Gå til innhold

Nytt liv til gamle øredobber


sigkvl

Anbefalte innlegg

Jeg har ryddet i smykkeskrinet mitt, og funnet ut at jeg har mange øredobber jeg ikke kan bruke. Jeg får betennelse i hullene av "uekte" metall, så nå er alt det rensket ut. Men det er veldig dumt å kaste så mange fine øredobber, så hva kan man bruke dem til? Eller hvem kan eventuelt være interessert i å ta imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd lakke pinnen som går igjennom hullet med blank neglelakk? Jeg har av en eller annen grunn ikke problemer med falsk ørepynt, men jeg bruker det trikset på beltespenner, baksiden av knapper på bukser, smykker, ringer, armbånd og klokker... 

Ellers er det masse ting du kan gjøre! 
Hva med å lime pynten på hårspenner? Eller ta av den pinnen, og bruke ørepynten som smykke? Bruke dem til å pynte opp blomsterpotter? Ta av pynten å lime på bilderammer? 

https://no.pinterest.com/pin/494481234078636822/ 
Denne pin'en ga meg en ide, her lager dem nye øredobber da, men når jeg så øverste bildet så tenker jeg at denne ideen kan brukes til å pynte lysestaker! 

er det noen som vet hva den pinnen som går igjennom øret heter? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Fretex?

Anonymkode: 4d9a1...d2c

Jeg tenkte også fretex først, men så tenkte jeg at de kanskje ikke vil ha de siden de er "uhygieniske"? Føler det er litt annerledes med øredobber enn smykker og ringer liksom... 

 

På 12.9.2018 den 12.00, _popcorn_ skrev:

Har du prøvd lakke pinnen som går igjennom hullet med blank neglelakk? Jeg har av en eller annen grunn ikke problemer med falsk ørepynt, men jeg bruker det trikset på beltespenner, baksiden av knapper på bukser, smykker, ringer, armbånd og klokker... 

Ellers er det masse ting du kan gjøre! 
Hva med å lime pynten på hårspenner? Eller ta av den pinnen, og bruke ørepynten som smykke? Bruke dem til å pynte opp blomsterpotter? Ta av pynten å lime på bilderammer? 

https://no.pinterest.com/pin/494481234078636822/ 
Denne pin'en ga meg en ide, her lager dem nye øredobber da, men når jeg så øverste bildet så tenker jeg at denne ideen kan brukes til å pynte lysestaker! 

er det noen som vet hva den pinnen som går igjennom øret heter? :klo: 

Å lakke de har jeg ikke tenkt på! Men det er også begrenset hvilke av de jeg faktisk ville brukt om jeg hadde kunnet, så veit ikke om jeg gidder å prøve😅 

Jeg bruker også generelt lite pynt ellers, og eier ikke kreativitet... Tenkte egentlig mest på hvem som ville vert interessert i å ta imot for å gjøre noe kreativt med de selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...