AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Hva gjør det med deg? Skal begynne på det nå, er det slik at etter en stund på.det så blir du mer glad? Bytter bort de negative tankene? Du blir ikke rusa, men veldig positiv? Spør bare nå.. for jeg har Ingen aning hva den gjør. Anonymkode: 46471...95d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Du blir hverken rusa, veldig positiv eller mere glad. Om de virker, så blir du stabil. Anonymkode: c82fd...083 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Jeg ble likegyldig. Kjente verken glede eller sorg, men akkurat da jeg gikk på dem var det viktigere å få bort sorgen enn å kjenne på glede. Anonymkode: e9964...e70 1
Hadley Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Du blir ikke lykkelig eller glad av medisin, men du blir mer likegyldig enn deprimert. Av og til er det vanskelig å merke at de hjelper. Du har fremdeles gode og dårlige dager. Men de dårlige er ikke så ille som før. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 7 minutter siden, Hadley said: Du blir ikke lykkelig eller glad av medisin, men du blir mer likegyldig enn deprimert. Av og til er det vanskelig å merke at de hjelper. Du har fremdeles gode og dårlige dager. Men de dårlige er ikke så ille som før. Mer likegyldig enn deprimert? Mener du mer likegyldig enn trist? For vedvarende likegyldighet (apati) er symptom på alvorlig depresjon. Om du bytter ut tristhet med likegyldighet, så høres det ut som depresjonen din har blitt forverret. Anonymkode: 540cd...376 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Forventet at jeg kom til å få en mer positiv tankegang og bli mer glad fordi jeg tenker slik. Så ikke slik det fungerer? Anonymkode: 46471...95d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forventet at jeg kom til å få en mer positiv tankegang og bli mer glad fordi jeg tenker slik. Så ikke slik det fungerer? Anonymkode: 46471...95d Om du går inn for å tenke positivt og være glad, så hjelper jo det på. Men medisiner alene gjør deg ikke glad. Jeg ble ikke likegyldig som de andre her sier de ble, jeg ble stabil. Medisinene tok bort de vanvittige toppene og de vanvittige bunnene. Anonymkode: c82fd...083 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør det med deg? Skal begynne på det nå, er det slik at etter en stund på.det så blir du mer glad? Bytter bort de negative tankene? Du blir ikke rusa, men veldig positiv? Spør bare nå.. for jeg har Ingen aning hva den gjør. Anonymkode: 46471...95d Du bør heller bruke google enn spørre her. Lykkepiller tar bort og avflater både topper og bunner av både gleder og sorger. Har legen bestemt at du trenger pillene så gjør du vel det? Anonymkode: d68d6...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 Det tar ofte flere uker før de virker og virkningen kommer gradvis så det er gjerne vanskelig å vite om bedring kommer av medisin eller omstendigheter. Det er ikke slik at du tar medisinen og så merker du virkning 30 min etterpå. Anonymkode: 667a0...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 Fikk noe som heter remeron. Litt for søvnen og for depresjonen. Anonymkode: 46471...95d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 For min del så hjalp det ved at jeg ikke fikk et vanvittig negativt tankekjør. Jeg gravde meg ikke ned i negativitet. Jeg ble trist og glad som før, men klarte å se at det kanskje var lys i den mørke tunnelen jeg befant meg i. Men tablettene alene holdt ikke, jeg hadde også en god psykolog. Remeron er kjent for å gi økt apetitt, mange går opp i vekt på dem. De kan også gi en hangover, siden man blir veldig trøtt av dem. Det går over etter en til to ukers bruk. Anonymkode: 7860a...db3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 Remeron! Vær obs på bivirkninger! svimmelhet, hallusinasjoner, vrangforestillinger ect. Du vil nok ikke bli mer positiv, men det gjør deg ikke mer negativ heller. Jeg vil heller si det holder deg på et stabilt sinnsnivå. Hverken høyt oppe eller langt nede. - sykepleier Anonymkode: 4904c...91b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #13 Skrevet 12. september 2018 For meg funger det slik at jeg er mye mer stabil, går ikke så langt ned når det først blir mørkt. Har for eksempel ikke selvskadet i desperasjon etter at jeg begynte på medisiner, slik jeg kunne gjøre før. Det er veldig godt å få slippe de tyngste og vanskeligste bunnene. Men så mye mer glad er jeg heller ikke, ler sjelden. Men føler mye, både sorg, glede, tilfredretshet, ro, avmakt osv. Så på et vis blir det feil og si at jeg haf blitt mer likegyldig, men så har jeg det og. Bryr meg rett og slett ikke like mye om alt lengre, prosjekt livet er ikke bare dønn seriøst. Vi skal jo alle dø uansett. Anonymkode: 59e70...b4d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Skrevet 12. september 2018 Ble følelsesløs. Ingenting fikk meg til å le, ingenting fikk meg til å gråte. Ble mer død innvendig av den enn av depresjonen selv. Den tok rett og slett vekk alt. Mine depresjoner varer dog ikke i månedsvis, så jeg sluttet fort, men jeg takler ikke å ikke føle på noen følelser. (Annet enn likegyldighet). Anonymkode: dbe5f...c83
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk noe som heter remeron. Litt for søvnen og for depresjonen. Anonymkode: 46471...95d Jeg bruker de og er "normal". Like lettrørt som jeg alltid har vært, men jeg får ikke de dype dperesjoenen. Men de trigger sultfølelsen, så pass på at du er sulten og ikke bare at det er en bivirkning, gikk opp mange kg før jeg innså jeg overspiste. Anonymkode: f2276...efa
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 Jeg ble kald, likegyldig og generelt treg til sinns. Har gått på cipralex 3 ganger i alle mulige doser, også en gang mye høyere enn anbefalt (i samråd med psykiater) Endte alltid opp flat og likegyldig. Jeg var så langt nede psykisk at jeg ga blanke faen. Brydde meg ikke om at mormor døde, brydde meg ikke om jeg ble påkjørt eller ei. Sluttet å dusje, spise, var helt flat og likegyldig. Mye verre enn depresjon for min del. Tok dem for angst og ikke depresjon, selv om at jeg også var deprimert på den tiden. Remeron gjorde meg trøtt og feit. En helt sinnssyk apetitt fra en annen verden. Gikk opp 15 kg på et par mnd. Utviklet panikkangst av tablettene. Fordi jeg mistet all kontroll over mattinntaket og sult følelsen og fikk da panikk. Pluss jeg ble så sløv og trøtt at jeg følte at jeg aldri klarte å våkne helt opp, som igjen førte til panikk på grunn av mangel av kontroll. Jeg vil aldri røre antidepressiva igjen, aldri. Det som funket hos meg er psykolog, men depresjon vil aldri forsvinne fordi det er kronisk (dystymi). Anonymkode: 1b416...60e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Skrevet 12. september 2018 Da har jeg misforstått antidepressiv endel, trudde disse tablettene hadde et stoff i seg, som ville gjøre deg litt lykkeligere og gladere, kutte ut den negative tankegangen. Her virker det ikke ut som noen har fått det bra av antidepressiva medisiner. Anonymkode: 46471...95d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #18 Skrevet 12. september 2018 Jeg hadde ikke så mye topper fra før, så hos meg flatet dem hovedsaklig ut bunnen. Jeg fikk lettere for å nyte ting i hverdagen, jeg så plutselig vitsen med å dusje og spise. Jeg klarte kvitte meg med suicidale tanker, og jeg fikk krefter til å gå i behandling. Anonymkode: 2c7a3...26b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #19 Skrevet 12. september 2018 Jeg har dystymi, så hadde ikke så store topper før heller, men de har hjulpet meg så jeg ikke går så langt ned lenger. Jeg slipper de enormt depressive periodene og det er en lettelse. Det er ikke en mirakelpille, det er veldig lurt å jobbe med årsaken til depresjonen ved siden av. Anonymkode: 2215a...52c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #20 Skrevet 12. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg misforstått antidepressiv endel, trudde disse tablettene hadde et stoff i seg, som ville gjøre deg litt lykkeligere og gladere, kutte ut den negative tankegangen. Her virker det ikke ut som noen har fått det bra av antidepressiva medisiner. Anonymkode: 46471...95d Har du sjekket hypnose? Jeg har forsøkt antidepressiva flere ganger, og både psykolog, psykiater og samtaler hos psykiatrisk sykepleier. Det var først etter behandling med hypnose jeg klarte å endre tankegangen min. Skulle bare ønske jeg gjorde det for 15 år siden. Tror jeg hadde tilsammen ca 5 behandlinger i løpet av en mnd, deretter 1 behandling i mnd i et halvt år. Anonymkode: 095d2...e86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå