Gå til innhold

Aldersforskjell på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎13‎.‎09‎.‎2018 den 15.31, FrodeF skrev:

Det er også vanlig at bitre, gamle damer blir sjalu på disse unge pikene.

Hah, du kan nå tro det.   Det er andre tider nå skjønner du, følger du ikke med ?   Nå finner vi "gamle og bitre" damer oss en i 20-åra, så blir de unge jentene sjalu på oss     :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 37 (kvinne) og dater en som er 27. Vi har super kjemi, tross ti års aldersforskjell :)

Anonymkode: 49f16...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi de to eldre mennene du snakker om er ekser, og at du er på din tredje "gamling" 

Moren min har vært sammen med samme mann i 50 år, de har 15 års aldersforskjell. Det går ikke så bra nå som de er gamle, for han er så mye mye eldre enn henne, men det gikk greit i mange år.

Og TS skal vel foreløbig bare på date, så jeg ser ikke problemet. Det er jo bare å dra på date og kose seg, mener jeg. 

Anonymkode: 7b5d3...ed2

Hæ? Ja de er ekser, hadde de ikke vært ekser om var på min alder? Forstår ikke poenget ditt, ærlig talt.

Det var et eksempel, jeg har datet flere enn tre stk. De to førstnevnte har jeg for øvrig vokst fra, i en alder av 23 og 24.

»Gamling»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre menn som aktivt søker etter så mye yngre jenter har nok ikke alt på stell. Eller de vil i alle fall ikke ha alt på stell med deg. Jeg tenker at de fleste er ute etter litt ung fitte for å føle seg attraktive, i motsetning til middelaldrende som de faktisk er. Hvis du syns det er greit at det bare er en date og et ligg er det vel ikke noe problem, men jeg ville nok ikke hatt forhåpninger om noe mer. Å tilfeldigvis møte noen som er yngre og falle for dem er noe helt annet enn å aktivt søke jenter i begynnelsen av 20-årene. Og det er jo det han gjør på Tinder

Anonymkode: e1166...eab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tville om aldersforskjell ikke spiller noen rolle i dating/forhold.

Jeg har selv holdt med eldre menn ( min. 10 år eldre) nesten hele mitt voksen liv.

Erfaring sier at:

1. Det er lettere å ha feil bildet av vedkommende som er mye eldre. Da forventer man at han er voksen nok,  klar til forhold, seriøst, vet hva han vil og vil sette pris på pen ung dame som elsker han.

NEI- DET ER IKKE SLIK DET ER.

De er ofte bortkjemte,  narcistiske,  ignorerende og tror at de er så flotte at hvis de har fått det så bra så kan de få mye bedre også. De tar ikke en mye yngre dame seriøst.

2. De vet ikke hva de vil. Derfor er de fortsatt single selv om man ville ikke tro at det er mulig " kjekke, flinke, alt på stell " hvorfor i allefall er han singel? Nettopp- hvorfor?

3. Yngre damer har mye mindre erfaring enn eldre mann og ikke minst litt eldre damer. En voksen kvinne har erfaret en del og har lært seg hva hun vil. ( kanskje derfor hun ser ikke etter en tulling som er fortsatt barn i voksen kropp) Yngre er ofte mer naive, kjærlighetsfulle og blir veldig blind forelsket. Noe som kan være en flott situasjon kortsiktig for en på nestes 40 eller eldre. Men de har fort nok av det og oppfatter hennes kjærlighet og behov for nærhet som plagsom, umoden  og skjedelig. Da sitter hun alene med kjærlighetssorg,  masse håp som blir ikke borte på lenge og ubesvarte spørsmål: " hva gjorde jeg galt ".

Og masse andre ting jeg kunne snakke om i timevis. 

Jeg sier ikke at alle tilfeller er sånn. Jeg bare mener at det er utrolig synd på unge damer som havner i slike situasjoner og blir " 30" bare på kjærlighetssorg og useriøse forhold fordi de egentlig ønsket en moden og voksen mann.

Men kjærlighet og preferanser  er vanskelig å styre. Man må ta det som kommer ( men om du ikke er betatt ennå- mitt råd er å prøve å unngå så mye eldre mann mens du er i din beste alder)

Endret av Colgatesmilselfie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Er selv 24, og har ikke datet menn med så stor aldersforskjell. Visst kunne jeg gjort det, men da måtte vi ha møttes på jobb/venner/kurs etc. Dersom vi hadde møttes i en mer "naturlig" setting og hatt en god tone, ser jeg for meg at han ikke nødvendigvis er på aktiv jakt etter yngre kvinner. Men å gå ut med en mann på nesten 40 som skrur inn alderssøket på Tinder til tidlig tyveårene, det hadde jeg ikke fått meg til å gjøre.

lukter  g r i s  lang vei

Anonymkode: 8e371...d70

Litt enig i dette. Synes ikke 15 års aldersforskjell er noe krise egentlig, men som nevnt her så er det forskjell på å møtes "naturlig" og finne tonen og å møtes via dating-apper, der man jo innstiller appen etter hvilken alder man ønsker på motparten. Siden TS bare er 23 er det jo tydelig at han har sin nedre grense på 20 eller noe, og det er jo litt rart (?) når han nærmer seg 40. Voksne menn som bevisst går etter helt unge jenter er ofte enten veldig umodne selv eller de er kun ute etter én ting. Evt. begge deler. 

Men for all del, bare møt ham, men kanskje lurt å ha dette i bakhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei, TS her.

Takk for mange gode innlegg, det har vært veldig interessant å lese :) 

Jeg møtte han på fylla i går, og det endte med at vi rotet ganske heftig, men hadde ikke sex. Veldig klar over at det var det som lå i kortene, så ingen forhåpninger om noe «seriøst» fra denne kanten. Han ville vi skulle være mer exclusive, men det gidder jeg ikke å tro på at en på nesten 40 gidder med noen som såvidt er over 20 (spesielt ikke når man roter første gang man treffes). Det var spennende og gøy hvert fall :) 

Anonymkode: 75c36...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heihei, TS her.

Takk for mange gode innlegg, det har vært veldig interessant å lese :) 

Jeg møtte han på fylla i går, og det endte med at vi rotet ganske heftig, men hadde ikke sex. Veldig klar over at det var det som lå i kortene, så ingen forhåpninger om noe «seriøst» fra denne kanten. Han ville vi skulle være mer exclusive, men det gidder jeg ikke å tro på at en på nesten 40 gidder med noen som såvidt er over 20 (spesielt ikke når man roter første gang man treffes). Det var spennende og gøy hvert fall :) 

Anonymkode: 75c36...38b

Livet skal leves :)

Anonymkode: 8a84a...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heihei, TS her.

Takk for mange gode innlegg, det har vært veldig interessant å lese :) 

Jeg møtte han på fylla i går, og det endte med at vi rotet ganske heftig, men hadde ikke sex. Veldig klar over at det var det som lå i kortene, så ingen forhåpninger om noe «seriøst» fra denne kanten. Han ville vi skulle være mer exclusive, men det gidder jeg ikke å tro på at en på nesten 40 gidder med noen som såvidt er over 20 (spesielt ikke når man roter første gang man treffes). Det var spennende og gøy hvert fall :) 

Anonymkode: 75c36...38b

Jeg synes du skal ta denne fyren som leter etter veldig unge damer på Tinder for det han er, nemlig en litt desperat fyr. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg begynt å melke ham for penger og gaver. Naturligvis skal han betale for at en veldig mye yngre dame enn han bruker av sin tid på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, O.G. said:

Jeg synes du skal ta denne fyren som leter etter veldig unge damer på Tinder for det han er, nemlig en litt desperat fyr. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg begynt å melke ham for penger og gaver. Naturligvis skal han betale for at en veldig mye yngre dame enn han bruker av sin tid på ham.

Du vil at TS skal gjøre seg til prostituert med andre ord?

Synes uansett det er rart å lese svarene i denne tråden. Man skulle ha trodd at man i 2018 kunne gjøre som man ville uten at moralpolitiet skulle dømme en, men neida slik er det ikke. 

 

Anonymkode: b215b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vil at TS skal gjøre seg til prostituert med andre ord?

Synes uansett det er rart å lese svarene i denne tråden. Man skulle ha trodd at man i 2018 kunne gjøre som man ville uten at moralpolitiet skulle dømme en, men neida slik er det ikke. 

 

Anonymkode: b215b...4ca

 

Du vil at en eldre fyr skal kunne vise seg ut med en langt yngre kvinne uten at han trenger å gjøre noe for det, med andre ord. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Eldre menn som aktivt søker etter så mye yngre jenter har nok ikke alt på stell. Eller de vil i alle fall ikke ha alt på stell med deg. Jeg tenker at de fleste er ute etter litt ung fitte for å føle seg attraktive, i motsetning til middelaldrende som de faktisk er. Hvis du syns det er greit at det bare er en date og et ligg er det vel ikke noe problem, men jeg ville nok ikke hatt forhåpninger om noe mer. Å tilfeldigvis møte noen som er yngre og falle for dem er noe helt annet enn å aktivt søke jenter i begynnelsen av 20-årene. Og det er jo det han gjør på Tinder

Anonymkode: e1166...eab

Veldig enig i dette! Jeg ville vært skeptisk til denne mannen.

Anonymkode: a2e92...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes du skal ta denne fyren som leter etter veldig unge damer på Tinder for det han er, nemlig en litt desperat fyr. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg begynt å melke ham for penger og gaver. Naturligvis skal han betale for at en veldig mye yngre dame enn han bruker av sin tid på ham.

Haha, nei. Jeg skal ikke ha mer kontakt med han heller :) 

Anonymkode: 75c36...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, O.G. said:

 

Du vil at en eldre fyr skal kunne vise seg ut med en langt yngre kvinne uten at han trenger å gjøre noe for det, med andre ord. 

 

 

 

Hva er det du prøver å si egentlig, at en yngre dame er mer verdt enn en jevnaldrende? Det virker som om du setter en pris på vaginaen. Gud forby at to mennesker skulle bli glade i hverandre, hva hadde skjedd med de økonomiske teoriene dine da?

Anonymkode: b215b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det du prøver å si egentlig, at en yngre dame er mer verdt enn en jevnaldrende? Det virker som om du setter en pris på vaginaen. Gud forby at to mennesker skulle bli glade i hverandre, hva hadde skjedd med de økonomiske teoriene dine da?

Anonymkode: b215b...4ca

Er ikke det jeg prøver å si nei, hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, O.G. said:

Er ikke det jeg prøver å si nei, hvordan da?

Quote

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg begynt å melke ham for penger og gaver. Naturligvis skal han betale for at en veldig mye yngre dame enn han bruker av sin tid på ham.

Du sier det jo selv. 

Anonymkode: b215b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, O.G. said:

Nei.

 

Jo de begrunner det med at hun er yngre. Siden hun er yngre skal han betale! 

 

Det er bedre at du går tilbake på hva du først skrev istedet for at du benekter hva du skrev svart på hvitt. 

Anonymkode: b215b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo de begrunner det med at hun er yngre. Siden hun er yngre skal han betale! 

 

Det er bedre at du går tilbake på hva du først skrev istedet for at du benekter hva du skrev svart på hvitt. 

Anonymkode: b215b...4ca

Men det er jo ikke det samme som at jeg sier TS skal prostituere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. said:

Men det er jo ikke det samme som at jeg sier TS skal prostituere seg.

Det var ikke det du siterte meg på. Jeg skrev at du setter en høyere pris på damer som er yngre, noe du nektet for. Når jeg konfronterer deg med dette er du plutselig tilbake til noe helt annet. 

Anonymkode: b215b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...