Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Føler dere at dere blir respekt for den kompetansen, utdaningen og yrket dere har i møte med andre privat, eller i samtale med andre yrkesgrupper om det skulle oppstå diskusjoner om enkelte tema?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Neei, ikke alltid. nå er jobb sjelden tema på fritid,men det skjer. merker det om det er flere samlet. jeg har mye kompetanse,men liten formell utdannelse i faget. jeg tjener forholdsvis mye i forhold til de med lang utdannelse,men ser sjeldent at jeg blir spurt om noe, hva jeg jobber med osv.... Det er en slik nedlatende holdning føler jeg.
Vibs Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Tja.... Ofte føles det slik at det kommer an på om personen vet hva slags bakgrunn jeg har eller ikke. Nå føler jeg ikke for å rope ut for all verden at jeg har den og den utdannelsen bare for å sette meg i respekt. Mange ser heller ikke sammenhengen mellom min utdannelse og min nåværende jobb. Dette fordi de har en viss oppfatning av hva slags jobber min utdannelse kvalifiserer til, og hva slag kvalifikasjoner personer i min jobb vanligvis har - som ikke stemmer med virkeligheten.
pusla Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Ja, det synes jeg at jeg får. Nå prater jeg ikke så mye om jobb privat da, for det er ikke så innmari spennende å høre på for utenforstående, men utdannelsen min er anerkjent.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Neei, ikke alltid. nå er jobb sjelden tema på fritid,men det skjer. merker det om det er flere samlet. jeg har mye kompetanse,men liten formell utdannelse i faget. jeg tjener forholdsvis mye i forhold til de med lang utdannelse,men ser sjeldent at jeg blir spurt om noe, hva jeg jobber med osv.... Det er en slik nedlatende holdning føler jeg. Vel, jeg har heller ikek speielt mye respekt for folk som ikke har høyere utdanning men som likevel tjener gresselig mye. Det er ingen sammenheng der.
Elle Melle Skrevet 16. mars 2005 #8 Skrevet 16. mars 2005 Tja, kanskje mer fordommer og så forbauselse over at jeg ikke er slik som "alle andre" med mitt yrke. Hvis de gidder å snakke med meg lenge nok til å finne ut akkurat det da. Jeg liker ikke alltid å fortelle hva jeg driver med, siden folk har mye bedre av å bli kjent med meg uten alle fordommene og antagenlsene som popper opp hvis jeg sier noe om utdannelsen min.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Det er mye fordommer knyttet til utdannelsen min, men folk som kjenner meg respekterer jo valget jeg tok.
Dina Skrevet 16. mars 2005 #10 Skrevet 16. mars 2005 Føler jeg får mye respekt for yrket mitt, dersom jeg er i en situasjon der jobb diskuteres! Noen ganger overdreven respekt faktisk, særlig fra folk jeg ikke kjenner...
Gjest LoisLane Skrevet 16. mars 2005 #12 Skrevet 16. mars 2005 Jeg føler at jeg blir møtt med respekt for den utdannelsen jeg har og den jobben jeg gjør. At noen fleiper med lærere og ferie får vi tåle, synes jeg. Derimot har jeg opplevd noen skikkelige skyllebøtter her på KG - av typen lærere gjør ingenting og bare klager - det synes jeg har vært leit. Mer enn jeg hadde trodd, også.
Gjest Porselen Skrevet 17. mars 2005 #13 Skrevet 17. mars 2005 Min vennekrets består av mange yrkesgrupper og jeg føler da at vi respekterer hverandres valg av yrke. Og så føler vi at vi lærer litt av hverandre om forskjellige yrker. Har tidligere opplevd at min forrige jobb ikke var helt i toppsjiktet hva anseelse angikk, men hvorfor henge seg opp i det så lenge man trives.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå