AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #21 Skrevet 21. september 2018 Vi har katter, som så mange andre i nabolaget. Her om dagen var faktisk den ene katta i basketak med en nyinnflyttet, ukastrert hankatt. Ga den nyinnflyttede eieren fint beskjed om å holde ukastrert katt inne. Dritt lei av markering som stinker og aggressiv katt som sloss med alle. Kattens eier stilte seg uforstående til problemet. Det ligger da bare i kattens natur å kjempe om plassen. Heldigvis har jeg to katter som ofte eusler sammen. For mine gikk det fint. Verre for katten som fikk grisejuling av to stykk katter, kun fordi den evneveike katteeieren ikke tar ansvar. Men gjett hvilken kan som er kastrert nå har kjøpt trekk til sandkasser i nabolaget, pinner til å stikke i blomsterbedene. Jeg har valgt å ha katt. Da må også jeg ta ansvar og gjøre det best mulig for de som bor rundt meg. Men vi har mange katteeiere i nabolaget. Tror vi har rundt 20 katter her. Heldigvis går de fleste greit over ens. Mine ligger bla.a og soler seg med to andre katter.. Ligger og vasker hverandre og slikt. Godt naboskap, må jeg si Anonymkode: 6bd56...6d7
tussi84 Skrevet 21. september 2018 #22 Skrevet 21. september 2018 10 timer siden, Sirah skrev: Du høres ut som en ansvarlig katteeier ❤️ Jeg mener så klart ikke at man skal stenge alle katter i verden inne. Bor man på gård eller litt "øde" til og katten ikke plager noen så kan den få gå og tasse som den vil for min del. Her bor jeg omringet av hus hvor mange av naboene har katt så blir det veldig mye katt innimellom. Hadde kattene holdt seg i "skogen" eller i utkanten hadde jeg heller ikke brydd meg. De må så klart også gjerne bruke hagen min til å gå fra A til B. Da skulle jeg ikke sagt noen ting. Det er det at de faktisk bruker min hage som do, samlingsplass og hvilehjem som irriterer meg. Det er ikke mine katter og det går ut over meg med tanke på ekstrajobb og allergi. Jeg skjønner jo at det er vanskelig for naboene og styre, men de ser kort og greit ikke problemet. Man må vel kunne ha dem inne om natta og når det er skikkelig dårlig vær i det minste? Det er ikke nødvendigvis enkelt å holde en katt som er vant til å være ute når den vil. En katt kan feks gå ut på ettermiddagen, og selv om eier roper på katten på kvelden så er det ikke sikkert katten kommer. Katter er sære, og kommer kun hjem hvis de vil. Mange bruker også katte luker og katten kommer og går som den vil. Det eneste som hadde løst problemet hadde vært og holdt alle katter innendørs, eller gått tur med de i bånd, men katten er ikke laget for å være inne hele tiden i utgangspunktet. Det er vanskelig å kontrollere hva katten gjør når den er ute. Den kan gå til forskjellige naboer, eller tisse eller gjøre nr 2 der det passer de. De fleste katter graver jo ned. Men om det feks lå bæsj etter min katt ute på gårdsplassen til naboen, så hadde jeg satt pris på om naboen sa fra om dette til meg. Jeg kunne ha fjernet det, men jeg kan samtidig aldri gi en garanti for at ikke katten gjør det samme igjen. Katter er som sagt sære, og gjør det som passer dem best.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #23 Skrevet 21. september 2018 Ingen katter her etter at jeg tok i bruk hageslangen over noen dager. Her sov de også i hagemøbler, trengte seg på når vi skulle spise utendørs og bråket på natta. Ser ut til at de ikke trives steder de risikerer et ufrivillig bad. Jeg har aldri, så det er sagt, sprayet dem direkte ned, bortsett fra den ene som lå i hekken et par ganger når jeg vannet og jeg ikke så den. Den bada nok. Litt bak dem er nok til de forstod at det er en risiko for 👍🏻 Anonymkode: abe4f...c37 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå