Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Duff skrev:

Ja. Hvis jeg ikke var bundet av å ha ansatte med spesielle kvalifikasjoner så hadde jeg glatt valgt en person kun pga rett kjemi. Arbeidsmiljø er viktig. 

Mtp yrkesskolen, hvilken linje har du gått? Undersøk om du har mulighet for å samle praksis til fagbrev. Det er ofte lettere å få vikarjobber hvis du viser til at du jobber mot fagbrev. 

Men hvordan hadde du funnet ut av hvem du hadde hatt best kjemi med av hundrevis av søkere? Hadde du gjennomført intervju av alle? For det er jo det som skjer når man utlyser stillinger uten spesielle kvalifikasjoner. 

Anonymkode: 83501...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det et universitet i nærheten av der du bor? I såfall anbefaler jeg en åpen søknad til tilhørende studentsamskipnad, de har nesten alltid behov for vikarer til kantinedrift, renhold eller barnehager. Åpne gjerne søknaden med at du virkelig ønsker deg en jobb.

Anonymkode: 5e614...c9f

Skrevet

Nei.

Hva med å studere på høyskole? Regner med videregående går inn i grunnskolen. Eller håper det i alle fall.

Anonymkode: 2a4d5...191

Skrevet

Vel bytt ut politikerne så det blir realistisk å få seg jobb som ufaglært som nordmann, eller få deg utdanning, eller blir "naver".

Vi kommer ikke til å bytte ut politikerne eller melde oss ut av EU (selv om vi burde mtp samfunnets "bunnslam", bla.a ghettoene i oslo øst trenger desperat en stans i arbeidsinnvandringen for å øke deres muligheter på arbeidsmarkedet, men det vil ikke eliten for de vil ha billig arbeidskraft de gir F

Så da er du nede i 2 valg, så får du vurdere hvilket du er mest komfortabel med

Lykke til

Anonymkode: 30867...b99

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan hadde du funnet ut av hvem du hadde hatt best kjemi med av hundrevis av søkere? Hadde du gjennomført intervju av alle? For det er jo det som skjer når man utlyser stillinger uten spesielle kvalifikasjoner. 

Anonymkode: 83501...77a

Innen mitt felt her hvor jeg bor får vi ikke hundrevis av søkere, vi får kanskje ti. 

Skrevet

Hvor gammel er du? Om du er en dame med mye energi og tiltak kunne jeg ansatt deg som resepsjonist, selger på en rolig butikk. Tenker du egner deg i typ rolige service yrker for tydelig at du er glad i å gi omsorg og ser folks behov.

Anonymkode: 9feff...90b

Skrevet

De fleste har hus, hjem og barn i tillegg til jobb, du viser ikke akkurat enorm arbeidskapasitet og innsatsvilje med å være hjemmeværende i ti år. At man vil være hjemme et par år med små barn er en ting, men ti år er lenge, ikke så rart at du blir forbigått da. Kan du tilegne deg mer kompetanse på et vis? Ta noen kurs/oppfriskning relatert til yrkesfag, ta ny utdanning e.l. som viser at du tar initiativ? Ellers blir det vel å forsøke å få ekstravakter for å vise at du duger i arbeidslivet, og evt skaffe deg referanser, nettverk og kompetanse for å øke sjansen for fast jobb. 

Anonymkode: bf69c...faf

  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ansatt deg til f.eks butikkjobb i matbutikk om du ga et veldig godt førsteinntrykk og hadde en god forklaring på hvorfor du har vært hjemme (sykt barn f.eks)

Anonymkode: 9bb9b...ce1

Må man ha sykt barn for at det er god nok grunn til å være hjemme?

Anonymkode: e469a...158

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha gått hjemme i 10 år er ikke akkurat et tegn på at man har voldsom ståpåvilje...

Anonymkode: a6e54...a83

Nå tenkte ikke jeg kun på det. Men en helhet. Man må ha en positiv innstilling hvis man skal komme seg noen vei. Eller så kan man bare gi opp.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ansatt deg til f.eks butikkjobb i matbutikk om du ga et veldig godt førsteinntrykk og hadde en god forklaring på hvorfor du har vært hjemme (sykt barn f.eks)

Anonymkode: 9bb9b...ce1

Hvorfor må man ha en god forklaring på at man har valgt å være hjemme? Hvis mannen har tjent nok så de klarer seg, så syns jeg det er helt topp at enkelte velger å være hjemmeværende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...