Gå til innhold

Arvet 20 år gammel bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg arvet farmors gamle bil. Den er 20 År gammel. Den har stort sett stått i en garasje og bare blitt kjørt frem og tilbake til butikken. 

Den har nesten ikke rust, og kjørt ca 50.000 km. Har fikset den på verksted men de klarte ikke avdekke en feil, nemlig at «tenningen» mistet kontakt dvs bilen slår seg av i fart men starter umiddelbart når man vrir om tenningen. 

Hva kan denne feilen komme av? 

Hva kan jeg forvente av en slik gammel bil? Med tanke på feilen, må jeg sikkert betale for reparasjon - vil det være verdt det eller burde jeg selge den som delebil ? 

Når jeg er på verksted føler jeg ofte at jeg får mange ulike svar og har følt meg litt lurt. Jeg har ikke erfaring eller kunnskap om bil. 

Anonymkode: 5da65...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en feil som kan sette deg og andre i fare hvis det er servo og rattlås på bilen ? 

Anonymkode: 8a647...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo en feil som kan sette deg og andre i fare hvis det er servo og rattlås på bilen ? 

Anonymkode: 8a647...b45

Ja men rart at verkstedet lot meg få bilen ut igjen da ? 

Anonymkode: 5da65...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, theTitanic skrev:

Hun var ute etter å fikse feilen om hun skulle bruke bilen da... men lurte på pris og om det var verd det...

Ja nettopp! Er det verdt det ? Bilen er uten rust og har nye dekk og nye bremseklosser

Anonymkode: 5da65...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var bilen sist på EU-kontroll?
Vet du hvor lenge den feilen har vært der?

Anonymkode: 558eb...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nettopp! Er det verdt det ? Bilen er uten rust og har nye dekk og nye bremseklosser

Anonymkode: 5da65...bfa

Mye bra bil selv om den er gammel, men vet ikke pris på å fikse feilen. Det høres ikke kostbart ut, men noen stor bilkjenner er jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år gammel bil med kun 50000km er jo fantastisk! Når den har stått mye i ro er det nettopp det elektriske og alt av gummipakninger og slikt som trenger litt tilsyn.

Anonymkode: c2856...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Vrir man av tenningen m/ nøkkelen så mister man så klart strømtilførselen. (Må vera en missforståelse her).    Tydelegvis et elektrisk problem,som du bør får sjekket opp av en bilelektriker.   Bilen er 20 år  eller 1998 mod. (30 år veteran) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym Bruker said:

Vrir man av tenningen m/ nøkkelen så mister man så klart strømtilførselen. (Må vera en missforståelse her).    Tydelegvis et elektrisk problem,som du bør får sjekket opp av en bilelektriker.   Bilen er 20 år  eller 1998 mod. (30 år veteran) .

Tror problemet her er at strømmen går og man må skru av og på tenningen igjen. Kjent problem 

Anonymkode: b4610...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror problemet her er at strømmen går og man må skru av og på tenningen igjen. Kjent problem 

Anonymkode: b4610...a01

Eit EL-problem som bør få sjekket opp m/ en bilelektriker.  Langt ifra alle bilverkstader som har nødvendige kompetanse på el. problemer,og pengene ryker avgårde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en 1998 Lamborghini Diablo eller en Mazda 323?

Hvis det er førstnevnte kan jeg kanskje være interessert. Henter den usett for to Bugg og en Cola Zero. Send PM.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...