Gå til innhold

Treningsklokke: Polar m430 vs fitbit versa, erfaringer?


bruker345

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med fitbit versa og polar m430 treningsklokke. Står mellom de to, men veldig usikker på hvilken jeg skal velge, så fint å høre noen erfaringer? 😊 (Ev andre klokker du er fornøyd med hvorfor/hvorfor ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har versa, vet dessverre ingenting om polar... har også kun hatt den ene aktivitetsklokken, så jeg vet ikke så mye om noen andre heller.

Jeg kjøpte min versa mest pga. utseendet, men også fordi den hadde de funksjonene jeg var ute etter. Jeg hadde nok klart meg med en mindre fancy versjon. Det jeg bruker den mest til er skritteller, puls, logge treningsøkter, og klokkefunksjon. Det er også ofte praktisk at den gir beskjed hvis noen ringer, eller at man kan lese tekstmeldinger på den. De funksjonene der kunne jeg nok absolutt fått i billigere versjoner. Det er ellers veldig greit at den er vanntett også.

Ellers er jeg vel helt greit fornøyd. Synes det er dumt at man ikke kan legge inn Spotify på den, det hadde vært veldig bra for min del. Riktigheten i både skritt og puls er så som så, jeg stoler ikke blindt på den. Den registrerer nok litt for mange pulsslag per minutt, men har man det i bakhodet gir den deg en grei pekepinn på formen. Den registrerte en økning i gjennomsnittspuls på meg før og mens jeg var kraftig forkjølet, så hvis man bruker den riktig er den rimelig praktisk. I tillegg har jeg ofte gått noen hundre skritt fra sofaen eller i løpet av natten. 

Hadde nok ikke kjøpt den igjen, men nå som jeg har den gjør den absolutt det jeg trenger den til.

Anonymkode: 03b42...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som passer deg best, kommer an på bruken din.

Min erfaring er at Polar er best hvis hovedfokuset ligger på å logge trening, mens Fitbit er best når det kommer til registrering av hverdagsaktivitet.

Jeg brukt Fitbit de siste 4 årene, har Versa nå, og er veldig fornøyd med den i hverdagen, men jeg bruker som oftest Polar pulsklokke under trening for bedre logging.

Anonymkode: c2b5c...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbit er en aktivitetsklokke mens polar er en treningsklokke. Hvis du er på jakt etter en klokke som i hovedsak logger skritt, kalorier, søvn og enkel trening er Fitbit helt super. Minuset er at siden Fitbit kun logger puls på håndleddet så gir den unøyaktige målinger ved høy puls. Den har også ganske enkle treningsfunksjoner.

Polar er en treningsklokke som i motsetning til Fitbit er best på treningsfunksjoner, og ikke fullt så god som Fitbit som aktivitetsklokke.

Anonymkode: 5f250...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloribruk fungerer ikke på en måte som gjør at du kan få et brukbart estimat gjennom en aktivitetsmåler, så om det er det du er ute etter, kan du like gjerne droppe produktet, og finne en kalorikalkulator på nettet isteden.

Jeg bruker fitbit selv, og syns det er mange nyttige funksjoner der ellers, så hvis du vil bruke den til å logge trening, søvn, kalorier du har spist (ikke kalorier du har forbrent, som sagt, for den er så unøyaktig at den kan jeg deg over 1000 kalorier ekstra per dag) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...