AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Del Skrevet 11. september 2018 Ser en god del som, etter de har satt bilen i fri, så rister de på girspaken! Det er irriterer meg. Hvorfor gjør dere det??? Er det noe med bil jeg ikke har skjønt, er det bra for spaken? Jeg tror egentlig tvert imot... Anonymkode: fddf8...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Del Skrevet 11. september 2018 For å sjekke at den faktisk står i fri. Anonymkode: bcee2...7a3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #3 Del Skrevet 11. september 2018 For å sjekke at den faktisk er i fri? Noe unødvendig men du merker jo fort om du har puttet den i fjerde isteden for fri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 11. september 2018 #4 Del Skrevet 11. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser en god del som, etter de har satt bilen i fri, så rister de på girspaken! Det er irriterer meg. Hvorfor gjør dere det??? Er det noe med bil jeg ikke har skjønt, er det bra for spaken? Jeg tror egentlig tvert imot... Anonymkode: fddf8...722 Man tukter den man elsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. september 2018 #5 Del Skrevet 11. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser en god del som, etter de har satt bilen i fri, så rister de på girspaken! Det er irriterer meg. Hvorfor gjør dere det??? Er det noe med bil jeg ikke har skjønt, er det bra for spaken? Jeg tror egentlig tvert imot... Anonymkode: fddf8...722 Bra for girspaken når den rister. Det er sunnhetstegn på at alt er i skjønneste orden. Dem som ikke rister er konsekvens at mange holder på girspaken mens dem kjører. Men alle vet man skal ha to hender på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Del Skrevet 11. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser en god del som, etter de har satt bilen i fri, så rister de på girspaken! Det er irriterer meg. Hvorfor gjør dere det??? Er det noe med bil jeg ikke har skjønt, er det bra for spaken? Jeg tror egentlig tvert imot... Anonymkode: fddf8...722 Neida, en bare rører litt rundt i giroljen så den ikke skal stivne:-). Omtrent det samme som når du lager saus på kjøkkenet. Anonymkode: c20ea...59e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Del Skrevet 11. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å sjekke at den faktisk står i fri. Anonymkode: bcee2...7a3 Men herregud.. Når du drar den ut av et gir så er i fri der den havner "automatisk". Man "strever" mer med å sette den i gir. Det ser så unødvendig ut å nermest myrde den spaken.. Anonymkode: fddf8...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Del Skrevet 11. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud.. Når du drar den ut av et gir så er i fri der den havner "automatisk". Man "strever" mer med å sette den i gir. Det ser så unødvendig ut å nermest myrde den spaken.. Anonymkode: fddf8...722 For min del er det ikke først og fremst for å sjekke at jeg har klart å sette den i fri, men mer å dobbeltsjekke at jeg har husket å sette den i fri før jeg slipper clutchen. Jeg har nemlig en tendens til å ha clutchen inne en stund etter at jeg har stoppet bilen og satt den i fri. (Og så rister jeg ikke i den heller, jeg bare gir den et lite puff til siden så jeg kjenner den beveger seg fritt.) Anonymkode: c876c...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 11. september 2018 #9 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg gjør det fordi jeg lærte at man må røre i bensinen så den ikke tjukner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #10 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg tror de gjør det for å øve seg til...noe annet. Anonymkode: 21cdb...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #11 Del Skrevet 11. september 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Neida, en bare rører litt rundt i giroljen så den ikke skal stivne:-). Omtrent det samme som når du lager saus på kjøkkenet. Anonymkode: c20ea...59e 9 minutter siden, Jerry Lee said: Jeg gjør det fordi jeg lærte at man må røre i bensinen så den ikke tjukner. Anonymkode: 21cdb...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #12 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg måtte tenke meg litt om, for jeg kjenner en del som gjør dette, inkludert megselv. Jeg kom frem til at vi alle har en ting til felles; samtlige kjører, eller har kjørt, et bilvrak uten sidestykke. Girspakene er gjerne ikke så samarbeidsvillige, gjerne på sine egne unike vis, og dette med å kjenne om man har lyktes å sette den i fri eller ikke, er ikke like lett å kjenne i skrøpelige girkasser. Nå kjører jeg nyere bil og sluttet fort med denne vanen med å riste i girspaken. Min far som kjørte den skranglekassa i sikkert 30 år, ikke har klart å legge fra seg den vanen etter han fikk seg nyere bil. Anonymkode: 8f8c6...b7b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #13 Del Skrevet 12. september 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte tenke meg litt om, for jeg kjenner en del som gjør dette, inkludert megselv. Jeg kom frem til at vi alle har en ting til felles; samtlige kjører, eller har kjørt, et bilvrak uten sidestykke. Girspakene er gjerne ikke så samarbeidsvillige, gjerne på sine egne unike vis, og dette med å kjenne om man har lyktes å sette den i fri eller ikke, er ikke like lett å kjenne i skrøpelige girkasser. Nå kjører jeg nyere bil og sluttet fort med denne vanen med å riste i girspaken. Min far som kjørte den skranglekassa i sikkert 30 år, ikke har klart å legge fra seg den vanen etter han fikk seg nyere bil. Anonymkode: 8f8c6...b7b Kjenner meg veldig igjen i dette. Hadde en bil som like gjerne kunne havne i giret på andre siden når den burde vært i fri, eller at den ikke kom ut av giret i det hele tatt. I tillegg var det greit med døgang på rattet. Kan ikke si jeg savner den tida 🙈 Anonymkode: a2c41...e44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Del Skrevet 12. september 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 21cdb...703 De prøver nok bare å være morsomme. Anonymkode: 35db7...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Del Skrevet 12. september 2018 Det er noe jeg lærte av kjørelærer for å sjekke at den faktisk står i fri og ikke i et gir. Greit vane å ha synes nå jeg, så slipper jeg å hoppe inn i bilen foran når jeg står i kø. Anonymkode: e80a3...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 12. september 2018 #16 Del Skrevet 12. september 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte tenke meg litt om, for jeg kjenner en del som gjør dette, inkludert megselv. Jeg kom frem til at vi alle har en ting til felles; samtlige kjører, eller har kjørt, et bilvrak uten sidestykke. Girspakene er gjerne ikke så samarbeidsvillige, gjerne på sine egne unike vis, og dette med å kjenne om man har lyktes å sette den i fri eller ikke, er ikke like lett å kjenne i skrøpelige girkasser. Nå kjører jeg nyere bil og sluttet fort med denne vanen med å riste i girspaken. Min far som kjørte den skranglekassa i sikkert 30 år, ikke har klart å legge fra seg den vanen etter han fikk seg nyere bil. Anonymkode: 8f8c6...b7b Jeg rister i girspaken og dette er grunnen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #17 Del Skrevet 13. september 2018 Og enkelte har biler med en girkasse som feks ikke sentrerer girspaken, feks 915 kassen til Porsche...da er en ekstra sjekk om du faktisk står i fri verd det... Anonymkode: 67fe9...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 16. september 2018 #18 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) På 12.9.2018 den 1.09, AnonymBruker skrev: Ser en god del som, etter de har satt bilen i fri, så rister de på girspaken! Det er irriterer meg. Hvorfor gjør dere det??? Er det noe med bil jeg ikke har skjønt, er det bra for spaken? Jeg tror egentlig tvert imot... Anonymkode: fddf8...722 Fordi eldre biler med slitne girkasser ikke alltid er ute av giret selv om man tror det. Nye manuellkasser kan man gir med pekefingeren, det kan du ikke med en sliten Hiace fra 1990. Deretter har det blitt en vane for mange av oss. Endret 16. september 2018 av WCKD 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå