AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Del Skrevet 12. september 2018 Er på uke nr 3 med nye briller. Progressive. Sliter med at jeg blir sliten, får litt vondt i øynene.... hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 868ea...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg tror du bør få undersøkt et annet sted om de brillene passer til deg snarest. Feiltilpassede briller svekker synet. Anonymkode: 9365b...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Del Skrevet 12. september 2018 Vet at man kan få pengene igjen på butikker, men hør der du kjøpte dem Det er ikke noe særlig å ha det sånn. Anonymkode: 16bd5...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Del Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet at man kan få pengene igjen på butikker, men hør der du kjøpte dem Det er ikke noe særlig å ha det sånn. Anonymkode: 16bd5...8bd *på noen butikker. Anonymkode: 16bd5...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Del Skrevet 12. september 2018 Det tar gjerne inntil 3 uker å venne seg til progressive briller. Går du over tre uker, uten at du ser godt med brillene, ville jeg tatt kontakt med optikeren som har tilpasset dem. Du skal ikke måtte betale full pris for noe som ikke fungerer for deg. De er nødt til å hjelpe deg med et altvernativ. Anonymkode: 2b821...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #6 Del Skrevet 12. september 2018 Det kan være noe så enkelt som at den bør justeres i måten den sitter i ansiktet ditt på. - Bruker du brillen foran PC eller når du leser? - Ser du klart på avstand/nær? - Er det i noen spesielle situasjoner du opplever at du blir sliten/at brilla er vond? En «feiltilpadsset» brille svekker ikke synet, tull! Hilsen optiker Anonymkode: 19da3...9af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Del Skrevet 12. september 2018 Anbefaler deg forresten å¨lese dette. https://www.brilleland.no/briller/artikler/progressivbruker-slik-kan-en-ekstra-brille-endre-hverdagen-din/ Anonymkode: 2b821...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Del Skrevet 12. september 2018 Har du forresten brukt brillen flere timer hver dag? Synes du bør dra innom der du har kjøpt den hvis du har det! Anonymkode: 19da3...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #9 Del Skrevet 12. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er på uke nr 3 med nye briller. Progressive. Sliter med at jeg blir sliten, får litt vondt i øynene.... hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 868ea...dee Progresive briller er vanskeligere tilvenning på enn andre riller fordi du må lære deg å bruke blikket og å snu på hodet på en annen måte enn ved vanlige enstyrke glass. Så spørs det hvilken type progresive glass du har valgt, og om glassene og rammen er riktig tilpasset. Alt i alt må du gå tilbake til butikken og få hjelp. Anonymkode: 89f48...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #10 Del Skrevet 12. september 2018 Ta her. Har brukt progressive i 8 år.... uten dette problemet.... litt stressa. Anonymkode: 868ea...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #11 Del Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: En «feiltilpadsset» brille svekker ikke synet, tull! Hilsen optiker Anonymkode: 19da3...9af Jeg leste en studie om det for noen år siden, men jeg finner den dessverre ikke igjen, bare denne referansen til muligens den samme studien: https://www.klikk.no/helse/doktoronline/feil-brillestyrke-kan-gi-varig-darlig-syn-2499808 "- Tidligere trodde man at brillens styrke ikke ville påvirke fremtidig utvikling av personens behov i forhold til brillestyrke, sier fagsjef i Norges Optikerforbund Hans Torvald Haugo. Nå har en studie vist at for lav brillestyrke hos nærsynte fører til at disse blir mer nærsynte enn de med fullkorrigert brillestyrke." Jeg husker den godt fordi den ble avbrutt før den skulle siden resultatet var så tydelig at ikke det var forsvarlig å fortsette. Anonymkode: 9365b...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 12. september 2018 #12 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg har gått til samme optiker i mange år, og vet at jeg får nye glass om jeg ikke er fornøyd med glassene i brillene. Har fått det minst én gang. Tror vel ikke egentlig dette er noe man har krav på, men det er verd å gå tilbake å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. september 2018 #13 Del Skrevet 12. september 2018 TS: du må sjekke hvilke garantier den optikeren du bruker gir. Jeg vet i alle fall at Synsam har 60 dagers bytterett på glass, for den garantien har jeg selv benyttet meg av. Det hender at de ikke får plassert de ulike feltene på de progressive glassene riktig når de tilpasser brillene. Det skjedde med meg, og det var umulig å venne seg til de nye brillene. De gjorde ny synstest, målte opp glassene for å finne feilen, bestilte og monterte nye brilleglass til meg, helt uten kostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Del Skrevet 12. september 2018 Hos Specsavers får man bytte briller hele 3 mnd etter kjøp hvis man ikke er fornøyd. Uansett grunn. Har selv benyttet meg av dette og fikk gratis bytte til noen andre briller etter 3 mnd. Sånt gjør at man fortsetter å kjøpe briller der, for da er man trygg på at man alltid vil bli fornøyd . Anonymkode: aaf4d...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Del Skrevet 12. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste en studie om det for noen år siden, men jeg finner den dessverre ikke igjen, bare denne referansen til muligens den samme studien: https://www.klikk.no/helse/doktoronline/feil-brillestyrke-kan-gi-varig-darlig-syn-2499808 "- Tidligere trodde man at brillens styrke ikke ville påvirke fremtidig utvikling av personens behov i forhold til brillestyrke, sier fagsjef i Norges Optikerforbund Hans Torvald Haugo. Nå har en studie vist at for lav brillestyrke hos nærsynte fører til at disse blir mer nærsynte enn de med fullkorrigert brillestyrke." Jeg husker den godt fordi den ble avbrutt før den skulle siden resultatet var så tydelig at ikke det var forsvarlig å fortsette. Anonymkode: 9365b...96f Kun fordi det er gjort studier på det betyr det ikke at det er fakta. Det er 100 ulike meninger på feltet Anonymkode: 19da3...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg gikk tilbake og fikk "mellomstyrken" satt inn i brillene gratis så overgangen ikke skulle bli så stor, og så etter noen måneder så fikk jeg byttet de til de jeg faktisk skulle ha. Det var hos interoptik. Anonymkode: 126ea...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Del Skrevet 12. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kun fordi det er gjort studier på det betyr det ikke at det er fakta. Det er 100 ulike meninger på feltet Anonymkode: 19da3...9af Forskning gir de beste faktaene vi har. Meninger som ikke er forskningsbasert er verdiløse. Anonymkode: 9365b...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå