AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Hei, jeg sliter med armene, jo mer jeg bruker dem jo mer vondt får jeg. Det verker, iler, brenner og jeg klarer nesten ikke å vaske opp eller holde kniv/gaffel. Jo mer jeg bruker dem, jo verre blir det. Får ikke jobbet pga dette. Pågått over mange år nå, jeg dro til fastlegen da jeg skjønte at det ikke ville gå bort av seg selv lenger. Dette har blitt sjekket: - Blodprøver, fant ingenting uvanlig. - MR, fant ingenting der heller. - Nevrolog, vet ikke hva det er. - Revmatolog, trodde jeg hadde Fibromyalgi. - Nevrografi (setter strøm på nervene fra albue til hånd), fant ingenting, alt normalt. Jeg derimot fikk vanvittige smerter (vondeste jeg har opplevd) Sliter med søvn, snorking, men der har jeg i hvert fall fått gjort noe.. fått munnskinne og tester ut den. Symptomene mine har blitt verre med årene, jeg mistenker selv at jeg har blitt overfølsom i armene, da det skal lite berøring til før det gjør enda mer vondt. (har konstant vondt, men enda verre ved berøring) Men siden jeg har blitt utredet og de ikke vet hva de skal sende meg på undersøkelser, så får jeg ikke lov til å bli sendt til en annen nevrolog som muligens kan komme med et ferskt perspektiv, fått flere avslag nå. Noen som vet hva dette kan være, eventuelt har noen råd om hva man kan gjøre angående helsesystemet ? Anonymkode: 77daf...894
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Kan høres litt ut som carpal tunnel syndrom. Er det lenge siden du var til nevrografi? Jeg fikk heller ikke utslag på nevrografien, men fikk beskjed om å komme tilbake om 6 mnd hvis jeg fortsatt hadde smerter. Legen sa at det kan ta litt tid før nervene er påvirket i den grad at det synes på nevrografi. Ellers så kan det jo være nerver i klem, har du sjekket om du f. eks har prolaps i nakken? Anonymkode: ca373...2a0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Be om henvisning til smerteklinikk. Du kan også be om second opinion hos nevrolog. Anonymkode: 3c3d4...b5d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan høres litt ut som carpal tunnel syndrom. Er det lenge siden du var til nevrografi? Jeg fikk heller ikke utslag på nevrografien, men fikk beskjed om å komme tilbake om 6 mnd hvis jeg fortsatt hadde smerter. Legen sa at det kan ta litt tid før nervene er påvirket i den grad at det synes på nevrografi. Ellers så kan det jo være nerver i klem, har du sjekket om du f. eks har prolaps i nakken? Anonymkode: ca373...2a0 Har tatt MR av hodet, nakken, begge armene, fra albue og ned og de fant ingen innsnevring, men har tatt ultralyd hos en spesialist og han mente jeg hadde innsnevring på både høyre og venstre side(men ikke der man vanligvis har det, men nesten helt ved albue) Prolaps i nakken, jeg sliter ikke med nakken heldigvis, hadde jeg hatt smerter der hvis prolaps? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Be om henvisning til smerteklinikk. Du kan også be om second opinion hos nevrolog. Anonymkode: 3c3d4...b5d Jeg spurte fastlegen om jeg kunne bli henvist til smerteklinikk, han mente det bare var tull og jeg prøvde å overbevise, men han sa at det skjer ikke. (meget mulig jeg må bytte lege) Jeg har prøvd å få second opinion hos samme sykehus jeg var hos først, fikk avslag fordi de mente jeg var ferdig utredet og det aner ikke hva de skal gjøre med meg. Spurte min fastlege om han kunne henvise meg utenfor fylke for second opinion, fikk avslag der også på grunnlag av kapasitet. Anonymkode: 77daf...894
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå