Gå til innhold

Raspeball, komle osv

Kva seier du?  

2 stemmer

1. 1. Kva seier du?

• Raspeball
      17
    • Komle
      12
    • Blandaball
      0
    • Klubb
      5
    • Potetball
      4
    • Anna
      5

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sier ball og den skal serveres med bacon- og pølsebiter brunet sammen med løk, kålrotmos og kefir - NYDELIG! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hva er det med å ha sukker på komlene?

Hadde en eks. kjæreste som ABSOLUTT måtte ha det på komler!

Vanesak, tror jeg. Jeg spiser ikke komper hvis jeg ikke får sukker til. Smaker veldig godt ;)

Samme med fleskepannekaker og sirup. Salt og søtt. Digg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vanesak, tror jeg. Jeg spiser ikke komper hvis jeg ikke får sukker til. Smaker veldig godt ;)

Jeg spiser heller ikke ball uten sukker,.. ;) (Spiser også sirup til når jeg er hjemme på Sunnmøre).

Sier forøvrig BALL,...kommer av potetball.

Her nede på Sørlandet derimot må jeg si "kompe" for at folk skal forstå meg.

Gjest Leola
Skrevet

For meg heter det komle og serveres med salt lammekjøtt, kokt kjøttpølse, kålrabistappe og smeltet smør - noe av det beste jeg får av mat :-)

Skrevet

Raspeball!

Bør i vinterhalvåret serveres hver torsdag med kålrabistapp, et par poteter, saltkjøtt, en pølsebit, litt smeltet smør og et dryss med bacon. :wink:

Kjempegodt! :sikle:

Gjest gjesta
Skrevet
Raspeball!

Bør i vinterhalvåret serveres hver torsdag med kålrabistapp, et par poteter, saltkjøtt, en pølsebit, litt smeltet smør og et dryss med bacon. :wink:

Kjempegodt! :sikle:

Du har skjønt det! Kan klare meg uten smeltet smør da, men ellers; :Nikke:

Skrevet

Sier raspeball etter at jeg første og eneste gangen fikk det servert hos en venninne som tiåring. Jeg syns det smakte helt pyton, men turte ikke si noe. Jeg presset det ned mens tårene rant. Heldigvis hadde hun en forståelsesfull mor som skjønte at jeg ikke likte det...

Jeg har prøvd å smake på det etter at jeg ble voksen også, men syns rett og slett at det smaker helt FORJÆ.... og fatter ikke at noen kan like det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...