus. Samboeren min og jeg skulle bestille en tur til Polen og alternativene var å betale hele flybilletten selv eller bruke eurobonus: enten 30 000 poeng og 1100 i skatter og avgifter eller 1900 kr per person. Det var et enkelt valg å betale hele reisen cash. 

Hvis du er interessert, så bør du sjekke ut insideflyer.no. Der vil du få tips i fleng! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr disse 200.000 poengene ? 

 

Anonymkode: c3b6f...2fd

Eurobonus er bonusprogrammet til SAS og derfor hele Star Alliance (SA). Bonuspoengene som opptjenes kan brukes til flybilletter i hele verden med SA. Prisen på en flybillett er delt i to, hhv selve flyprisen og alt av skatter og avgifter. Disse bonuspoengene kan betale selve flyprisen, men avgifter og skatter kommer uansett utenom. 

For eksempel: en hvilken som helst tur mellom to flyplasser i Norge med SA koster 10 000 poeng og ca 500 kroner i skatter og avgifter. Vi brukte de på Lofoten i sommer og hvis jeg skulle betalt for flybillettene på vanlig måte hadde det kostet kr 4000 pr person. Vi brukte altså 20 000 poeng og ca kr 1000 i avgifter, ergo sparte vi samlet kr 7000 på den flyturen. 

På motsatt side av skalaen kan du fly førsteklasse helt til New Zealand. Dersom du skulle ha betalt for den turen på vanlig måte, koster dette ca kr 100 000 per person. Med eurobonus koster den samme turen "bare" 240 000 poeng og ca 2-3000 kroner i skatter og avgifter. Med andre ord langt mer oppnåelig! 

Så 200 000 poeng gir meg en hel haug av flybilletter for slik og ingenting! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dyptvann skrev:

Eurobonus er bonusprogrammet til SAS og derfor hele Star Alliance (SA). Bonuspoengene som opptjenes kan brukes til flybilletter i hele verden med SA. Prisen på en flybillett er delt i to, hhv selve flyprisen og alt av skatter og avgifter. Disse bonuspoengene kan betale selve flyprisen, men avgifter og skatter kommer uansett utenom. 

For eksempel: en hvilken som helst tur mellom to flyplasser i Norge med SA koster 10 000 poeng og ca 500 kroner i skatter og avgifter. Vi brukte de på Lofoten i sommer og hvis jeg skulle betalt for flybillettene på vanlig måte hadde det kostet kr 4000 pr person. Vi brukte altså 20 000 poeng og ca kr 1000 i avgifter, ergo sparte vi samlet kr 7000 på den flyturen. 

På motsatt side av skalaen kan du fly førsteklasse helt til New Zealand. Dersom du skulle ha betalt for den turen på vanlig måte, koster dette ca kr 100 000 per person. Med eurobonus koster den samme turen "bare" 240 000 poeng og ca 2-3000 kroner i skatter og avgifter. Med andre ord langt mer oppnåelig! 

Så 200 000 poeng gir meg en hel haug av flybilletter for slik og ingenting! 

Ok hvor kommer disse poengene fra ? Er det et eget kredittkort man da benytter visse steder som har en slags avtale m andre bedrifter , så man er en lojalitets-kunde og får da godtgjørelse i poeng som igjen kan gi billigere flyreise feks ? Man har vel på En måte da indirekte betalt for flyreisen allerede men det er kun de som har medlemskap som faktisk får tilgang på poengene ? 

Anonymkode: c3b6f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok hvor kommer disse poengene fra ? Er det et eget kredittkort man da benytter visse steder som har en slags avtale m andre bedrifter , så man er en lojalitets-kunde og får da godtgjørelse i poeng som igjen kan gi billigere flyreise feks ? Man har vel på En måte da indirekte betalt for flyreisen allerede men det er kun de som har medlemskap som faktisk får tilgang på poengene ? 

Anonymkode: c3b6f...2fd

Det jeg gjør er: 

Til utgifter i min deltidsstilling (der jeg reiser en del) bruker jeg SAS Mastercard med Eurobonus. Her får jeg bonus for både betaling og flyreise. Jeg bruker det også på Thon Hotel og ber de om å sette bonus på Eurobonus. 

Jeg har videre appen Payr som jeg bruker til å betale alle regningene mine, som strøm, mobil, studielån, felleskostnader, osv. Jeg bruker Shell Mastercard her, da jeg får 1% Trumf (kommer tilbake til Trumf). Jeg betaler også SAS kortregninga med denne, altså jeg dobbelt-dipper. 

Jeg bruker Trumf Visa for handle dagligvarer, der jeg får 2%. Så har jeg opprettet fast overføring av Trumf-poengene over til Eurobonus, for da får jeg 15 poeng per krone. 

Til dette bruker jeg fire kort, mitt VISA-kort, og disse tre kredittkortene, pluss et excell-ark for å ikke miste oversikten. 

Jeg har også ViaTrumf innstallert på Chrome, slik at den varsler meg om bonus. 

Her er ei god oppskrift: 10 ENKLE STEG FOR Å TJENE INN MINST 100.000 EUROBONUS POENG I LØPET AV ETT ÅR

Jeg synes det er utrolig artig, og vi har allerede vært på 4 innenlands flyturer i år. Men det krever god økonomisk kontroll og viljestyrke (ikke kjøpe masse greier for kredittkorta, men ALLTID betale de ned slik at jeg ikke pådrar meg masse rente). 

Men appen Payr er kul uansett, da det er bare å ta et bilde av regninga, og vips så legger kontonummer og kid seg inn sjøl. 

Anonymkode: ca903...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dyptvann skrev:

Dro inn ca 200 000 poeng i fjor ved konsekvent å dobbeltdippe i butikk (trekke trumfkortet før jeg betaler med et kredittkort som gir fordeler) og handle mye av det jeg handler på nettet gjennom viatrumf. 

Hva, går det an?! Jeg bruker alltid Trumf Visa-kortet mitt når jeg handler, men ante ikke at jeg først kunne dra Trumf medlemskortet, og deretter betale med Trumf Visa, for på den måten å få trumfpoengene fra begge kort. Har du prøvd dette nå nylig så du vet at det fremdeles fungerer? 

Anonymkode: 6e10c...912

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dyptvann skrev:

Dro inn ca 200 000 poeng i fjor ved konsekvent å dobbeltdippe i butikk (trekke trumfkortet før jeg betaler med et kredittkort som gir fordeler) og handle mye av det jeg handler på nettet gjennom viatrumf. 

Pga skatter og avgifter så lønner det seg sjelden å reise i Europa med eurobonus. Samboeren min og jeg skulle bestille en tur til Polen og alternativene var å betale hele flybilletten selv eller bruke eurobonus: enten 30 000 poeng og 1100 i skatter og avgifter eller 1900 kr per person. Det var et enkelt valg å betale hele reisen cash. 

Hvis du er interessert, så bør du sjekke ut insideflyer.no. Der vil du få tips i fleng! 

Jeg hadde ikke tenkt på at jeg kunne dobbelt-dippe Trumf Mastercardet, takk! 

Om man reiser til Svalbard får man vel mest for pengene? 

Ja, insideflyer fant jeg, masse bra! 

Anonymkode: ca903...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva, går det an?! Jeg bruker alltid Trumf Visa-kortet mitt når jeg handler, men ante ikke at jeg først kunne dra Trumf medlemskortet, og deretter betale med Trumf Visa, for på den måten å få trumfpoengene fra begge kort. Har du prøvd dette nå nylig så du vet at det fremdeles fungerer? 

Anonymkode: 6e10c...912

Dette må jeg prøve også. Men jeg er i tvil. La oss se. 

Vise Trumf - 1% 

Bruke Trumf Visa - 2 %

Betale Trumf Visa med Shell Mastercard - 1%

Da vil man få 4% da. Hmm, jeg må prøve, selv om jeg tviler litt på denne. 

Anonymkode: ca903...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker eurobonuspoengene mine for å oppgradere flybilletter 😄 
bestiller alltid billigste billettklasse, oppgraderer med poeng, og koser meg 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg bruker eurobonuspoengene mine for å oppgradere flybilletter 😄 
bestiller alltid billigste billettklasse, oppgraderer med poeng, og koser meg 😛 

Det kan man også gjøre. 

Jeg skulle bestille en innenlandsbonustur til meg og mannen, på et bestemt tidspunkt. Han endte med business og jeg med økonomi, haha, men det får man tåle når det er "gratis". Han kosa seg da. Fri fra kjærringa en par timer 😄 

 

Anonymkode: ca903...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg gikk over på AAP, og fikk 2 millioner i gjeld samtidig (Husbanklån) har jeg oppdaget mange fine triks for å leve godt for lite. Nå har jeg oppdaget Trumf og Eurobonus, og må si at jeg har blitt hekta. Jeg ser for meg to utenlandsturer for meg og mannen i året og noen innenlands. 

Flere her som gjør det samme? 

Anonymkode: ca903...cbd

Og hvor mye handler du for totalt sett i kroner og øre, med kort, for å oppnå disse summene? 

Anonymkode: 53f4c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye handler du for totalt sett i kroner og øre, med kort, for å oppnå disse summene? 

Anonymkode: 53f4c...703

Jeg er enda i startfasen så dette er grovt regnet: 

20-30 000 fly og hotell i jobben, som også gir ekstra bonus.

72 000  mat og andre husholdningsutgifter 

30 000 x 12 diverse andre regninger (både mine og mannens) 

30 000 diverse større innkjøp (møbler, hvitevarer, ferier)

Og alt annet, kanskje 10 000? 

Jeg forsøker å iaf å oppnå bonus på ALT. Kanskje det blir 150 000 - 200 000 i løpet av et år (merk at vi er to personer). 

I tillegg har jeg hoppet på noen store bonuser, som 10 000 i bonus da jeg skiftet strømleverandør o.l. Trur jeg har 35 000 poeng bare på slike i år. 

Jeg kan komme tilbake til denne tråden når jeg har ei full oversikt. 

Anonymkode: ca903...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva, går det an?! Jeg bruker alltid Trumf Visa-kortet mitt når jeg handler, men ante ikke at jeg først kunne dra Trumf medlemskortet, og deretter betale med Trumf Visa, for på den måten å få trumfpoengene fra begge kort. Har du prøvd dette nå nylig så du vet at det fremdeles fungerer? 

Anonymkode: 6e10c...912

Jeg bruker SEB MC premium (det som er branded som SAS' eget mastercard) og for meg går det fint! Men det er jo åpenbart fordi det er to forskjellige kilder, jeg er mer usikker på om deres variant der det brukes Trumf Visa. Vet det fungerer med Shell Mastercard ihvertfall. 

NB: både Shell og SAS MC Premium gir poeng eller trumf på vippsing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg gjør er: 

Til utgifter i min deltidsstilling (der jeg reiser en del) bruker jeg SAS Mastercard med Eurobonus. Her får jeg bonus for både betaling og flyreise. Jeg bruker det også på Thon Hotel og ber de om å sette bonus på Eurobonus. 

Jeg har videre appen Payr som jeg bruker til å betale alle regningene mine, som strøm, mobil, studielån, felleskostnader, osv. Jeg bruker Shell Mastercard her, da jeg får 1% Trumf (kommer tilbake til Trumf). Jeg betaler også SAS kortregninga med denne, altså jeg dobbelt-dipper. 

Jeg bruker Trumf Visa for handle dagligvarer, der jeg får 2%. Så har jeg opprettet fast overføring av Trumf-poengene over til Eurobonus, for da får jeg 15 poeng per krone. 

Til dette bruker jeg fire kort, mitt VISA-kort, og disse tre kredittkortene, pluss et excell-ark for å ikke miste oversikten. 

Jeg har også ViaTrumf innstallert på Chrome, slik at den varsler meg om bonus. 

Her er ei god oppskrift: 10 ENKLE STEG FOR Å TJENE INN MINST 100.000 EUROBONUS POENG I LØPET AV ETT ÅR

Jeg synes det er utrolig artig, og vi har allerede vært på 4 innenlands flyturer i år. Men det krever god økonomisk kontroll og viljestyrke (ikke kjøpe masse greier for kredittkorta, men ALLTID betale de ned slik at jeg ikke pådrar meg masse rente). 

Men appen Payr er kul uansett, da det er bare å ta et bilde av regninga, og vips så legger kontonummer og kid seg inn sjøl. 

Anonymkode: ca903...cbd

Takk for supert innlegg :)

Skal finleses i helgen, og sjekke det du linker til osv. Skal bli nøyere på å komme i gang med fordelskort/apper slik at man skal spare litt ekstra. Har på ingen måte dårlig råd (relativt god), men det er jo ålreit å ikke betale mer enn det man må heller, og kunne spare opp litt fordelspoeng. 

Anonymkode: b7b0d...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for supert innlegg :)

Skal finleses i helgen, og sjekke det du linker til osv. Skal bli nøyere på å komme i gang med fordelskort/apper slik at man skal spare litt ekstra. Har på ingen måte dårlig råd (relativt god), men det er jo ålreit å ikke betale mer enn det man må heller, og kunne spare opp litt fordelspoeng. 

Anonymkode: b7b0d...63e

Bare hyggelig :)  

Jeg legger lenker til de forskjellige løsninger jeg bruker her også (selv om du også finner de fleste i selve lenken jeg la ved). 

Trumf.no

Viatrumf

Trumf VISA

SAS Eurobonus Mastercard

Shell Mastercard

Thon.no

Payr

Dagens Næringsliv om Payr  legg særlig merke til fremtidsplanen for denne appen: 

"– Dette trinnet handler om totaloversikt over økonomien din, som vi kan hente inn med ditt samtykke, og bruke til å gi deg forslag til å optimalisere økonomien, sier Einn."

Har du god råd er det jo desto større grunn til å sjekke ut dette. Jo mere av pengene dine du kjører gjennom dette systemet, jo større sjanse er for at du kan dra på langtur nesten gratis (kun flyavgifter) - hvert år. Pluss at du får tilgang til kredittkort med bedre vilkår. DNB Saga er det beste trur jeg, der du får 20 poeng per krone og tur til utlandet (ut av Europa) med følge (gratis det også trur jeg). Sjekk det ut du :) 

TS

Anonymkode: ca903...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :)  

Jeg legger lenker til de forskjellige løsninger jeg bruker her også (selv om du også finner de fleste i selve lenken jeg la ved). 

Trumf.no

Viatrumf

Trumf VISA

SAS Eurobonus Mastercard

Shell Mastercard

Thon.no

Payr

Dagens Næringsliv om Payr  legg særlig merke til fremtidsplanen for denne appen: 

"– Dette trinnet handler om totaloversikt over økonomien din, som vi kan hente inn med ditt samtykke, og bruke til å gi deg forslag til å optimalisere økonomien, sier Einn."

Har du god råd er det jo desto større grunn til å sjekke ut dette. Jo mere av pengene dine du kjører gjennom dette systemet, jo større sjanse er for at du kan dra på langtur nesten gratis (kun flyavgifter) - hvert år. Pluss at du får tilgang til kredittkort med bedre vilkår. DNB Saga er det beste trur jeg, der du får 20 poeng per krone og tur til utlandet (ut av Europa) med følge (gratis det også trur jeg). Sjekk det ut du :) 

TS

Anonymkode: ca903...cbd

Vet ikke om noen flyturer gjør opp for all den infoen om deg selv du villig gir vekk. 

Anonymkode: c3b6f...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om noen flyturer gjør opp for all den infoen om deg selv du villig gir vekk. 

Anonymkode: c3b6f...2fd

Ja, det har jeg tenkt gjennom. Men det må nesten være opp til hver enkelt. 

Sensitive utgifter betaler jeg kontant. F.eks polvarer. Eller øl ute på byen. 

Jeg har ikke Facebook og andre sosiale medier. Der får man ingenting for å gi fra seg info. Her får jeg faktisk noe. 

Sånn har jeg tenkt :) 

Anonymkode: ca903...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg tenkt gjennom. Men det må nesten være opp til hver enkelt. 

Sensitive utgifter betaler jeg kontant. F.eks polvarer. Eller øl ute på byen. 

Jeg har ikke Facebook og andre sosiale medier. Der får man ingenting for å gi fra seg info. Her får jeg faktisk noe. 

Sånn har jeg tenkt :) 

Anonymkode: ca903...cbd

En observasjon jeg gjorde i dag : jeg var i en Coop butikk i dag. Kasse-damen spurte Om jeg hadde medlemskort , jeg svarte ikke, hun sa da «det blir 91kr» så sa jeg «jo jeg har jo appen!» og da jeg skulle betale sa hun «94 kr» ....!?!? Jeg spurte : sa ikke du 91kr ?? Hun : nei  det blir 94 mens hun så litt brydd ut... 

: spørsmålet er , innbilte jeg meg at hun sa 91kr ?? Eller legger de automatisk på 3 Kr når man betaler via Coop medlemskapet ???? I såfall tjener / sparer man jo ingenting - da bakes jo poengene inn i en skjult avgift ??? Kan noen hjelpe meg her ??

Anonymkode: c3b6f...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...