AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Har ikke katteeiere noe som helst ansvar for hva katten driver med ute?? Naboen har tre(!) katter, alle kommer fra dyrebeskyttelsen og den ene det gjelder er født der så vidt jeg har fått med meg. Mulig den ikke er helt som den skal, som naboen sier, men uansett. Den vaser rundt her og mjauer høylydt men det verste er at den bruker grusplassen utenfor her som er felles innkjørsel som toalett uten å gjøre det minste forsøk på å grave ned. Naboen tar minimalt med ansvar og plukker bare opp en sjelden gang. Hva kan jeg gjøre? Kan han ikke bare kvitte seg med denne katten? Kan jeg kreve noe? Jeg har tre barn som tråkker rundt der ute med sine venner og vi får jo besøk også. Anonymkode: a8e52...b0d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Vi har et nabolag proppet med katter og mengder med dritt fra hver enkelte. Eierne vil ikke engang vurdere å plukke det opp. Lurer på det samme! Anonymkode: 1356f...992
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Dessverre. Katter går der katter vil. Anonymkode: ba9f3...b82 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 I følge de som har katter så bæsjer ikke katter åpenlyst, så du kommer ingen vei. Selv om du filmer det så vil de nekte for at det skjer. Tror dessverre ikke du/vi har noen rettigheter. Her bæsjer også naboen katt midt i trappa og rett utenfor døra osv. Drittlei, bokstavelig talt. Enda verre er det med de hundeeierne som går tur med hunden og lar den drite rett der hvor vi går, inne på privat område. Faen man blir sur ass! Anonymkode: 26b21...818
Kvartz Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 Kanskje du kan prøve noe som dette https://www.fruugo.no/blumen-get-off-my-garden-cat-and-dog-repellent-crystals/p-17045609-37069945?ac=google&language=en&gclid=EAIaIQobChMI4orJqbe33QIVEZQYCh18-Q0TEAQYBSABEgKmPfD_BwE
Chablis Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 Plukk opp skiten i en lukket pose og heng det på døra til nabo. Litt vanskelig å ignorere hintet da. 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 342c2...ba8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 Jeg er også DRIT lei katter som driter overalt uten å grave det ned. Plukk det opp og legg det på trappen på naboen, alternativt gni det på døren deres. Her slipper jeg hundene etter nabolagets katter dersom de kommer på tomta mi. Anonymkode: bae83...426
sølvdryss Skrevet 13. september 2018 #9 Skrevet 13. september 2018 I nabolaget her MÅ hundeeiere plukke opp dritt på fellesområder. Også får vi kjeft om det ligger små glonter på plenen (som tydelig er fra katter)....
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #10 Skrevet 13. september 2018 Du får kjøpt noe på dyrebutikker som du kan legge rundt på strategiske plasser, så vil de holde seg unna i stor grad. Vi kjøpte en sånn en da katta vår bæsjet i garasjen til naboen, for at de skulle få prøve om det hjalp uten at det kostet dem noe. De fortsatte å kjøpe selv etterpå. Anonymkode: 6b3f1...612
Sirah Skrevet 13. september 2018 #11 Skrevet 13. september 2018 Jeg syntes også det er helt vilt at katteeiere er fullstendig uten ansvar for hva katten deres holder på med. Jeg er (bokstavelig talt) drit lei av å finne kattedritt i blomsterbedene, kattespor på bilen min og kattepiss i hagemøblene. Jeg er allergisk for katt og ikke mye kult å sette seg ned i MINE hagemøbler og bli dårlig fordi naboens katt har tatt en cowboystrekk der uten at jeg har fått det med meg. Tidligere bodde det også en skikkelig slåsskjempe her som angrep hundene mine om de var ute! Jeg kunne altså ikke ha hundene mine i min egen hundegård uten at de fikk juling! Den ene hunden turte nesten ikke å være utendørs for å tisse en gang en periode. Denne katten er heldigvis vekk nå. Jeg er også drit lei av å våkne om natten av at katter slåss. Det høres jo helt forferdelig ut! Stakkars dyr! Har de eiere som i det hele tatt bryr seg om dem? Som lar dem gå ute hver natt selv om de alltid havner i trøbbel? Nå tror dere sikkert at jeg hater katter og det kan jeg forsikre dere om at jeg ikke gjør. Katter er herlige, sosiale og fantastiske dyr. Hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg garantert hatt noen selv. MEN jeg hadde ikke latt dem løpe og plage hele nabolaget 😡 3
Elaine Marley Skrevet 13. september 2018 #12 Skrevet 13. september 2018 Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 1 time siden, Sirah skrev: Jeg syntes også det er helt vilt at katteeiere er fullstendig uten ansvar for hva katten deres holder på med. Jeg er (bokstavelig talt) drit lei av å finne kattedritt i blomsterbedene, kattespor på bilen min og kattepiss i hagemøblene. Jeg er allergisk for katt og ikke mye kult å sette seg ned i MINE hagemøbler og bli dårlig fordi naboens katt har tatt en cowboystrekk der uten at jeg har fått det med meg. Tidligere bodde det også en skikkelig slåsskjempe her som angrep hundene mine om de var ute! Jeg kunne altså ikke ha hundene mine i min egen hundegård uten at de fikk juling! Den ene hunden turte nesten ikke å være utendørs for å tisse en gang en periode. Denne katten er heldigvis vekk nå. Jeg er også drit lei av å våkne om natten av at katter slåss. Det høres jo helt forferdelig ut! Stakkars dyr! Har de eiere som i det hele tatt bryr seg om dem? Som lar dem gå ute hver natt selv om de alltid havner i trøbbel? Nå tror dere sikkert at jeg hater katter og det kan jeg forsikre dere om at jeg ikke gjør. Katter er herlige, sosiale og fantastiske dyr. Hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg garantert hatt noen selv. MEN jeg hadde ikke latt dem løpe og plage hele nabolaget 😡 Hva hadde du gjort for å unngå det da? Er ikke akkurat båndtvang på dem. Og kan ikke stenge dem inne heller:p Anonymkode: fdf6c...309 4
Muskath Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 4 hours ago, Tipptoppi said: Plukk opp skiten i en lukket pose og heng det på døra til nabo. Litt vanskelig å ignorere hintet da. God idé!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 Jeg lurer litt på hva slags nabolag dere bor i? Jeg har hatt katter i mange år og de driter alltid et sted der det er jord, eller sand, som de kan grave over dritten med. Jeg har aldri funnet kattedritt andre steder på tomta (ikke mens jeg ikke hadde katt heller, og alle naboene har katter), kun hundedritt evt, og det er også et lite problem på min tomt, men langs veien ligger det hauger av hundeskitt. DET er mye verre. Selv har jeg en innekatt som er ute i bånd, og hun løper til blomsterbedet så fort hun kommer ut, for å gå på do, ingen andre steder. DET må man akseptere... Anonymkode: 0d146...c30 4
Sirah Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du gjort for å unngå det da? Er ikke akkurat båndtvang på dem. Og kan ikke stenge dem inne heller:p Anonymkode: fdf6c...309 Hva kan jeg gjøre for å unngå det da? Tar GJERNE i mot tips! Så lenge katteeiere nekter å ta ansvar ved å holde kattene f.eks inne på natten så får jeg ikke gjort en dritt. Jeg er fullstendig uinteressert i at nabolagets katter skal bruke hagen min som nattklubb, men jeg kan jo ikke akkurat løpe ut å skremme vannet av dem heller. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får kjøpt noe på dyrebutikker som du kan legge rundt på strategiske plasser, så vil de holde seg unna i stor grad. Vi kjøpte en sånn en da katta vår bæsjet i garasjen til naboen, for at de skulle få prøve om det hjalp uten at det kostet dem noe. De fortsatte å kjøpe selv etterpå. Anonymkode: 6b3f1...612 Så naboene dine må betale for at DIN katt ikke skal drite i DERES garasje? Anonymkode: 1356f...992 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 Heergud alle mener de er så lei av at katter dritter overalt og gjør masse andre skader. Men om noen forteller at de har innekatt så roper de fleste om at det er dyreplageri, og at en katt er ment til å gå fritt ute 🙄Norge er et land der 95% av katteeiere har en utekatt, og kattene kan gjøre hva de vil og hvor de vil. Sånn er det. Jeg har selv utekatt men synes det er mye tryggere for katt å være innekatt. Kan dessverre ikke omgjøre katta mi til å være innekatt siden jeg fikk han da han var voksen og allerede utekatt i flere år. Om flere hadde innekatter så ville det problemet dere beskriver hatt mye mindre omfang. Færre katter ute = mindre skader og dritt overalt. Anonymkode: f0460...d21
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 På 13.9.2018 den 12.04, Sirah skrev: Jeg syntes også det er helt vilt at katteeiere er fullstendig uten ansvar for hva katten deres holder på med. Jeg er (bokstavelig talt) drit lei av å finne kattedritt i blomsterbedene, kattespor på bilen min og kattepiss i hagemøblene. Jeg er allergisk for katt og ikke mye kult å sette seg ned i MINE hagemøbler og bli dårlig fordi naboens katt har tatt en cowboystrekk der uten at jeg har fått det med meg. Tidligere bodde det også en skikkelig slåsskjempe her som angrep hundene mine om de var ute! Jeg kunne altså ikke ha hundene mine i min egen hundegård uten at de fikk juling! Den ene hunden turte nesten ikke å være utendørs for å tisse en gang en periode. Denne katten er heldigvis vekk nå. Jeg er også drit lei av å våkne om natten av at katter slåss. Det høres jo helt forferdelig ut! Stakkars dyr! Har de eiere som i det hele tatt bryr seg om dem? Som lar dem gå ute hver natt selv om de alltid havner i trøbbel? Nå tror dere sikkert at jeg hater katter og det kan jeg forsikre dere om at jeg ikke gjør. Katter er herlige, sosiale og fantastiske dyr. Hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg garantert hatt noen selv. MEN jeg hadde ikke latt dem løpe og plage hele nabolaget 😡 Jeg har kattegårder til mine. Da blir de ikke påkjørt, skadet av sadister, havner ikke i slåsskamp med påfølgende skader/sykdommer, og de plager ikke naboene. Jeg har valgt å ha katter, det har ikke naboene gjort... Jeg driver oppdrett, og slipper selvsagt ikke fertile katter ut, men den kastrerte huskatta mi er også bare ute i kattegård, siden den ikke tåler skader noe bedre enn rasekattene.... Jobber på dyreklinikk, og vi har utrolig mange katter inne med bittskader blant annet. Anonymkode: e45d6...620 5
Sirah Skrevet 21. september 2018 #20 Skrevet 21. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kattegårder til mine. Da blir de ikke påkjørt, skadet av sadister, havner ikke i slåsskamp med påfølgende skader/sykdommer, og de plager ikke naboene. Jeg har valgt å ha katter, det har ikke naboene gjort... Jeg driver oppdrett, og slipper selvsagt ikke fertile katter ut, men den kastrerte huskatta mi er også bare ute i kattegård, siden den ikke tåler skader noe bedre enn rasekattene.... Jobber på dyreklinikk, og vi har utrolig mange katter inne med bittskader blant annet. Anonymkode: e45d6...620 Du høres ut som en ansvarlig katteeier ❤️ Jeg mener så klart ikke at man skal stenge alle katter i verden inne. Bor man på gård eller litt "øde" til og katten ikke plager noen så kan den få gå og tasse som den vil for min del. Her bor jeg omringet av hus hvor mange av naboene har katt så blir det veldig mye katt innimellom. Hadde kattene holdt seg i "skogen" eller i utkanten hadde jeg heller ikke brydd meg. De må så klart også gjerne bruke hagen min til å gå fra A til B. Da skulle jeg ikke sagt noen ting. Det er det at de faktisk bruker min hage som do, samlingsplass og hvilehjem som irriterer meg. Det er ikke mine katter og det går ut over meg med tanke på ekstrajobb og allergi. Jeg skjønner jo at det er vanskelig for naboene og styre, men de ser kort og greit ikke problemet. Man må vel kunne ha dem inne om natta og når det er skikkelig dårlig vær i det minste? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå