AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Hatt en litt ekkel hoste i rundt 2 uker, kommer slim av og til. Kjennes kald langt nede i halsen, en litt sviende følelse. Vet at hoster kan sitte litt lenge, og siden jeg verken har røykt og er forholdsvis ung så er det vel ikke noe alvorlig, men lurer på hvor lenge jeg burde gå med det før jeg kontakter lege. Er det sånn at jeg skal bestille en sånn kort akutt time hos fastlege imorgen eller bestille vanlig time som er om sånn 1-2 uker? Kan legge til at almennfølelsen ikke er helt på topp, men jeg har endel andre sykdommer som det sikkert kommer av. Anonymkode: 15489...07d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Kom deg til legen. Enkelt og greit. Det kan være en bronkitt eller mykoplasmalungebetennelse. Eller astma, allergi eller bare en seig forkjølelse. Men uansett bør det sjekkes hos lege når det har gått så langt tid.Og ja, akuttime! Anonymkode: 7b9fa...524
Bæreposemedekstra Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Jeg hosta i 3 mnd. Gikk over det og. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Hele familien her har hatt hoste i 3 uker nå. Det er en litt kraftig virusbølge som har tatt inover landet. Det er ikke så mye du kan gjøre, bortsett fra å holde ut Det vil gå over... Evt hostesaft mot slimhoste. Anonymkode: 3ea1d...f77
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg til legen. Enkelt og greit. Det kan være en bronkitt eller mykoplasmalungebetennelse. Eller astma, allergi eller bare en seig forkjølelse. Men uansett bør det sjekkes hos lege når det har gått så langt tid.Og ja, akuttime! Anonymkode: 7b9fa...524 Ro deg helt ned no... ventet bare på at du skulle ramse opp ADHD eller hjernetumor også. Anonymkode: 3ea1d...f77 1
missmcbeal Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Du kan ta deg en tur til legen, særlig om hosten er sånn at den plager deg om natten. Så får du sjekket. Da kan du få hostedempende hostesaft også Men jeg hadde ikke okkupert en en akutttime for det om du ikke er veldig dårlig og har feber. Bestill deg en vanlig time om det ikke er så alt for lang tid. Forteller du i telefonen til legesekretæren hva det gjelder, så er de ofte i stand til å vurdere hvor mye det haster Generelt sett er ikke hoste i 2 uker noe spesielt lenge, det er mer normalen enn unntaket.
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Legen min pleier å si at det er greit å vente i tre uker før man går til legen med hoste. Det gjaldt visst både barn og voksne. Det er noe annet hvis man har høy eller langvarig feber eller andre symptomer, eller hvis hosten er svært plagsom. Men hvis du er bekymret så kan du jo ta en tur.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Ring og si at du har hatt hoste i to uker. Overlat avgjørelsen om hast til helsesekretæren. Anonymkode: 23c10...7cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå