AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Noen med erfaring som vil dele? Legen fraråder meg hormonell prevensjon men pga jeg ikke har født barn frarådes også spiral. Så leser jeg og syntes nuvaring eller p stav høres best ut for meg forhold til p piller men vet ikke noe med om bruk eller hormonnivå og vil gjerne høre andres erfaringer med innsetting, bruk og bivirkninger. Er i forhold og kjører uten kondom men pga ustabil livssituasjon er det ikke ønskelig med barn på 1-2 år. Hørt at noen prevensjonsmidler kan det ta opp til fem år etter slutt at man blir gravid og det har jeg heller ikke tid til å risikere da jeg er 33 år nå og må kunne bli gravid raskt , men først når livet er helt på plass om et år eller to. Råd? Anonymkode: 14068...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Kan legge til at jeg tidligere aldri har brukt prevensjon utenom kondom. Pga helseutfordringer som gjør at bivirkningene kan være ekstra alvorlige på meg Anonymkode: 14068...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Hvem er det som har sagt at du ikke kan sette inn spiral fordi du ikke har født? Det at man må ha født for å sette inn spiral er ikke sant. Du kan bruke både kobberspiral og hormonspiral uten å ha født. Anonymkode: 621aa...9db
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Du skal selvfølgelig ikke sette inn p-stav eller ring når legen fraråder deg hormonell prevensjon?? Bruk temping + kondom heller. Dette med spiral og barnefødsler har ingen sammenheng. Du kan fint få spiral selv om du ikke har født. Hvor lang tid det tar fra hormonene er ute av kroppen og du kan bli gravid - er individuelt fra kvinne til kvinne uavhengig av prevensjonsmetode. Noen blir gravid samme måned, noen må vente opp til to år før de får en regelmessig syklus. Dette har ingenting å gjøre med hvor hormonene kommer fra, men hvordan kroppen din reagerer på dem. Det har ingen betydning i forhold til det om du velger stav, ring, plaster eller piller. Det eneste er sprøyte, den kan du ikke ''ta ut'' når som helst - den varer i 3 måneder etter den er satt, uansett. Anonymkode: b248f...605
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Fikk blodpropp i lungene som bivirkning av Nuva-ring. Dårlig erfaring altså. Anonymkode: 2771b...6f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå