Gå til innhold

Ta kollagentilskudd.......?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt det og merket noen effekt på huden over tid? Har dette noe for seg i det hele tatt? Håper på glattere og penere hud....

Anonymkode: 11fa7...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde kollagenpulver fra myocollagen i ca. 4 måneder i fjor. Totalt bortkastet... Merket ingen forskjell på noen ting som helst, og ekkelt smakte det også. 

Jeg har senere kuttet ut melkeprodukter, og nå har jeg så og si ingen uren hud lengre. Eneste kan være et par kviser før jeg får mens, men ellers er huden (i ansiktet) glatt og fin! :) 

Anonymkode: 3f79e...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tatt det og merket noen effekt på huden over tid? Har dette noe for seg i det hele tatt? Håper på glattere og penere hud....

Anonymkode: 11fa7...564

Slike produkter "virker" på en ting, pengene dine ut av kontoen og inntjeningen til selger og produsent. 

 

Anonymkode: 37685...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt tiss du får av slikt tilskudd, noe mer slunken lommebok. Og den samme huden...

Anonymkode: 793e3...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller spist litt mer pølse/farsemat. Mye god kollagen i sener og brusk, og er jo i bunn og grunn ingen forskjell i å spise kollagenet fra naturlige kilder enn å ta det fabrikkpakket i pulver/kapsler/tabletter.

Anonymkode: 9de0a...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte ren kollagen fra IHerb blandet i kyllingkraft som jeg kokte selv. Drakk dette minst en gang om dagen ofte to i 6 mnd.Jeg gjorde dette pga lekk tarm og jeg kan jo ikke være 100% sikker, men jeg tror at det er dette som har helet min tarm. Jeg gikk i tilegg 14kg ned i vekt uten å få noen rynker og jeg får generelt mye komplimenter for at jeg ser bra ut, yngre enn jeg har gjort før jeg begynte med det,og det vanlige er å se eldre ut etter å ha gått ned i vekt.

Jeg hadde aldri kastet mine penger på det dyre tilskuddet som du får kjøpt i norge da det kun er 10-20% kollagen til veldig stiv pris. På Iherb koster det ca 200 kr for 450gram og det holdt i over en mnd med daglig bruk.

Jeg bruker enda å blande det i suppe eller drikke men ikke like regelmessig. Så alt tyder på at den har gjort noe bra hos meg men det er ikke gjort over natta det tar lang tid. Kollagen er jo bra for så mye i kroppen, så selv om en ikke ender opp med å ha hud som en 20-åring igjen så gjør den mye bra på andre områder :)

Anonymkode: a2f5f...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye av det som går under kategorien "tilskudd" faktisk fungert og blitt dokumentert hadde det blitt solgt som legemidler. Spis normal sunn mat, og så lenge du ikke har en sykdom så får du i deg det du trenger.

Anonymkode: 99e62...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ren kollagen fra IHerb blandet i kyllingkraft som jeg kokte selv. Drakk dette minst en gang om dagen ofte to i 6 mnd.Jeg gjorde dette pga lekk tarm og jeg kan jo ikke være 100% sikker, men jeg tror at det er dette som har helet min tarm. Jeg gikk i tilegg 14kg ned i vekt uten å få noen rynker og jeg får generelt mye komplimenter for at jeg ser bra ut, yngre enn jeg har gjort før jeg begynte med det,og det vanlige er å se eldre ut etter å ha gått ned i vekt.

Jeg hadde aldri kastet mine penger på det dyre tilskuddet som du får kjøpt i norge da det kun er 10-20% kollagen til veldig stiv pris. På Iherb koster det ca 200 kr for 450gram og det holdt i over en mnd med daglig bruk.

Jeg bruker enda å blande det i suppe eller drikke men ikke like regelmessig. Så alt tyder på at den har gjort noe bra hos meg men det er ikke gjort over natta det tar lang tid. Kollagen er jo bra for så mye i kroppen, så selv om en ikke ender opp med å ha hud som en 20-åring igjen så gjør den mye bra på andre områder :)

Anonymkode: a2f5f...1ef

Så inspirerende...! Kan du si meg hvordan du kokte kyllingkraft ? 

Anonymkode: fb72f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så inspirerende...! Kan du si meg hvordan du kokte kyllingkraft ? 

Anonymkode: fb72f...fdf

De første gangene så fulgte jeg oppskrifter jeg fant på nettet hvor en skjærer opp masse grønnsaker som en siler fra etterpå. Men jeg synes ikke det var så godt så jeg droppet det.

Jeg pleide å kjøpe to økologiske høns på Coop Obs fra frysedisken. Inn i en stor kjele, godt med uraffinert salt og pepper, vann så det dekker godt over, lar det koke opp før jeg skrur ned til svak/middels temperatur. Poenget er å få ut kollagen fra bein og dette gjøres best over langtids koking. Så jo flere timer den koker desto bedre. Passe på at det er nok vann og når høns begynner å ramle fra hverandre har jeg pleid å skru av. Litt ettersom hvor god tid jeg har hatt men har brukt alt fra 4-8 timer, vet mange bruker enda flere. Da har jeg pleid å ha kraft for ca en uke. Når den er avkjølt så tar jeg ut de store bitene før jeg siler alt gjennom et kjøkkenhåndkle.

Du kan enten fryse ned i mindre porsjoner, men siden jeg drakk min regelmessig hadde jeg den bare i kjøleskapet.

Skal koke ny ladning i morgen 😊

Anonymkode: a2f5f...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ren kollagen fra IHerb blandet i kyllingkraft som jeg kokte selv. Drakk dette minst en gang om dagen ofte to i 6 mnd.Jeg gjorde dette pga lekk tarm og jeg kan jo ikke være 100% sikker, men jeg tror at det er dette som har helet min tarm. Jeg gikk i tilegg 14kg ned i vekt uten å få noen rynker og jeg får generelt mye komplimenter for at jeg ser bra ut, yngre enn jeg har gjort før jeg begynte med det,og det vanlige er å se eldre ut etter å ha gått ned i vekt.

Jeg hadde aldri kastet mine penger på det dyre tilskuddet som du får kjøpt i norge da det kun er 10-20% kollagen til veldig stiv pris. På Iherb koster det ca 200 kr for 450gram og det holdt i over en mnd med daglig bruk.

Jeg bruker enda å blande det i suppe eller drikke men ikke like regelmessig. Så alt tyder på at den har gjort noe bra hos meg men det er ikke gjort over natta det tar lang tid. Kollagen er jo bra for så mye i kroppen, så selv om en ikke ender opp med å ha hud som en 20-åring igjen så gjør den mye bra på andre områder :)

Anonymkode: a2f5f...1ef

Hvilken bestilte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...